ZXR 400 kopen

ZXR kopen, verstandig ?

  • Ja, prachtig ding!

    Stemmen: 3 23,1%
  • Nee, ik vind het niks!

    Stemmen: 2 15,4%
  • Ja, als de prijs klopt met de aangebode motor

    Stemmen: 8 61,5%
  • Nee, dit lijkt me een zware schade motor.

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    13

Griffen

MF veteraan
18 okt 2002
2.186
0
Boxtel
Nou het zit zo ik zit al een tijdje met de gedachte in mijn hoofd om een zxr400 te kopen omdat ik dit een geweldige motor vind. Het enige nadeel was dat hij echt eigenlijk net (niet) binnen mijn budget valt. Nou had ik een vrij goedkope motor zien staan op mobile.de. Aleen de kuipdelen zijn een beetje beschadigd daarnaast weet ik niet of het roze gedeelte wat hoort bij dit model normaal gesproken gespoten is of dat ik hiervoor nog stikkers zou moeten plakken. Kortom ik zal een foto plaatsen, ik hoop dat jullie mij dan een idicatie kunnen geven of het verstandig is deze motor te kopen en hoeveel het zou gaan kosten om hem in zijn orginele staat te krijgen. Daarnaast wat zou een mooie prijs zijn....
MOTORRAD1.jpg

MOTORRAD2.jpg

MOTORRAD3.jpg

MOTORRAD4.jpg
 
Ik zou hem zo laten, je gaat toch geen roze stickers op
je motor plakken? Wel een mooie motor en als ie niet te
duur is zou ik hem kopen.
 
Ik bedoel eigenlijk emer dat ikde motor graag orgineel heb... ik vind dat roze wel iets hebben eigenlijk. ik maak me alleen een beetje zorgen dat ie een zware crash heeft gehad.....
 
Wat moet deze nou kosten???? wil namelijk zelf ook een zxr 400 kopen als ik mijn rijbewijs straks heb. Hij ziet er trouwens echt mooi uit, klein beetje schade maar van wat ik zo zie. En zonder dat rose is hij ook een stuk mooier :)
 
Wij hebben er ook eentje te koop staan.... *D

Ik weet niet wat je budget is maar kijk maar...

Kawa ZXR 400 '91 en over de prijs kunnen wij het altijd hebben dus laat mij weten wat je uitgeven kan/wil. Praten kan altijd toch?
 
Wij hebben er ook eentje te koop staan.... *D

Ik weet niet wat je budget is maar kijk maar...

Kawa ZXR 400 '91 en over de prijs kunnen wij het altijd hebben dus laat mij weten wat je uitgeven kan/wil. Praten kan altijd toch?

niet te duur al zeg ik het zelf... ik zou die fiets in duitsland lekker laten staan...
 
Ik zelf zoek een motor in de categorie tot 2100 euro kortom hij hoeft niet puntgaaf te zijn. En in nederland heb je daar nou eenmaal geen mooie sportmotor voor zoals de zxr 400. Maargoed intussen heeft nogsteeds niemand tips gegeven met betrekking tot deze motor en een goede onderhandelprijs?
 
Ik zou verder zoeken. Heeft schade en wie weet is ie zelfs krom (wat je alleen voelt bij zitten en/of rijden!)
Verders is ie zo toch wel mooi eigenlijk .. lekker simpel geen poespas.
Er zijn zat zxr-en te koop hoor. Ik heb er zelf net 1 gekocht uit 2000 .. beetje erg veel boven budget maar ok hehehe. Geen schade en maar 6000 op de teller dus ken ik effe vooruit eh :)

Suc6 verders!!

Grtzzz
 
ik mag er uiteraard gewoon op proefrijden.. dus dan zou ikdat wel voelen denk ik? Hoe voel je dat het beste eigenlijk ?
 
Mooi verder zoeken, deze ziet er niet meer uit met die schade, spuitwerk is ook duur, als je dat wilt laten bijwerken kan je beter een fiets van 3000 euro kopen..

Spuitwerk is minimaal 600euro denk ik, Andere uitlaat is 280euro, en dan nog zullen er plekjes blijven waaraan je kan zien dat die schade heeft gehad, of je moet er al een hele hoop geld tegen aangooien.

Ik weet nog wel een GSXR400 voor je te koop :D van '92 met +/-31.000km op de teller. Mail ff als je belangstelling hebt, over de prijs kunnen we het altijd eens worden.
 
ik mag er uiteraard gewoon op proefrijden.. dus dan zou ikdat wel voelen denk ik? Hoe voel je dat het beste eigenlijk ?

Kilometertje of 40/50 per uur rijden en even handjes van het stuur, alsie krom is merk je het wel :) Normale lesmotor was verrot, kregen we een leenfiets mee, bleek schademotortje te zijn, rij-instruteur pissed, kreeg ik een stukkie mooiere leenmotor mee, volgens mij stond de dealer doodsangsten uit toen hij het lesbordje achterop de overjarige cb 500 monteerde :+
 
Mja je ken het al voelen bij een goede zit hoor (misschien heb ik die 'feeling' omdat ik vrouw ben :9 ).. maar handjes effkes los helemaal!
Ik zou echt effe nadenken als ik u was over den deze. Ik mot zeggen dat dingetje wat NOS aanbied er ook wel erg lekker uitziet .. enneh is van een maatje dus neem ik aan ook betrouwbaar :)
Maarem .. tis helemaal aan u natuurlijk, ik ben ook nog een beginneling dus weet langer niet alles hehehe.

Grtzzz
 
Mooi verder zoeken, deze ziet er niet meer uit met die schade, spuitwerk is ook duur, als je dat wilt laten bijwerken kan je beter een fiets van 3000 euro kopen..

Spuitwerk is minimaal 600euro denk ik, Andere uitlaat is 280euro, en dan nog zullen er plekjes blijven waaraan je kan zien dat die schade heeft gehad, of je moet er al een hele hoop geld tegen aangooien.
:^ ... maar ik blijf et een mooie fietz vinden :)
 
Misschien een stomme vraag maar heb je een lichte rijbewijs? Als dit het geval is dan moet hij dus wel 25KW op kenteken zijn.

Ik heb zelf ook een schade zxr-400 gekocht. Hij heeft hier en daar wat krasjes en is overgespoten in niet de originele kleuren. Maar ik ga hem wel origineel laten maken. Hij was verder motorisch goed in orde en het frame was ook niet krom dus...
Als ik jouw was dan zou ik er eens, zoals iedereen altijd zegt :) , een keer op rijden.

Tip:
Mocht je hem nu kopen en hem laten overspuiten maak hem dan wel groen :P
 
Hahaha inderdaad ik heb een 25 KW rijbewijs. En geloof me hij zou NOOIT groen worden ook al is het een kawa. Als ik hem over zou spuiten zou ie mooi zwart worden. Daarintegen wat heb jij betaald voor die schade motor. Ik zoek nogsteeds een prijs indicatie?
 
Laatst bewerkt:
Die van mij was 3000 pleuro's. (Is wel in Nederland gekocht, in duitsland zijn ze iig goedkoper)
Maar dan wel met 25kw op kenteken. (In Nederland kan je pas vanaf bj. '99 een zxr-400 legaal op 25kw laten maken.) Dit is verplicht zover ik weet, ook weet ik dat veel mensen zich er niks van aantrekken, dus aan jouw de keuze...
Ik persoonlijk vindt het dus wel belangrijk i.v.m verzekering en dergelijke.

PS: Groen is toch veel mooier kan je zeggen wat je wilt :P
 
Als hij uit duitsland komt is hij volledig 25 kw op kenteken. en word hij dus ook 25 kw op NL kenteken gezet. Dat is namelijk via deze methode gewoon mogelijk. Het is aleen niet mogelijk om een voor 1999 zxr 400 officieel in NL 25 kw te maken.
 
Precies,
moet hij alleen nog door de keuring.
Ik zou hem ook origineel maken als ik jouw was, ziet er beter uit vindt ik persoonlijk en verkoopt waarschijnlijk ook beter als je dadelijk een andere (zwaardere) motor wil.

Ook een zwarte heeft wel wat ;)
 
TJA, ik heb net gebeld voor een andere motor.... een gs500 denk dat ik die vrijdag koop. Daar paar maandjes op touren en dan die GS500 verkopen, en dan een zxr400 kopen. Op die manier nog eventjes wat sparen, word mijn budget ook ruimer van. })
 
Een schade komt zelden alleen..

goed zoeken, sparen..

tel bij particuliere aanschaf nog ongeveer 1/3 van aankoop bedrag voor evt. achterstallig onderhoud..

heb je niets..heb je geluk..aders heb je het geld misschien hard genoeg nodig.
 
Een schade komt zelden alleen..

goed zoeken, sparen..

tel bij particuliere aanschaf nog ongeveer 1/3 van aankoop bedrag voor evt. achterstallig onderhoud..

heb je niets..heb je geluk..aders heb je het geld misschien hard genoeg nodig.

Heb idd gezorgd dat ik nog wat geld achter de hand heb voor eventuele onkosten, je weet maar nooit met zo'n fiets. Maar dat blijf je sowiezo houden met particulier kopen. Alleen is het risico bij een schade fiets wat groter.

Heb je site trouwens gezien, erg leuk :) .
 
Ik heb mijn ZXR 400 voordat ik hem kocht laten keuren door Erik van Lent. Hij wordt aanbevolen door de ANWB, maar werkt zelfstandig. Hij schrijft overigens ook in het blad ProMotor, dus daar kun je lezen over zijn keuringen. Hij heeft een eigen internetsite ErikvanLent.nl ofzo... zoek maar even via Google.

Hij doet voor ongeveer 130 euro (+ paar euro reiskosten) een zeer uitgebreide keuring en proefrit.
Dan komt hij dus met een advies, wat de motor waard is en of je hem wel of niet moet kopen. Dan is de keus aan jou!

Ik voelde me er veiliger bij, omdat ik ook twijfelde of mijn motor misschien schade zou hebben gehad. Maar nu Erik hem heeft gekeurd, voel ik me op en top veilig, ik blijk zelfs mijn motor goedkoop te hebben (de dealer had er 1000 euro meer voor kunnen vragen, haha, eikel).

Ik heb hierdoor mijn droommotor durven kopen. Het is even iets meer betalen, maar dan weet je tenminste zeker dat je geen miskoop doet!

Succes ermee!
 
Lijkt me een toffe baan voor Erik.
Proefritje maken, betaald krijgen, adviesje geven en ondertussen in de kleine lettertjes zeggen dat je nergens aansprakelijk voor bent.
Ergens krijg ik dan het gevoel dat je geen poot hebt om op te staan mocht het toch mis gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan