ZXR 750 25 Kw?

Speed

Rookie
9 sep 2004
4
0
Nijmegen
Misschien stomme vraag maar is deze motor goed naar 25 kilowatt te brengen en rijd hij dan nog fatsoenlijk? Wat minder hard begrijp ik wel, maar hij moet niet gaan liggen bokken. Ik hoef nog maar een maandje of 3 begrensd te rijden en wil daarom liever geen zxr400 omdat ik bang ben dat ik er op den duur op uitgekeken ben.

bvd
 
als je nu al meer dan anderhalf jaar wacht, waarom die 3 maandjes ook niet even wachten dan? :)
Sowieso is het weer niet echt SUPER, niet dat ik er echt minder door zou gaan rijden als ik n motor had maargoed, weer een argument ;)
 
als je nu al meer dan anderhalf jaar wacht, waarom die 3 maandjes ook niet even wachten dan? :)
Sowieso is het weer niet echt SUPER, niet dat ik er echt minder door zou gaan rijden als ik n motor had maargoed, weer een argument ;)

:^
Bovendien kan die ZXR750 niet officeel op 25kw en zal het rijden als een zandzak (oid)

Advies: 3 maanden wachten of
die ZXR400 kopen en daarmee echt leren sturen :}
 
Of de ZXR 750 kopen (ik neem aan dat je er op dit moment eentje op het oog hebt want je moet nooit haast hebben met dit soort zaken zeggen mijn vader en instructeur altijd O-) ) en hem dan 3 maanden in je garage laten staan en hem
bewonderen en poetsen en aaien en... ik dwaal af :z
 
Of je koopt hem gewoon en begrenst hem!

Heb ik ook gedaan, heb zelf een Kawasaki ZXR 750 uit 1990 met 25kw setje er in (duits setje). Werkt perfect had precies 25kw op de bank!

Dus het kan zeker hoor!
Bij het setje krijg je een goedkeuringsformulier van kawasaki dat de motor begrenst is met een officieel setje etc. Het zijn gewoon 4 plaatjes voor in de spruitstukken. Werkt echt prima!

Als je wil weten waar het is kan ik je wel de gegevens van dat bedrijf opzoeken en kan je misschien wel wat regelen met hun. Ze hebben verschillende setjes, voor ieder jaartal van de zxr, voor de 100PK grens van duitsland (dat motors niet meer dan 100PK mogen hebben, hebben ze daar dus ook setjes voor), en voor het 25kw gebeuren dus.

Het kan prima, je merkt er onderin de toeren nix van, maar bovenin wel (topvermogen ligt nu op 6500 toeren).

als je wilt kan ik je ook de uitdraai laten zien, moet ik hem ff inscannen.
Onderin (2000RPM) heb je gewoon 50nm koppel maar dat zakt dan heel snel in. Maar het voordeel is dus wel dat je ook relaxed in de lage toeren kan rijden (zxr 400 zal onderin zker stuk slapper zijn).

En voor die 3 maanden kan je toch prima ff begrenst rondrijden dan. Rijd ie 3 maanden wat minder, boeie daarna kan je wel lekker knalle!
 
Laatst bewerkt:
Zou je het adres misschien op willen zoeken van dat bedrijf?? En misschien als het kan die uitdraai even inscannen ?? *D

Ik kan het niet meer houden, en net wat je zegt, met een begrensde ZXR400 moet je konstant hoog in de toeren zitten om goed weg te kunnen trekken.

Hetgeen waar ik vooral bang voor was, was dat hij zou kunnen gaan bokken. Onregelmatig lopen en starten. Maar dat is dus niet het geval begrijp ik uit jou verhaal.
 
Zou je het adres misschien op willen zoeken van dat bedrijf?? En misschien als het kan die uitdraai even inscannen ?? *D

Ik kan het niet meer houden, en net wat je zegt, met een begrensde ZXR400 moet je konstant hoog in de toeren zitten om goed weg te kunnen trekken.

Hetgeen waar ik vooral bang voor was, was dat hij zou kunnen gaan bokken. Onregelmatig lopen en starten. Maar dat is dus niet het geval begrijp ik uit jou verhaal.

Nee hij loopt onderin (tot 4000RPM ofzo) precies als een onbegrensde, je merkt nix. Start ook perfect enzow, alleen is het topvermogen bij veel minder toeren he. Lekker op koppel rijden is ook fijn!

Ik zal het opzoeken geef ik het je vanavond! En de uitdraai ook!
 
Ik haal het vandaag niet, sorry. Ik ga nu douchen en naar bed morgen weer vroeg op. Maar rond kwart op 1 ben ik weer thuis, dan ga ik het inscannen enzo, en het adres opzoeken. En dan post ik het hier meteen.

Owjah, nog iets, als je het kan regelen met het bedrijf dat het zaterdag bij hun is, dan kan ik het je zaterdag zelfs ophalen! Ga zaterdag daar weer naar toe.

Dus moet je maar even kijken, maar dat regelen we dan wel, eerst ff de gegevens opzoeken.
 
kheb vanmiddag wel 100x geprobeerd die attachment te posten, de uitdraai. Maar het lukte niet, postscriptje van dit forum deed dan nix meer.

Ik ga zaterdag naar die zaak misschien dat ik het alvast voor je kan aanbetalen en dan hun het je dan opsturen?? moet je me wel van te voren het geld overmaken he!

We regelen wel iets, morgen nog ff proberen met die uitdraai posten, want die staat op andere pc en ik ga naar bed, morgen weer vroeg op, werken...
 
kheb vanmiddag wel 100x geprobeerd die attachment te posten, de uitdraai. Maar het lukte niet, postscriptje van dit forum deed dan nix meer.

Ik ga zaterdag naar die zaak misschien dat ik het alvast voor je kan aanbetalen en dan hun het je dan opsturen?? moet je me wel van te voren het geld overmaken he!

We regelen wel iets, morgen nog ff proberen met die uitdraai posten, want die staat op andere pc en ik ga naar bed, morgen weer vroeg op, werken...

Of mail het even aan mij, kijk ik of ik het kan posten :)
 
Laatst bewerkt:
Hier dit is de uitdraai!

Ik heb gisteren mijn rijbewijs gehaald, en dus al een lekker stukkie (70KM) door de regen( :( ) gereden.
Rijd ook begrenst heeeerlijk. Goed koppel, lekker veel power laag in de toeren. En doortrekken tot 8000RPM is geen probleem!

Loop echt heerlijk. Heb nu ff 130 gereden buite bebouwde kom om eens te testen hoe die loopt, maar loopt prima en wil nog simpel verder.

Zaterdag gaan we naar die zaak, zulle we wat regelen?

Laat maar weten!

full
 
Zoo ben net terug van een lekker ritje met een vriend van me achterop. Snelweg doet de 25kw zxr 750 ook prima, ik haalde de 140 in de 5, en die weg loopt iets bergop. Denk dat 160 in de 6 zeker wel zal lukken met z'n 2en, moet ik eens een x proberen :P

Maar rijd zker niet slecht voor een 25kw machine! En ook nog met dat gewicht en iemand achterop.

Ben super blij dat ik gekozen heb voor de zxr 750, rijd ook 25kw prima hoor, dus als ik jou was zou ik hem lekker begrenzen!

SUCCES!!
 
Jammer dat je nix laat horen.
Ik heb er nu 300KM opzitten in 3 dagen, dus 100KM per dag rij ik ongeveer. Ding rijd echt helemaal super, beleef er veel plezier mee en rijd heeeerlijk op de snelweg. Stukken fijner als zoeen lesmotortje (kawasaki er5 @ 25kw). Had nooit gedacht dat ie zo super fijn zou rijden met 25kw setje er in.
Als je lang bent zou ik zowieso voor de 750 gaan, ik hoor vaker dat de 400 klein is, en bij de 750 is het ook zo dat als ik tegen de tank zit met mijn knieen tegen de kuip kom (kan pijn gaan doen na een tijdje rijden). Ik ben ongeveer 1.92 ofzow. Maar als ik wat verder naar achteren ga zitten heb ik plek zat! Dus met 2 meter moet het ook geen probleem zijn op de zxr 750.

Het adres van die zaak is:
Kohl Automobile GmbH Zweiradtreff
Neuenhofstr. 160
52078 Aachen

Tel. 0241/5688290
Fax 0241/5688285

Is 32km van mij vandaan. Zuid-limburg rulez :P

Veel suc6 met begrenzen, en met rijden offcourse!!
 
Netjes hoor had eigenlijk niet gedacht dat het zo probleemloos zou gaan ;)
Nu nog een plaatje van de motor zelf :P
Suc6 en hou de gepoetste kant boven :)
 
Ik weet nu genoeg, gewoon begrenzen die handel en lekker rijden. *D *D
Hartstikke bedankt voor informatie :}
Ik moet alleen kijken hoe het gaat met ons Pa. Ligt in ziekenhuis met ernstige ziekte. Als hij weer beetje opgeknapt is en naar huis mag gaan we meteen naar dat bedrijf toe.
 
Ik weet nu genoeg, gewoon begrenzen die handel en lekker rijden. *D *D
Hartstikke bedankt voor informatie :}
Ik moet alleen kijken hoe het gaat met ons Pa. Ligt in ziekenhuis met ernstige ziekte. Als hij weer beetje opgeknapt is en naar huis mag gaan we meteen naar dat bedrijf toe.

oww sorry das erg klote voor jou en je familie.

Ik hoor nog wel hoe het afloopt met het begrenzen!
 
Netjes hoor had eigenlijk niet gedacht dat het zo probleemloos zou gaan ;)
Nu nog een plaatje van de motor zelf :P
Suc6 en hou de gepoetste kant boven :)

Jij d8 dat het rijd als een zandbak, maar dat is niet zo hoor! :P rijd echt prima, zelfs met z'n 2en. En ik ben een lichtere motor qua gewicht gewend met lessen, maar deze rijd ondanks het gewicht er echt niet minder op!

Niet qua optrekken, niet qua bochten (bochten zijn alleen ff flink wennen met het gewicht), rijd gewoon super goed!

Dus voor de mensen die geen zxr750 wilden kopen omdat ie kut zou rijden begrenst, is helemaal nix van waar vind ik. Als ik hem vergelijk met een lesmotor issie volgens mij zelfs sneller, en hij is STUKKEN stabieler op de weg, merk je vooral op de snelweg enzo.

Heerlijke motor :]
 
En geld dit verhaal ook voor een GSXR- 750 uit 1990 ???

zal heus wel kunnen, maar dat zou ik niet weten heb toen alleen voor een begrenskitje van een zxr 750 gevraagd. Ding loopt er echt prima mee moet ik zeggen!
Heb van 22-9-2004 mijn rijbewijs (bijna 2 weken geleden dus) en nu 900KM op de teller erbij gezet, en ding rijd zooo super lekker he!! Rij vooral veel met 2 personen, rijd heel erg goed, ook op de snelweg als ik 120 rij en geef gas trekt ie hem (Voor 25kW) zelfs nog met z'n 2en vrij aardig door tot hogere snelheden (nog niet harder dan 145 gereden). Maar loopt super, dus ik snap niet dat mensen hier op het forum zeiden dat het mega kut zou lopen en begrenzen moeilijk zou worden, is het niet!

Maar je hebt best kans dat die van jou ook begrenst kan worden ja.

Gisteren stuk gaan toeren met mijn vriendin achterop, en dat ging allemaal prima, lekker hier door het zuiden bergop bergaf, en lekker wat bochtjes, ging heerlijk!
 
Sorry voor dit oude topic omhoog te schoppen maar vroeg me toch us af of je het al geprobeerd hebt, die zxr 25kw te maken??

en over die gsx uit 1990 dat kan ook ja een vriend van me wil het ook doen en hebben we dat nagevraagd dat was geen probleem.

En over het sloom zijn van een kawasaki zxr 750 @ 25kw, 0-100 in 6.5 seconde (kan wel in 6 seconde denk ik maar heb het gewoon eens 1x geprobeerd).

Vind ik reuze meevallen.

Zal binnenkort eens een filmpje posten!
 
Sorry voor dit oude topic omhoog te schoppen maar vroeg me toch us af of je het al geprobeerd hebt, die zxr 25kw te maken??

en over die gsx uit 1990 dat kan ook ja een vriend van me wil het ook doen en hebben we dat nagevraagd dat was geen probleem.

En over het sloom zijn van een kawasaki zxr 750 @ 25kw, 0-100 in 6.5 seconde (kan wel in 6 seconde denk ik maar heb het gewoon eens 1x geprobeerd).

Vind ik reuze meevallen.

Zal binnenkort eens een filmpje posten!

Nice :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan