Goedenavond allemaal!
Meteen een leuk bericht om te plaatsen na het aanmaken van een account hier.... Recent heb ik mijn koppakking vervangen want deze was lek en begin verbrandingsgassen mijn koelsysteem in te pompen maar dat ging zonder al teveel problemen. Alleen nu ben ik het blok zelf weer in elkaar aan het zetten alleen nu heb ik problemen met hem weer op timing zetten. Alles volgens de boekjes gedaan, streepjes correct, aantal links tussen de in en uitlaat cams. Alleen nu is het probleem dat wanneer je de tensioner er weer in draait je het blok rond draait, alles mooi ronddraait, dan de ketting heel strak staat, je een tikje hoort en de spanning tussen de cams weer los is. Als je door draait trekt de uitlaat de inlaat weer strak en gaat het weer even een stukje goed, dan weer hetzelfde, ketting heel strak, loot bijna van de inlaat af en dan tik, spanning los in het midden. Doe ik iets verkeerd? Ik heb de juiste afstand tussen streepjes op de cams, en toen de ketting eruit kwam was deze perfect vast en de tensioner pas halverwege.
Beetje lang verhaal, maar spanning is dus verschillend op de ketting waardoor de kettingspanner helemaal uit gaat en hij heel strak staat. Heb ondertussen alles er al 5 keer op en af gehaald maar krijg het niet voor elkaar. Heb ik iets gemist of kan iemand mij er mee helpen? Ik hoor het graag!
Alvast bedankt!
Gr. Boudijn
de foto is op een moment dat de ketting strak staat, op het losse moment hangt hij daar tussen de cams een stukje lager
Meteen een leuk bericht om te plaatsen na het aanmaken van een account hier.... Recent heb ik mijn koppakking vervangen want deze was lek en begin verbrandingsgassen mijn koelsysteem in te pompen maar dat ging zonder al teveel problemen. Alleen nu ben ik het blok zelf weer in elkaar aan het zetten alleen nu heb ik problemen met hem weer op timing zetten. Alles volgens de boekjes gedaan, streepjes correct, aantal links tussen de in en uitlaat cams. Alleen nu is het probleem dat wanneer je de tensioner er weer in draait je het blok rond draait, alles mooi ronddraait, dan de ketting heel strak staat, je een tikje hoort en de spanning tussen de cams weer los is. Als je door draait trekt de uitlaat de inlaat weer strak en gaat het weer even een stukje goed, dan weer hetzelfde, ketting heel strak, loot bijna van de inlaat af en dan tik, spanning los in het midden. Doe ik iets verkeerd? Ik heb de juiste afstand tussen streepjes op de cams, en toen de ketting eruit kwam was deze perfect vast en de tensioner pas halverwege.
Beetje lang verhaal, maar spanning is dus verschillend op de ketting waardoor de kettingspanner helemaal uit gaat en hij heel strak staat. Heb ondertussen alles er al 5 keer op en af gehaald maar krijg het niet voor elkaar. Heb ik iets gemist of kan iemand mij er mee helpen? Ik hoor het graag!
Alvast bedankt!
Gr. Boudijn
de foto is op een moment dat de ketting strak staat, op het losse moment hangt hij daar tussen de cams een stukje lager