ZXR 750 90/92

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.411
18
Nou eigenlijk wel wat vraagjes over.. vooral vanuit technisch oogpunt. (ja die met die stofzuiger slangen erop)

Wie heeft er ervaring over deze motor en kan er wat over vertellen ? graag mee gereden ? wat vond je de voor en tegens ?

Ben benieuwd naar hoe die rijd? (ga het zelf ook ervaren als het meezit eind juli 8-) ) Hoe het onderhoud was (duur/vaak/etc.) ? wat het verbruik is gemiddeld ? Wat de kwaaltjes zijn ? beetje de bekende weg..alleen nu wat specifieker voor deze motor.

Heb op een 2x tal transalpen gereden en vond het wel leuk maar hmmz.. toch niet helemaal.. (afgezette weg en op prive terrein) Aangezien een racer me steeds meer wat begint te lijken (ook al op aantal gereden o.a. cbr) toch maar eens die kant op kijken.

gewoon benieuwd :D

ben ook al op i-net aan het zoeken maar misschien zitten er hier nog ex eigenaren of huidige eigenaren (of in de vrouwelijke vorm :) )
 
Nou eigenlijk wel wat vraagjes over.. vooral vanuit technisch oogpunt. (ja die met die stofzuiger slangen erop)

Wie heeft er ervaring over deze motor en kan er wat over vertellen ? graag mee gereden ? wat vond je de voor en tegens ?

Ben benieuwd naar hoe die rijd? (ga het zelf ook ervaren als het meezit eind juli 8-) ) Hoe het onderhoud was (duur/vaak/etc.) ? wat het verbruik is gemiddeld ? Wat de kwaaltjes zijn ? beetje de bekende weg..alleen nu wat specifieker voor deze motor.

Heb op een 2x tal transalpen gereden en vond het wel leuk maar hmmz.. toch niet helemaal.. (afgezette weg en op prive terrein) Aangezien een racer me steeds meer wat begint te lijken (ook al op aantal gereden o.a. cbr) toch maar eens die kant op kijken.

gewoon benieuwd :D

ben ook al op i-net aan het zoeken maar misschien zitten er hier nog ex eigenaren of huidige eigenaren (of in de vrouwelijke vorm :) )

Nou, ik kan je wel het een en ander vertellen hoor!! Ik rijd nu twee jaar het J2 model, dus de tweede en mooiste ZXR met stofzuigerslangen.
Het is een fijne motor met een zeer goede wegligging en en stuurgedrag. Hij is wat aan de zware kant maar ik vind dat je daar aan went. Je gaat je daar toch aan aanpassen dus dat maakt niet zo veel uit. Jammer is wel dat het maar om 100 pk gaat bij de gewone versies. De R-versies hebben 20pk meer. Ik vind die 100pk nu een beetje aan de lage kant maar toen ik de motor net had, vond ik het genoeg. Ligt er maar net aan hoe jou rijervaring is denk ik, dit is mijn eerste motor, dus ik heb het allemaal op dit beestje moeten doen en het gaat prima. Wheelies (weliswaar korte), stoppies en kneedown moeten geen probleem zijn als je dat zoekt, maar je kan er ook heel lekker mee toeren. Ok, ik geef toe de afstand van zadel tot clipons is best wel groot wat een redelijk extreme zithouding creeert, maar ook daar wen je aan en ik heb nog nooit last gehad van mijn polsen ofzo.
Verder heb ik af en toe wat pech gehad qua onderhoud maar dat ligt zeker niet alleen maar aan het feit dat het een ZXR is.
Verder is het een motor die wat rauw klinkt en je moet je niet gaan storen aan wat bijgeluiden.....geloof me die horen er echt bij. Ik vind dat nou juist zo lekker aan kawasaki!!!
Dus ik kan alleen maar zeggen ga voor die ZXR, maar neem een 1991/1992 model, de ZXR750J1/J2.
Of nog beter ga voor de R-versie :}
Goed, als je nog meer wilt weten zie ik het hier wel, dan vul ik je nog wat aan waar nodig.
Kijk ook ff op mijn website, voor mooie foto's!!!!

Groeten,

ZXRené
 
Kewl beter thanks :D

Mooie site.

Vraagje.. hoe lang ben je ? Wat noem je pech met onderhoud ? Wat is de kmstand van jouw beestje en toen je hem kocht ? lees namelijk veel km standen..van 25.000 tot 70.000 km. De FZR zie ik bijv. allemaal te koop rond de 50.000km.
Koppel moet wel veel goed maken denk ik kwa vermogen ? gehele powerband moet wel goed zijn ?



 
Laatst bewerkt:
Positief:

-agressieve look
-goed frame.
-sportieve zit (je hebt wat tussen je benen...)
-goed en krachtig blok, (voldoende koppel onderin, maar is GEEN R1 !!!).
-kan nog steeds mee met menig modere supersport fiets, al gaat zijn gewicht nu wel een steeds groter wordende rol spelen.......
-zeer goede stuureigenschappen(ondanks gewicht)
-goede remmen
-model is nog steeds de basis voor de huidige ZX7R
-Een motor die tegen een stootje kan
-vaak een liefde voor het leven!!!

Negatief:

-13 in dozijn (alhoewel je ze steeds minder ziet)
-rauw lopen van blok (zie verslag Rene)
-gewicht (niet echt meer van deze tijd)
-Onderdelen zijn prijzig en niet altijd even gemakkelijk aan te komen.
 
hoezo de banden zijn duur ? prijzen ?

Welke onderdelen zijn duur ?

hoezo is verzekering duur ? (oude motor, niet super veel vermogen etc)
 
ehmmm.....ik doe ongeveer 13500km met mijn BT020's en ik rij niet als een mietje ofzo, dus dat valt ook wel weer mee dacht ik zo.
Verzekering is ongeveer 235 euro per jaar voor WA plus ofzo, duur??????

oftewel die opmerking sloeg als een lul op een drumstel!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan