ZXR 400 start moeilijk, als de motor warm is

regtir

Honda CBR 600 RR 2003
28 apr 2009
101
14
Dalfsen
Wanneer ik de motor enkele uren of dagen stil laat staan, start de motor altijd direct na het indrukken van de start knop.
Maar als ik even ga tanken, dan start de motor zeer moeilijk als ik weer weg wil. De startmotor gaat heel traag rond, terwijl de accu helemaal opgeladen is.
Wat kan dit voor probleem zijn? :?

Alvast bedankt! :)
 
Check eens of de klemmen allebei goed vast zitten op brandschone accupolen.

Meet ook eens met stationair draaiende motor en wisselend toerental op de accupolen of-ie niet boven 15Volt komt.
 
Trek een kabel vanaf 1 van de boutjes waaraan de startmotor vastzit naar de min pool van de accu. Warm heeft hij nu teveel weerstand.

Dus kabeloog 6mm om 1 vd m6 boutjes van de startmotor. Redelijk dikke kabel naar de min pool van de accu. Hier ook een kabeloog aan en je probleem is waarschijnlijk verholpen ;)

Succes en laat even weten of het gelukt is.
 
Trek een kabel vanaf 1 van de boutjes waaraan de startmotor vastzit naar de min pool van de accu. Warm heeft hij nu teveel weerstand.

Dus kabeloog 6mm om 1 vd m6 boutjes van de startmotor. Redelijk dikke kabel naar de min pool van de accu. Hier ook een kabeloog aan en je probleem is waarschijnlijk verholpen ;)

Succes en laat even weten of het gelukt is.
Ja, tamelijke kans dat dit iets oplost ..... min-leiding via frame/blok-metaal("aarde") blijft onbetrouwbaar en bederfelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan