zxr-600

neeles

Rookie
5 aug 2002
13
0
jep
ik wil een zxr 600 uit 93' 94' of 95' hoe licht de prijs daar ongeveer van.
en kan je deze motor laten dempen?
nog een klein vraagje is dit ook een lekkere motor om mee te beginnen?
 
Die is er pas vanaf '95...
Prijs is weinig zinnigs over te zeggen.
Dealers vragen veel, Motoport Druten vraagt €6500 voor een '95 er met roze wielen & 24.000 op de teller & da's een niet bijster net machientje (originele ketting enzo), die er al bijna anderhalf jaar staat (toen ik de mijne kocht in augustus 2001, stond deze er al zeker drie maanden & toen hoorde ik al dat ie er al een tijdje stond)...

Particulier wel eens iets op het oog nets zien staan voor rond de €4000...

Aardige fiets, al is de CBR uit die tijd beter... <font size ="1"> ...zei hij met pijn in zijn hart...</font> Een ZX-6R is zeker niet geschikt als beginnersfiets (moet ik even zeggen, anders komen er weer mensen die je dit toch wel zeggen ;) ), maar ik ben ook begonnen op een ZX-6R (alleen dan uit '98) & dat gaat wel, zolang je respect hebt voor de krachten die zo'n ding uitoefent (en geluk is ook nooit weg :P )... Bijna 100 achterwiel-peekaas op nog geen 200 kilootjes motor is errug veel... En dat merk je goed... Ook met remmen merk je wel dat je iets meer moet doseren... Maar hij is wel strak en voor een sportfiets aardig stabiel (voor tankslappers hoef je eigenlijk niet te vrezen), dus als je je verstand erbij houdt, heb je er een gave fiets aan... :)

Qua afwerking, lak & vering is de CBR beter, maar de Kawa heeft weer de Kawa-huil :}

Wil je een 600 uit de Kawa stal waar je ook als beginner op kan uit eerdere jaartallen, kom je toch uit op de ZZR600... Minder strak dan de ZX-6R, maar ook niet verkeerd als beginnersfiets...
 
he bedankt voor de info he kijk wel ff wat rond. en in het begin test ik hem toch nog wel wat uit maar denk dat ik me verstand nog wel een beetje er bij kan houden voor dat ik lich.
 
Ben ook met DeGroteMuis :P

Ik heb zelf een 96-er ZX-6R en ben heel tevreden met dit fietsje. Stuurt lekker, redelijk wat vermogen. Maar ik zou hem niet aanraden als beginnersfiets. En de nieuwere 600's (R6, GSX-R, etc) zijn zo mogelijk nog veel scherper en nerveuzer. Hiervoor heb ik 3 jaar een FJ600 gehad, daarmee heb ik ruim 35000 km gereden. Toch heb ik 10000 km nodig gehad om aan de ZX-6R te wennen. Het is geen motor waar je zomaar op wegrijd zoals op een CBR }) Pas na 1 jaar (bijna 20000 km) had ik echt het gevoel dat ik de fiets onder controle heb.

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een mooie ZZR600. Zodra je daarop uitgekeken bent, kun je altijd nog naar iets scherpers/snellers uitkijken.
 
ik wil een zxr 600 uit 93' 94' of 95' hoe licht de prijs daar ongeveer van.
en kan je deze motor laten dempen?
nog een klein vraagje is dit ook een lekkere motor om mee te beginnen?


Vanaf '95 dus zoals gezegd de ZX-6R.
Voor een redelijke zit je particulier zo vanaf de 4000 Euro, tot de imho belachelijke prijs van 6500 die sommige dealers vragen.

Importeren uit het buitenland is wellicht ook een betaalbare optie, op www.mobile.de staan er zat!

Met dempen bedoel je 25kW maken? Dan is het antwoord ja.


Tsja, de beginnersfiets vraag..... gezien je post hierboven ben ik geneigd om nee te zeggen. Leer zo'n fiets eerst maar eens kennen, voordat je hem echt open gaat trekken. Geloof ons nou maar, hij gaat echt wel hard, dat hoef je niet meer te testen! :P

Als je met 25kW begint zeg ik JA! heb ik ook gedaan en dat is me prima bevallen. Dan is het na 2 jaar net alsof je een nieuwe motorfiets hebt!




Rudie
'95 ZX-6R :}
 
Wat ik gemerkt heb tov een CBR is dat een CBR bij lage snelheden wel gemakkelijk stuurt. Bij lage snelheden werkt de voorzijde van een (mijn?) ZX-6R niet echt goed mee. De motor voelt onstabiel aan en je hebt af en toe het gevoel dat het voorwiel eronderuit klapt.

Een ZX-6R stuurt pas lekker op het moment dat er gas gegeven wordt. Dan voelt ie wel stabiel aan.
 
