ZXR 400 koppelprobleem na rechtbuigen pookje

Tassie

MF veteraan
19 mrt 2004
4.526
0
Gouda
Na een crash van paar weken terug toch maar het beestje de schuur uitgehaald gisterochtend... kappen eraf...nog mee gereden om te kijken of hij krom was.. koppelen ging perfect (alleen paps kreeg zijn voet er niet goed tussen ivm het puntje van de koppelpookie was krom)

Daarna het puntje rechtbuigen (in zijn 1 en niet pookje los gehaald) met als gevol dat hij alleen maar in zijn 1 en vrij gaat.. (naar boven dus helemaal niet..)

Wat kan het zijn!????? :? :? :?
 
ja hij schiet niet in de versnelling........( naar beneden gaat hij wel...maar naar boven tot 2 doet hij niet)

Ik weet niet hoe zo iets eruit ziet.....??? en waar hij dan aan vast kan lopen..
 
Zit het pedaal rechtstreeks op de as, of zit er een stangetje tussen? Misschien heb je wat krom geduwd daar?
Voel je wel weerstand als je omhoog duwt? Ander is er misschien iets verbogen aan het schakelmechanisme, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen.
 
Vaak kan je met een motor met niet lopende motor niet in 1 keer de hele bak doorschakelen, schakel naar z'n 1, laat de koppeling opkomen en duw de motor een stukje naar voren tot het achterwiel de motor tegenhoudt, als er niets kapot is kan je naar de 2 schakelen, zoniet dan is er wat mis.
 
Sorry kon niet eerder reageren (lig ziek op bed..:S)

Hij heeft een blokje tussen de schakelpook en het blok in gezet (zodat hij niet die richting op kan bewegen alleen naar links en naar rechts)

Hij zit idd ergens tegen aan.. althans zo lijkt het hij schakelt niet op. Motor is ook gestart geprobeerd in zijn 1 vrij en 2 gezet maar hij blijft ergens tegen zitten voor hij de 2 in schiet... heel raar...
 
Sorry kon niet eerder reageren (lig ziek op bed..:S)

Hij heeft een blokje tussen de schakelpook en het blok in gezet (zodat hij niet die richting op kan bewegen alleen naar links en naar rechts)

Hij zit idd ergens tegen aan.. althans zo lijkt het hij schakelt niet op. Motor is ook gestart geprobeerd in zijn 1 vrij en 2 gezet maar hij blijft ergens tegen zitten voor hij de 2 in schiet... heel raar...
Veel Kawasaki's hebben een zo genaamde "neutral finder" dat wil zeggen dat je alleen van zijn 1 naar zijn 2 kan schakelen als je rijdt of in elk geval als het achterwiel draait.
Dit is om te voorkomen dat je bij stilstand telkens de neutraalstand mist en doorschakeld naar zijn 2.
Probeer het dus rijdend of met het achterwiel opgebokt.


Ps. Beterschap
 
Veel Kawasaki's hebben een zo genaamde "neutral finder" dat wil zeggen dat je alleen van zijn 1 naar zijn 2 kan schakelen als je rijdt of in elk geval als het achterwiel draait.
Dit is om te voorkomen dat je bij stilstand telkens de neutraalstand mist en doorschakeld naar zijn 2.
Probeer het dus rijdend of met het achterwiel opgebokt.


Ps. Beterschap


ok bedankt!!!!! (ga het meteen hier even melden!!!)
 
op de schakelas van de meeste KAWA's zitten 3 kogeltjes, die door de middelpuntvliegende kracht naar buiten worden geslingerd, als de as niet draait kun je dus ook niet hoger schakelen, dus motor(versnellingsbak) moet draaien, anders kun je niet doorschakelen....

mooi he die kawa's overal is aan gedacht :Y :Y :Y
 
op de schakelas van de meeste KAWA's zitten 3 kogeltjes, die door de middelpuntvliegende kracht naar buiten worden geslingerd, als de as niet draait kun je dus ook niet hoger schakelen, dus motor(versnellingsbak) moet draaien, anders kun je niet doorschakelen....

mooi he die kawa's overal is aan gedacht :Y :Y :Y


heel slim...(tas dacht meteen aan open blokken en versnellingsbakken :) )

:)
 
op de schakelas van de meeste KAWA's zitten 3 kogeltjes, die door de middelpuntvliegende kracht naar buiten worden geslingerd, als de as niet draait kun je dus ook niet hoger schakelen, dus motor(versnellingsbak) moet draaien, anders kun je niet doorschakelen....

mooi he die kawa's overal is aan gedacht :Y :Y :Y
Wat versta jij onder schakelas? :?
 
Schakelen met een niet draaiende motor gaat zo en zo niet zo makkelijk ;) .
Maar als je je achterwiel los van de grond krijgt ken je met een beetje medderen door alle versnellingen heen komen :Y .
Pookje omhoog trekken en dan het achterwiel met de hand een beetje draaien. Bij mij kan het en ik heb ook een neutral finder.

En zolang je er geen brute krachten op uit oefent zal het niet stuk gaan :) . (Iig niet stukker dan het nu misschien is :P )
 
Ik kan die van mij ook niet in zn 2 zetten vanuit stilstand, dus ehhh..

Veel Kawasaki's hebben een zo genaamde "neutral finder" dat wil zeggen dat je alleen van zijn 1 naar zijn 2 kan schakelen als je rijdt of in elk geval als het achterwiel draait.
Dit is om te voorkomen dat je bij stilstand telkens de neutraalstand mist en doorschakeld naar zijn 2.
Probeer het dus rijdend of met het achterwiel opgebokt.


Ps. Beterschap

:^
 
Ik ben gewend dat schakelen met geen enkel voertuig "lekker" gaat (en vaak helemaal niet) als niet òf de motor draait (en geen rem in werking) òf het voertuig niet een beetje "rolt" (vaak is trillen/veren al genoeg). Ga je dan brute kracht zetten, ernstige foutkansen.
 
*O* *O* *O* *O* *O*

Hij doet het!!!! Hulde aan alle handige mannen hier! :)

Bedankt!

Hij doet het idd niet als hij stil staat... . Even getest bij de kawa van mijn pa...en daarna even met die van mij!

helemaal top (scheelt weer in de kosten :) )

Bedankt!!!!
 
*O* *O* *O* *O* *O*

Hij doet het!!!! Hulde aan alle handige mannen hier! :)

Bedankt!

Hij doet het idd niet als hij stil staat... . Even getest bij de kawa van mijn pa...en daarna even met die van mij!

helemaal top (scheelt weer in de kosten :) )

Bedankt!!!!
Jammer, had graag komen helpen slopen O-)
Is een van de weinige dingen waar ik goed in ben :Y
















Geitnje :+
Super, blij dat het opgelost is nu kan je weer de weg op :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan