zxr 750, 1993, slaat af

25 dec 2012
165
2
Haren(Groningen)
Hallo iedereen,

Hele week gereden motor liep goed.(volle tank)
Gisteren viel die op de snelweg zo ineens uit leek op geen benzine
Alleen de tank zat zeker half vol.
Dus toen ben ik maar naar huis gebracht.

Thuis na een kop koffie naar de motor en wat denk hij loopt.
Niets geks te horen of te zien. Dus ik denk ik waag het er op een klein stukje.
En ja hoor weer het zelfde. En geen mogelijkheid kreeg ik hem weer aan. Motor op een parkeerplaats gestald dicht bij. En accu er uit en naar huis. Accu aan de lader ivm geprobeerd te starten was nog 12v maar goed dacht moet de motor toch ophalen. En weer een poging doen om te starten.

Zo gezegd zo gedaan motor starte eigenlijk wel moeilijk maar na het starten weer uit gedaan en vervolgens start die zo.
Ik snel naar huis. En wat denk je thuis weer boaaap en uit vlak voor de deur. Gelukkig.

Toen naar binnen. Volgende dag motor weer proberen te starten
Ging moeilijk maar hij ging aan alleen liep ineens op drie poten.
En als je snel gas geeft boaaap uit.

Brandstofpomp deze heb ik aan een 12v accu gedaan en hij ratelt alleen hij stopt niet met ratelen meende dat ze moeten stoppen als je vlotterbakjes vol zijn.
Als de motor stationair draait krijgt de brandstofpomp 8v geef ik langzaam gaf tot 5000 toeren want anders valt die weer uit.
Pingelt die heel er 5v 10v stationair weer 8v

Vorige week bougies vervangen en kleine onderhoudsbeurt gegeven olie en filter enz.
Carburateurs schoongemaakt en vlotter vervangen omdat mijn carburateurs eerder overstroomde
Er loop benzine uit de kraan dus geen verstopping vanaf de tank naar de kraan.

Kleppen en ketting wou ik volgend seizoen doen. Dus zijn door mij nog niet gedaan. Motor heeft 48000 km gelopen.
Mvg
Rob wie heeft ideeën
 
Bij de gs500 van mijn vriendin. Wou een beetje het zelfde probleem en dit was de overloop die zat verstopt. Heeft mijn zxr ook zo iets. Of ander vacuüm slangen die ik misschien over het hoofd zie.

Alleen wat ik dan niet begrijp is dat die meer dan een week prima liep.
 
Kraan op RES zetten
12v is overigens veel te weinig , volle accu is ~12.7
Al geprobeerd met aux tank direct op de carbs?
Dit nu gedaan en de motor loopt. Weer mooi ook of vier poten.
Stel mijn brandstofpomp pompt wel gewoon brandstof want voel dat die wel lichtjes aanzuigt met 12v erop.
Wat kan het dan nog zijn. Als de motor stationair loop gaat het 8v naar de brandstofpomp lijkt mij te weinig bij gas geven word het iets meer.
Zet er ergens misschien een relais
 
zolang de pomp niet stopt moet je aan al de rest geen tijd verspillen. eerst pomp goed hebben
komt er benzine toe aan de carbu's (véél, nit wat druppelen/lopen) : dan vlotters goed krijgen
geen benzine : probleem toevoer pomp of pomp zelf herstellen
Had u antwoord nog niet gezien. Nee dit ga ik nu ook uitzoeken idd motor loopt dus weer perfect als ik de pomp en alles omzeil. Denk dat die daarom ook een week goed liep want de tank zat vol en door de druk kregen de carburateurs wel benzine
 
Wat heb ik allemaal gevonden.
Roest in de tank en ook benzine kraan. (Kleine hoeveelheid)
Brandstof relais was kapot. Dus motor loopt weer mooi nu.
Maar misschien nieuw probleem
luchtfiltebox heb ik er af. Enige wat mij op valt is dat als ik gas geef en dicht dat er dan beetje nevel terug komt.
Benzine komt vanaf een externe tank.
Meende dat dit een lekkende klep kan zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan