ZXR 400 a2 motor

silvester96

MF'er
18 feb 2016
41
5
Hallo motorliefhebbers,

ik ga in juni beginnen met lessen voor mijn a2 rijbewijs.
Nu wil ik graag supersport rijden en dan is de enigste keus eigenlijk een zxr400.
Nieuw kan natuurlijk ook, maar ben nog student dus dat wil financieel niet :).

Ik heb ook al wat motoren bezocht, maar die waren in geen beste staat en toch zijn ze nog erg duur omdat er bijna geen aanbod is.

Mijn vraag is hoeveel importeren ongeveer kost van een zxr400? In duitsland staan veel meer motoren en ook beter onderhouden (woon dichtbij de grens dus afstand is niet zo'n probleem).
 
Op 25kw of 35kw uiteraard ;)
Deze zijn in nederland helemaal nooit te vinden, dat is het probleem.
Om dan een IKS keuring te laten doen + restrictorset aanschaffen wordt me wat te gek omdat ik er maar 2 jaar op rijd
 
@lvl0ll9 dit topic heb ik al gezien, maar stamt uit 2012 dus dat is niet echt actueel.
 
De CBR400 is inderdaad ook nog mogelijk, maar heeft eigenlijk hetzelfde probleem dat hij bijna nergens op 25kw of 35kw staat. en om een motor van 2000 euro om te gaan keuren voor 800 euro gaat mij te ver.
 
Wil je per se een 400cc hebben? Genoeg 600cc's die je ook kunt afvoeren.
Voor wat betreft de motor afvoeren en opnieuw laten keuren stuur ik je door naar dit topic. Het schijnt namelijk dat je niet per se opnieuw hoeft te laten keuren, maar dan moet je even naar de site van het RDW voor meer informatie (link is te vinden in dat topic)
 
Blijkbaar kan je dus toch zonder IKS-keuring je motor afvoeren en op kenteken dit ook gewijzigd krijgen. Het begrenzen moet dan wel bij een Kawasaki dealer gedaan worden, die papieren meegeven die opgestuurd moeten worden naar het RDW :)
 
Blijkbaar kan je dus toch zonder IKS-keuring je motor afvoeren en op kenteken dit ook gewijzigd krijgen. Het begrenzen moet dan wel bij een Kawasaki dealer gedaan worden, die papieren meegeven die opgestuurd moeten worden naar het RDW :)

Zoiets heet een 2e typegoedkeuring. De ZXR400 kan vanaf 1999 naar 25kW. FZR en CBR hadden dit niet.
 
Blijkbaar kan je dus toch zonder IKS-keuring je motor afvoeren en op kenteken dit ook gewijzigd krijgen. Het begrenzen moet dan wel bij een Kawasaki dealer gedaan worden, die papieren meegeven die opgestuurd moeten worden naar het RDW :)

Als je hem uit Duitsland haalt kun je hem daar nog op 35kw laten zetten voordat je hem invoert, in Nederland alleen op 25kw.
En alleen de laatste types vanaf 1999 kunnen idd nog maar via dealer op 25kw gezet worden.

Het topic over importeren van een motor is nog prima up-to-date.
Voor het importeren en invoeren zelf moet je rekenen op een kleine 200 euro, denk er wel aan dan motoren in Duitsland wel simpeler begrensd kunnen worden maar dat een simpele Alpha Technik gasbegrenzer daar nog 110 euro's kost.
 
Laatst bewerkt:
@chielo:

Kan ik het setje ook gewoon kopen en in Nederland erop zetten? Moet je dus gelijk na de aankoop naar het RDW? Of mag er ook nog enkele dagen tussen zitten?
 
@chielo:

Kan ik het setje ook gewoon kopen en in Nederland erop zetten? Moet je dus gelijk na de aankoop naar het RDW? Of mag er ook nog enkele dagen tussen zitten?

Tijdens het invoeren word er alleen een beetje naar de papieren en framenummers gekeken, hij word dus niet weer compleet getest op vermogen en andere dingen.
Van de Duitse papieren nemen ze het vermogen gewoon klakkeloos over dus als je hem in Nederland op 35kw wil hebben moet je er voor zorgen dat de Duitse eigenaar hem al laat terugvoeren bij een motorzaak.
Deze zetten dan op de Duitse "kentekenpapieren" datie 35kw is.
 
Aha op die manier. Op m@bile.de heb ik al wat mooie exemplaren met 35kw op kenteken gezien, dus dat gaat helemaal goedkomen. Bedankt voor de informatie iedereen!
 
Zoiets heet een 2e typegoedkeuring. De ZXR400 kan vanaf 1999 naar 25kW. FZR en CBR hadden dit niet.

Ik zou dus niet de documenten van mijn Fazer op kunnen sturen naar het CBR voor een 2e type goedkeuring (hij is 35kw, maar niet op kenteken)? Mits je met FZR Fazer bedoelt :9
 
Laatst bewerkt:
Yamaha%20FZR600%2089.jpg


Laat maar :')
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een ZXR400 geïmporteerd uit DLD, deze stond als 35KW op de Fahrzeugbrief. Bij de keuring van de RDW is de motor niet eens gestart of op contact geweest, niet eens aangeraakt! enige wat ze gedaan hebben is chassisnummer gecheckt en wielbasis gemeten(met een rolmaat, terwijl de motor op de standaard stond met wiel scheef, oftewel, mijn zxr heeft een andere wielbasis dan die van mijn broer).

kortom, zolang jij ervoor zorgt dat je eentje koopt die 35kw op de papieren staat, wat chiel zei, zou je zonder enige problemen een zxr op 35kw moeten kunnen kopen ;)
 
@nico95 goed om te weten! Weet je nog hoe duur het ongeveer was? Bpm hoeft denk ik niet meer betaald te worden?
 
@nico95 goed om te weten! Weet je nog hoe duur het ongeveer was? Bpm hoeft denk ik niet meer betaald te worden?

BPM was idd 0 door de leeftijd. De mijne kwam uit Leipzig, dus heb een bus gehuurd hiervoor. kosten hiervan incl diesel was +/- 150 euro, kosten RDW waren uit mijn hoofd 107,33 en dan nog een kentekenplaat ;)
 
Gelukkig hebben we een aanhanger waar een motor op kan en een leaseauto ;) zijn dus puur de kosten van de rdw
 
Terug
Bovenaan Onderaan