Die is er pas vanaf '95...
Prijs is weinig zinnigs over te zeggen.
Dealers vragen veel, Motoport Druten vraagt €6500 voor een '95 er met roze wielen & 24.000 op de teller & da's een niet bijster net machientje (originele ketting enzo), die er al bijna anderhalf jaar staat (toen ik de mijne kocht in augustus 2001, stond deze er al zeker drie maanden & toen hoorde ik al dat ie er al een tijdje stond)...

Particulier wel eens iets op het oog nets zien staan voor rond de €4000...

Aardige fiets, al is de CBR uit die tijd beter... <font size ="1"> ...zei hij met pijn in zijn hart...</font> Een ZX-6R is zeker niet geschikt als beginnersfiets (moet ik even zeggen, anders komen er weer mensen die je dit toch wel zeggen ;) ), maar ik ben ook begonnen op een ZX-6R (alleen dan uit '98) & dat gaat wel, zolang je respect hebt voor de krachten die zo'n ding uitoefent (en geluk is ook nooit weg :P )... Bijna 100 achterwiel-peekaas op nog geen 200 kilootjes motor is errug veel... En dat merk je goed... Ook met remmen merk je wel dat je iets meer moet doseren... Maar hij is wel strak en voor een sportfiets aardig stabiel (voor tankslappers hoef je eigenlijk niet te vrezen), dus als je je verstand erbij houdt, heb je er een gave fiets aan... :)

Qua afwerking, lak & vering is de CBR beter, maar de Kawa heeft weer de Kawa-huil :}

Wil je een 600 uit de Kawa stal waar je ook als beginner op kan uit eerdere jaartallen, kom je toch uit op de ZZR600... Minder strak dan de ZX-6R, maar ook niet verkeerd als beginnersfiets...
thanksfortheinfo.jpg
 
Aardige fiets, al is de CBR uit die tijd beter... <font size ="1"> ...zei hij met pijn in zijn hart...</font> Een ZX-6R is zeker niet geschikt als beginnersfiets (moet ik even zeggen, anders komen er weer mensen die je dit toch wel zeggen ;) ), maar ik ben ook begonnen op een ZX-6R (alleen dan uit '98) & dat gaat wel, zolang je respect hebt voor de krachten die zo'n ding uitoefent (en geluk is ook nooit weg :P )... Bijna 100 achterwiel-peekaas op nog geen 200 kilootjes motor is errug veel... En dat merk je goed... Ook met remmen merk je wel dat je iets meer moet doseren...
...

Volgens mij is elke 600 wel zo'n beetje geschikt om op te beginnen, zolang je jezelf maar onder controle hebt. En onderuit ga je toch wel een keer, of je dit nou op een zzr of een zxr doet maakt dan ook niks meer uit.

Het gaat naar mijn idee niet zozeer om het vermogen en gewicht, maar veel meer om de handelbaarheid en stuurgedrag van zo'n ding. Ben zelf begonnen op een cbr 600 uit 92 (heb ik nu dus nog steeds...), die heeft ook al 100pk en weegt iets van 185 kg. Daar heb ik ook al een keer klavertjes mee liggen tellen in de slootkant, maar dat was gewoon mijn eigen fout. |(

Ik zou zeggen: koop gewoon wat je mooi vind en lekker vind rijden. In het begin ben je toch wat voorzichtiger als het goed is. :]
 
Blijft een leuke discussie: wel of geen beginnersfiets. Ik ga ervan uit dat iedereen zolang hij/zij zijn verstand gebruikt op iedere fiets kan beginnen...

... maar wil je echt lol aan het rijden hebben, dan kun je beter op iets tammers beginnen. Dan kun je na 2 jaar op een supersport stappen en er veel meer plezier aan beleven. Puur omdat je de mogelijkheden van de fiets veel beter kunt benutten.
 
ik heb zelf een zxr400... mooie fiets om te beginnen maar volgend jaar een zx6-r of een r6..
 
Heb zelf een zx-6r uit 98. Heb wel gemerkt dat de handeling van dit model veel fijner is als een van 95. Maar ze zijn dan wel iets meer aan de prijs...
 
voor een Zx6R uit '95 moet je niet meer betalen dan 4200 Euro. Goed zoeken en dan vind je er eentje die netjes is voor dat geld of minder. Dealers die voor zo eentje nog 6000 Euro vragen zijn net zo ziek als 5500 Euro vragen voor een ZXR 400 uit '94. Alhoewel dat natuurlijk schitterende motoren zijn........
 
Ik ben zelf ook begonnen met een ZX-6R bj 2000,
een heerlijke motor om mee te beginnen.
Als je je verstand maar gebruikt :j
En snel zijn bijna alle motoren voor beginners,
kijk maar naar een Aprilia RS125, loopt ook bloed hard voor zijn soort !!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan