ZXR 400 complicatie, suggesties gevraagd

Als het mijn motor was zou ik niet alleen afgaan op de mening van 1 enkele dealer die zegt dat er troep in de olie zat en dat de reparatie 3000 euro gaat kosten.............vreemd verhaal.
Met die kilometerstand moet er wel iets heel raars met dat blok gedaan zijn wil er een big-endlager of krukaslager uit liggen naar mijn mening.
Wat je zegt over koppakking lekkage kan best maar dat is niet zo'n dure reparatie, bij de door jou genoemde zx9 gaat eigenlijk de kop niet lekken maar de cylinderbussen komen los te zitten en daardoor lekt het spul dan.
Ik zou eerst eens de oorzaak zoeken zonder heel het ding te demonteren: olie er in/compressie meten/klepdeksel er af en nokkenastiming bekijken etcetera.
Er is zo veel wat je kunt doen voor je hem weg zou doen!
Ben benieuwd wat je gaat doen.

ga eens langs een heel andere dealer en vraag gewoon een soort van offerte wat het zou kunnen gaan kosten...

ik had een keer met de auto, er rammelde ook iets in het motorblok ofzo. Ik langs KwikFit (dichtste bij), zeiden ze: gaat zo'n 300 euro kosten. Ze zeiden dat ze het hele motorblok eruit zouden moeten halen.

Ja daaaag, dus ik naar mijn eigen garage gereden (op de gok), 30 km verder...
Die gingen er even met hun handen in hangen, en haalden er een losse schroef uit! Gewoon even vastgedraaid en niks aan de hand!!! Gratis dus!

@jb37: Het gaat hier om een Zxr400

@Tristan: je hebt de zaak nog niet uit elkaar geschroefd om te kijken of de koppakking gaar is? Kan je op z'n hoogst een handvol uren sleutelen en een paar liter koffie kosten.

Die tik kan niemand zomaar plaatsen en "dingetjes" in je olie kunnen ook stukjes koppelingsplaat zijn, en koppeling-slijtage zie ik nog wel gebeuren bij zo'n 400 jankertje.

Klepspeling meten, olie erin, starten, oliedruk en compressie meten en dan verder kijken.

Tikkende klep, verkeerde speling?
Nokenaskettingspanner, niet altijd slijtage maar soms ook gewoon stuk

Nodig:

Werkplaatshandboek

Redelijke kwaliteit doppenset + momentsleutel

Een pakking hier of daar

Handig is natuurlijk een digitale camera

En een x aantal uren ga je sowieso spenderen. Een investering he, volgende onderhoud doe je ook zelf, kleppen stellen etcetc

Gewoon proberen, kapot is ie toch al?
En anders is hier op het forum vast wel iemand te vinden die even mee wil kijken naar je ZXR mocht je er echt niet aan durven beginnen.

Klinkt allemaal heel vaag. iig NIET laten repareeren als het over de 1500 gaat kosten! voor minder heb ja namenlijk een nieuw (2e hands) blok! Vraag het anders een aan TRLboy (is zijn nick hier op het forum) hij weet alles van ZXRtjes! mischien kan hij je ietsjes verder helpen!

Jeuj, vette shit man, zo een forum. Dat ik dit niet eerder ontdekt heb :}

Geeft meteen een brok vertrouwen. En idd kapot issie toch al, dat is een punt.
Als het goed is heeft paps een flinke zooi gereedschappen (ook autoklusser).

En die werkplaatshandboek, is die niet super zeldzaam voor een ZXR400?

Ojee ojee ben wel benieuwd naar je verhaal...Ik kan het waarschijnlijk wel repareren voor een zeer acceptabel bedrag en zoals SuperKris al zei ik heb er welverstand van.

Mail even op oromijn@hotmail.com dan mail ik je mn telefoon nummer.

P.s. ik heb de mogelijk heid om je motor naar mn werkplaats te halen....

groeten olaf

Ojee ojee ben wel benieuwd naar je verhaal...Ik kan het waarschijnlijk wel repareren voor een zeer acceptabel bedrag en zoals SuperKris al zei ik heb er welverstand van.

Mail even op oromijn@hotmail.com dan mail ik je mn telefoon nummer.

P.s. ik heb de mogelijk heid om je motor naar mn werkplaats te halen....

groeten olaf

HELD! :}

Succes met de reparatie :)
ik zou ook achterdochtig worden als de dealer zo graag inruilt.Ik heb zo het vermoeden dat het allemaal wel mee zal vallen.
;)

Ik heb zelf een zxr400 gehad , en daar heb ik nog een werkplaatshandboek voor liggen.
Als je interesse hebt , laat maar weten. :)

Laatst bewerkt:
Succes met de reparatie :)
ik zou ook achterdochtig worden als de dealer zo graag inruilt.Ik heb zo het vermoeden dat het allemaal wel mee zal vallen.
;)

Ik heb zelf een zxr400 gehad , en daar heb ik nog een werkplaatshandboek voor liggen.
Als je interesse hebt , laat maar weten. :)

Ik hoop dat je vermoeden terecht is.
En dat werkplaatshandboek.... Als mn fietsje gefixt is wil ik hem wel hebben.
Dus als je em nog hebt dan hoor je het nog van me :)

Terug
Bovenaan Onderaan