zxr 750, 1993, slaat af

25 dec 2012
165
2
Haren(Groningen)
Hallo iedereen,

Hele week gereden motor liep goed.(volle tank)
Gisteren viel die op de snelweg zo ineens uit leek op geen benzine
Alleen de tank zat zeker half vol.
Dus toen ben ik maar naar huis gebracht.

Thuis na een kop koffie naar de motor en wat denk hij loopt.
Niets geks te horen of te zien. Dus ik denk ik waag het er op een klein stukje.
En ja hoor weer het zelfde. En geen mogelijkheid kreeg ik hem weer aan. Motor op een parkeerplaats gestald dicht bij. En accu er uit en naar huis. Accu aan de lader ivm geprobeerd te starten was nog 12v maar goed dacht moet de motor toch ophalen. En weer een poging doen om te starten.

Zo gezegd zo gedaan motor starte eigenlijk wel moeilijk maar na het starten weer uit gedaan en vervolgens start die zo.
Ik snel naar huis. En wat denk je thuis weer boaaap en uit vlak voor de deur. Gelukkig.

Toen naar binnen. Volgende dag motor weer proberen te starten
Ging moeilijk maar hij ging aan alleen liep ineens op drie poten.
En als je snel gas geeft boaaap uit.

Brandstofpomp deze heb ik aan een 12v accu gedaan en hij ratelt alleen hij stopt niet met ratelen meende dat ze moeten stoppen als je vlotterbakjes vol zijn.
Als de motor stationair draait krijgt de brandstofpomp 8v geef ik langzaam gaf tot 5000 toeren want anders valt die weer uit.
Pingelt die heel er 5v 10v stationair weer 8v

Vorige week bougies vervangen en kleine onderhoudsbeurt gegeven olie en filter enz.
Carburateurs schoongemaakt en vlotter vervangen omdat mijn carburateurs eerder overstroomde
Er loop benzine uit de kraan dus geen verstopping vanaf de tank naar de kraan.

Kleppen en ketting wou ik volgend seizoen doen. Dus zijn door mij nog niet gedaan. Motor heeft 48000 km gelopen.
Mvg
Rob wie heeft ideeën
 
ketting wou ik volgend seizoen doen
Daar ligt het ook niet aan

Heb je een blik op de bougies geworpen, misschien per ongeluk de verkeerde gekocht.

Het meest lijkt het toch een brandstofprobleem, de andere keren startte die zonder accu op te laden. Ben je bij machte om de remmenreinigertest te doen op het moment dat -ie er mee stopt?
 
Check je benzineleidingen eens
Ik had het jaren geleden, benzineslang lag onder ‘spanning’ bleek achteraf
Koud prima starten, ik moest 10 km naar m’n werk en nooit problemen
Totdat de motor Een keer echt warm werd, toen sloeg ie Af. En later weer een keer
Bleek dat als het benzineslangetje warm werd, deze knikte en dus afsloot

vind dat probleem maar eens ... pfff
 
Check je benzineleidingen eens
Ik had het jaren geleden, benzineslang lag onder ‘spanning’ bleek achteraf
Koud prima starten, ik moest 10 km naar m’n werk en nooit problemen
Totdat de motor Een keer echt warm werd, toen sloeg ie Af. En later weer een keer
Bleek dat als het benzineslangetje warm werd, deze knikte en dus afsloot

vind dat probleem maar eens ... pfff

Liep die ook ineens op 3 poten
 
Daar ligt het ook niet aan

Heb je een blik op de bougies geworpen, misschien per ongeluk de verkeerde gekocht.

Het meest lijkt het toch een brandstofprobleem, de andere keren startte die zonder accu op te laden. Ben je bij machte om de remmenreinigertest te doen op het moment dat -ie er mee stopt?

Ja bedoelde distributieketting en kleppen stellen.
 
Mijn bevindingen tot vandaag.

Bougies vonken allemaal.
Brandstofpomp zuigt zeker benzine aan bij starten.
Motor loop nu alleen even op de choke.
Met start spray in de luchtfilter heb ik het idee dat alleen cilinder één warm word als ik de uitlaatpijpen voel.
Op de choke is het alleen vier die niet mee doet soms wel soms niet.
Cilinder 1 2 3 bougie kleur beetje wit in vergelijking tot 4 deze is donkere.
Vlotterbakje van cilinder 4 zat benzine in de rest kon ik niet controleren niet juiste gereedschap.

Volgend weekend (donderdag) haal ik mijn carburateurs los en kijk of de andere vlotterbakjes ook benzine hebben
Daarna carburateurs ultrasoon reinigen. Lijkt mij een goede optie.
En kijken of de pomp dan wel stopt zo niet ga ik hier verder zoeken.

groeten , rob
 
Terug
Bovenaan Onderaan