ZXR 400 als eerste motor, voor-nadelen?

Biede

Die hard MF'er
20 jan 2002
294
0
Amsterdam
Als de temepratuur weer wat aangenamere vormen gaat aannemen begin ik met motorrijlessen. Ik ben nu 28 en denk dat nu genoeg wijsheid te hebben om me op een tweewieler te gaan wagen. ( kwas zo\'n GTI 16v typetje...)

Na wat huiswerk gedaan te hebben is mijn oog op de zxr 400 gevallen, licht wendbaar en toch snel genoeg voor een rookie.

Hoe staan deze machientjes bekend? Zijn er bepaalde dingen waar je op moet letten bij de aanschaf van deze motor?

Alvast bedankt voor jullie reakties.

ff een usericoontje geplaatst
 
Laatst bewerkt:
Ff doorgaan?ja hoor , kan wel.Gelukkig is er niet heel veel meer.Om nog wat te noemen:

De versnellingsbak maakt stationair een rauw geluid , hij rammelt wat als het ware.Op het moment dat je de koppeling intrekt moet dat weg zijn.Slippende koppeling kun je controleren , moet je in een hoge versnelling stilstaan met de voorrem erop , dan gassen en koppeling oplaten komen.Hij hoort dan uit te vallen , als ie toeren gaat maken terwijl je de koppeling helemaal los hebt zit je tegen nieuwe koppelingsplaten aan.En doe dit bij voorkeur ff ergens achteraf , niet bij de verkoper voor zijn neus.Verder is het standaard contole.Dus zijn de stickers goed (heeeel duuuur) , geen scheuren in de kappen , deuken in tank , banden , accu ,verlichting(lampjes vervangen is te doen).
Kijk wel onder de buddy , hoort een bakje te zitten (heb ik eruit , past een schijfremslot , 6 armig slot en een alarm in) , en dat alle schroeven en bouten op hun plek zitten.
Natuurlijk ook de ketting en tandwielen controleren.En bij het testrijden: veel plezier , ff doortrekken tot 14000 rpm , ben je overtuigd.Wel foto's posten als je em neemt he.
Succes , Xiphias
 
O, ja bijna vergeten.

0-100 in ?,? sec
top: ??? km/h

Fill in the blanks plz.

Later
0-100 , nog niet gemeten , dacht idd ong 4,1 sec ofzo.
Top , op de testbank kwam ie tot 225 ofzo , werd gezegd dat ie dan op de weg 200 ging :j
190 haalt ie echt makkelijk , vewacht dat ie 230-240 op de teller , dus tegen de 220 echte km's haalt.Zit bij mij een 120/70 - 17 band voor , i.p.v. de standaard 120/60 - 17.Dus rijd ik harder dan de teller aangeeft |( .Volgende band weer standaard
 
IK HEB UM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Let op: 1995 5600 echte kilometers en het fabrieksvet zit overal nog op, hij is gewoon NIEUW. 4750!!!!!!!!!!! :} :9~ *D

Hij was van een griet die er niet meer mee durfde te rijden. De uitlaat is nog blauw/paars van gloed. Ik kan het niet geloven, en een geluidje...FOK NU!!
Volgende week ophalen.
Ik kap bij me rijschool en ik ga een verkorte cursus doen. Ik trek het niet meer, ik wil rijden. En wel zo snel mogelijk.

Foto's krijg ik morgen pas, dus nog ff geduld.
 
Gefeliciteerd!! ;)
Goeie prijs voor die fiets , zeker met die km-stand.was zelf 3500 € kwijt, vorig jaar , voor een 93-er , 31000 km.
Je vertelt welke kleur de uitlaat heeft , maar welke kleur is de motor?

[zeurmodus]het is "morgen" , waar blijven die foto's nou?[/zeurmodus]
 
Laatst bewerkt:
mooi ding :)

misc.php
 
He guys, er moet alleen een andere achterband op. Nu komt de hamvraag.... rappaparapappa WELKE??

Hoe zet je trouwens een fotootje in het bericht?

Mzzl
1happymotherfucker

Was het alvast maar zaterdag :] zo nu lekker naar mu mandje en :z maar
 
Nog vier dagen en dan staat ie in de garage :}

Ik neem denk ik deze band:

Bridge 160/60 ZR17 BT56RSS TL-A 155.19 of,
Dunlop 160/60 ZR17 D207 TL-A 136.50

Maakt dat wat uit of niet? Ja, behalve de prijs dan. ( www.jossmit.nl )

Zaterdag neem ik een digitale camera mee en ga ik het heugelijke feit op de gevoelige plaat zetten. Ik ga er ook korte filmpjes mee opnemen en die zal ik op een homepage zetten. Lijkt me leuk! 8-)

BLEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRR


Mzzl
Biede
 
Ik zit met hetzelfde euvel , maar ik heb daar de bridgestone bt90 , bt010 en de conti-force aan toegevoegd.Misschien handig om een polletje te hebben , Biede?

Wat hebben we toch een problemen he? :)

Polletje is geregeld en ik ben benieuwd wat de heren en dames ervan maken. Ik heb e.e.a. gelezen en voorlopig ga ik voor de BT56Rss, of toch Metzeler. Nou ja ik heb nog ff de tijd om er over na te denken.

Mwhoehahaha morrugu halen en die gozer krijgt dan 89 briefjes van vijftig en een vrijwaringsbewijs.

Mzzl
 
Zo, dat was me een dagje vandaag!

ZXR400 staat in de garage van mijn pa 30 km verderop. ( zonder rijbewijs moet je tegen jezelf in bescherming worden genomen ;( )

Hij heeft z'n eerste wasbeurtje al gehad en.... ik heb er ff op gereden. Sjeesus, d'r komt geen end aan, wat een toeren maakt die Jap. Een paar keer op een industriegebied tot de 12000 doorgetrokken en het kan nog verder zeiden mijn twee maten... die wel hun rijbewijs hebben.

Blij voor hun, maar vooral blij voor mezelf :] Ik heb het nu zelf meegemaakt. Fotootjes morgen ff laten ontwikkelen en maandag ff scannen op mu werk, dan staan ze maandagavond hier.

Later.
Biede

ps weinig animo voor die poll he Xip?
 
Laatst bewerkt:
Ik zit met hetzelfde euvel , maar ik heb daar de bridgestone bt90 , bt010 en de conti-force aan toegevoegd.Misschien handig om een polletje te hebben , Biede?
Arrrgh...
Geeen Contiforce! Ervaring op een 600je van hetzelfde merk:
Aardig grippig
Niet erg stabiel rechtuit
Randje is snel binnen bereik
Slijt relatief snel (vergelijkbaar met de prestaties van de band mag de duurzaamheid wel beter zijn, mijn achterdingetje is al aardig ver heen na net 4500 km, denk dat 6K de max is met m'n rijstijl)...

Als je een beetje wil hoeken & je rijdt niet al te veel rechtuit, neem dan zo'n BT-010... Kost wat, maar dan heb je ook wat... :)
 
Er zit een BT op dus ik denk dat ik er ook weer eentje voor in de plaats zet. Het is toch een van de betere fabrikanten. Tsja, wat is nou het verschil tussen een 090 010 020 en een 56???

Ik ga voor deze denk ik, de bt56rss.

misc.php


Mzzl
 
Terug
Bovenaan Onderaan