ZXR 400 HELP

Ericavdbr

Rookie
13 mei 2008
3
0
hoi motorrijders

Wie kan me helpen. Na de winterstalling rijd mijn motor niet lekker meer. Bij het starten geeft hij een enrome knal en ik heb al 2x stil gestaan met rijden. Het lijkt dan net of de motor zichzelf verzuipt.
Geprobeerd te starten maar kreeg hem voor geen mogelijkheid meer aan de praat. Accu weer opgeladen en hij deed het eventjes weer totdat het me weer gebeurde.

Ik heb de tank eraf gehad en schoon gemaakt en bezinepompfilter schoongemaakt, maar na een poging een stukje te gaan rijden stond ik weer stil. De motor heeft vorig jaar een grote beurt gehad, maar dat is op dit moment niet te merken.

Wie kan me helpen, ik weet het niet meer!! En sta te springen om weer op m'n fiets te rijden.

Groet Erica
 
check ook de benzinepomp...

Ik heb ook een keer hele rare vergelijkbare problemen gehad met mijn zxr... weet nogsteeds niet wat het was, maar na de ontsteking en de benzine toevoer los te hebben gehaald deed alles het ineens weer en heb ik er nooit meer problemen mee gehad.
 
okay. de carburateur kan ik idd nog wel schoonmaken. Nieuwe accu lijkt me stug die is namelijk vorig jaar vervangen.

Ga het proberen.

Zegt niets, hoe lang heb je hem niet gebruikt/geladen?
Het is trouwens carburateurs, (meervoud), je hebt er 4. En even simpel "schoonmaken" is wel wat werk hoor. ;)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor al jullie tips!! Ook die van de meervoud :)

Ga eens samen met mijn vriend kijken of ik de tips ook tot uitvoering kan brengen. Zelf kom ik uit Ermelo, dus als het niet mocht lukken ga ik wel even naar Nijkerk.

Zodra ik weer op mijn motor kan stappen, horen jullie dat uiteraard!!

Groetjes Erica
 
Terug
Bovenaan Onderaan