ZXR 750 Dinokit

Darkness

MF veteraan
21 mrt 2004
1.309
3
Emmen
Hallo

ben wel geintereseerd in z'n dinokit

wat houd dat nou in ..
uit welke onderdelen bestaat dat
"kan " het schade aarichten.. of slecht voor de motor?

en wat zou dat nou kosten?
 
Hallo

ben wel geintereseerd in z'n dinokit

wat houd dat nou in ..
uit welke onderdelen bestaat dat
"kan " het schade aarichten.. of slecht voor de motor?

en wat zou dat nou kosten?


Wat houd het in.... Tja om de emissie eisen te halen, staan de motoren met carbs in een bepaald toerenbereik (het bereik waar gemeten wordt) behoorlijk geknepen. Op de testbank is deze dip goed te zien. Door toepassen van andere gasnaalden en in sommige gavallen restrictors heb je dit niet meer.

Er zitten vaak 3 setjes sproeiers in. 1 set voor standaard uitlaat en luchtfilter, 1 voor andere uitlaat en 1 voor andere uitlaat en filter. Verder de restrictors (indien van toepassing), gasnaalden en bijbehorende clips. Ook kunnen er andere gasveren inzitten afhankelijk van het type motor.

Schade?? Nee... niet echt. Soms moet je in je gasschuif een groter gat boren om de andere gasnaald te laten passen en de restrictor in te lijmen, dat is alles. Zeker voor oudere motoren (met al ingesleten naalden) is het voordeliger een dyno/tovami kit te plaatsen (prijs technisch dan)

Setje zit vaak rond de 90/120 euro


[edit]

Post van ZX7-aRnold in topic 'Mijn ZX-7R, wijzigingen en verbouwingen'
 
Laatst bewerkt:
Wat houd het in.... Tja om de emissie eisen te halen, staan de motoren met carbs in een bepaald toerenbereik (het bereik waar gemeten wordt) behoorlijk geknepen. Op de testbank is deze dip goed te zien. Door toepassen van andere gasnaalden en in sommige gavallen restrictors heb je dit niet meer.

Er zitten vaak 3 setjes sproeiers in. 1 set voor standaard uitlaat en luchtfilter, 1 voor andere uitlaat en 1 voor andere uitlaat en filter. Verder de restrictors (indien van toepassing), gasnaalden en bijbehorende clips. Ook kunnen er andere gasveren inzitten afhankelijk van het type motor.

Schade?? Nee... niet echt. Soms moet je in je gasschuif een groter gat boren om de andere gasnaald te laten passen en de restrictor in te lijmen, dat is alles. Zeker voor oudere motoren (met al ingesleten naalden) is het voordeliger een dyno/tovami kit te plaatsen (prijs technisch dan)

Setje zit vaak rond de 90/120 euro


[edit]

Post van ZX7-aRnold in topic 'Mijn ZX-7R, wijzigingen en verbouwingen'


dat dynokitje waar die link van je heen gaat .
is dat z'n dyno/tovami kitje?

ik d8 namelijk dat een dinokitje ook in hield dat je een gemode CDI kast had en zo.. klote met de electra.. maar daar zit ik dus fout.
 
He Darkness,

De nieuwere types zijn meer geknepen voor zowel geluidseisen als milieu. Daar valt winst te behalen op andere sproeiers, en naalden in combinatie met een ander luchtfilter. Tevens reageerd de ene motor beter op een dynojet als de ander.

Over de geluidseiden en milieu, De 1990 type zxr levert 107 pk krukas.
Terwijl het 1991 type 100 pk krukas levert bij fabrieksopgave. De fabriek gaat er echt niet zelf een langzamer blok in hangen. Geluid en miliu steken om de hoek.

Die van mij heeft uitgebreid op de dyno gestaan ik heb nu 107 achterwiel pk's. Dit zonder dyno kit en k&nluchtfiler, dus puur goed afstellen. K&n hebben we geprobeer maar levert geen winst op. Allen iets mooier aanzuiggeluid en gaat langer mee.

Groet Dave NAda
 
hmm moet mijn carbs ook afstellen.
alsie warm is gereden dan houd ie in bij het optrekken vanuit stilstaand..
als je eenmaal gaat is alles weer ok.

carbs afstellen een duur geintje?
 
hmm moet mijn carbs ook afstellen.
alsie warm is gereden dan houd ie in bij het optrekken vanuit stilstaand..
als je eenmaal gaat is alles weer ok.

carbs afstellen een duur geintje?

Heb je er een kit in nu of niet? Wat voor uitlaat/filter heb je en wat voor sproeiers?

Afstellen kan zekers duur geintje zijn (150/200 eurie) maar als je even een testrun maakt (zo'n 25/35 eurie) weet je iig wat je af moet stellen en kun je zelf al een boel doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan