ZXR 750 - goede fiets?

debugger

Die hard MF'er
10 jun 2004
664
1
Vlaams-Brabant
Hello
ik heb besloten om upv een R6, een ZXR750 '94 te kopen.
Dat is Budgetair beter te doen voor mij, dan kan ik mij nog extra dingen veroorloven.

Wat denken jullie van die fiets?
Rijdt die goed, of staat die gekend als slechte fiets met mankementen,..je weet wat ik bedoel.

1m 70 :) is dat genoeg? hopelijk wel.. zal wel moeten :)

en de iets nieuwere de zx7r is dat dna niks of is die weer iets te duur?

en zxr750 heb ik niet gereden wel zelfde model maar dan 400 en die reed super wienig problemen mee gehad

succes

ik had een zx-7r uit 99.....
coole bike , geen problemen,alleen wil de distributiekspanner wel eens
wat tekenen van afwezigheid hebben bij een koude start.
zal met een zxr wel niet anders zijn....
;)
1.70 is genoeg...

check paar topics hierzo over zxr750
als je het geld heb, moeje gaan kijken voor een zx7r inplaats van de zxr750
vriend van mij heb der ook eentje maar dan een 90 model, na een half jaar heeft hij de bigend van ze'n drijfstang kapot gereden, zonder dat hij ze'n motor nou echt verkracht door met kouwe motor te scheuren bijv.
schijnt ook nogal gevoelig te zijn wat betreft afstelling van de kleppen.

maarja, als je een motor van 94 koopt (10 jaar oud) dan moet je ook naar mijn idee niet raar staan opkijken als er iets aan de hand is met zo'n ding. en een ouwe kennis van mij sprak ik laatst en die heeft een gescheurde cilinderwand gehad bij ze'n r6 99, dus elke motor kan wel is iets hebben.

Hee debugger

Ik heb 3 jaar lang op een zxr750 gereden en nooit problemen mee gehad.

ps. als je nog een open demper zoekt ik heb er nog 1 liggen een Bos carbon
daar komt echt een mooi geluid uit.

LieverZXR750 dan ZX7R,
budget en vind die ZXR750 beter bij mij passen.
Ook vind ik de ZX7R persoonlijk minder mooi
Thx voor de tips
ALs ik een uitlaat nodig heb zal ik het wel laten weten :)

Laatst bewerkt:
Let wel op met oudere fietsen dat je niet de ellende van een ander koopt. Zo heb ik er ook gezien die een fiets niet bij de dealer kochten maar particulier omdat deze 750 euri minder koste, en vervolgens bij de dealer stonden en een rekening van 1900 euri hadden omdat het ding o.a. een grote beurt moest hebben remblokken schijven e.d.

Een ZXR750 is een geweldige motor die fantastich rijd en een ontzettend mooi geluid produceert :9~ ,

Ik heb er zelf ook een maar die blijkt nu toch te klein te zijn voor me ;(

Anders deed ik hem echt niet weg....

zxr750 is gewoon goed..al is het een oudere fiets!!!

heb er zelf ook nooit wat mee.....heeft zelfs afgelopen weekend ..volgas het circuit op lelystad overleeft !!!

hij is alleen wat rumoeriger dan de andere merken .....echt kawa... daar moet je van houden!!

alleen als je idd 2 meter + bent...dan ehh zit ie zeker niet confortabel!!

suc6

S

toppertje

heb de mijne nu z'n 3mnd inmiddels z'n 6000 km. mee gereden zonder problemen.

De mijne is van '92 (een van de laatste met stofzuigerslangen boven op) gekocht met 23.000 km. op de teller wel een grote beurt laten geven voor de zekerheid.
super bike.

groet :]

Ja lijkt me allemala heel goed.
En kan je goed wheelies doen met die fiets?
Ik heb gelezen dat RSV mille daarvoor best is (dry sump)
Maar een ZXR750 rijdt je toch niet kapot (motorblok) door te wheelien
of toch?
En wat betreft versnellingsbak? als ik schakel zonder koppeling?
Of waar moet ik op letten.

Onderhoud van de fourche -> logisch,

Ja lijkt me allemala heel goed.
En kan je goed wheelies doen met die fiets?
Ik heb gelezen dat RSV mille daarvoor best is (dry sump)
Maar een ZXR750 rijdt je toch niet kapot (motorblok) door te wheelien
of toch?
En wat betreft versnellingsbak? als ik schakel zonder koppeling?
Of waar moet ik op letten.

Onderhoud van de fourche -> logisch,

Wheelies? ja hoor... in de 1ste versn. zonder koppeling komt makkelijk omhoog. Ik heb wel een achtertandwiel van 2 tanden groter. Zou ik zeker doen!

De voorvork kan een beetje tikken als je hard remt. dit voel je dan ook in je clipon. Dit is een kawa ZXR kwaaltje... niets ernstigs. Ik heb er trouwens WP progressieve veren in laten zetten en dat tikken was weg trouwens.

Voor de rest heb ik nooit problemen gehad met mijn ZXR. Start altijd en ziet er nogteeds bruut uit! Hieronder een klein fotoke van de mijne *D

32.jpg

Schakelen zonder koppeling is ook geen probleem! Doe ik ook constant als ik met m'n ZXR het circuit op ga.

Ik geloof dat ik pas trouwens een topic had gelezen over het terug draaien van de teller bij ZXR-en... Je kon dit dat zien aan de rand van de snelheidsmeter.

Suc6 met je keuze en laat hier ff een fotoke zien als je hem hebt!

Laatst bewerkt:
Knap die van jou..
proficiat he pee :+
en bedankt voor het antwoord

Maar extra vraagje voor de zekerheid, bij hoeveel toeren/min denk je dat ik gas-dicht gas open doe om hem omhoog te krijgen en te schakelen naar 2e?
Genoeg bij 7000rpm ?
:)

ZXR, heerlijke fiets! Ok, heb dan wel al een keer nokkenassen kunnen vervangen maar nu rijdt ie weer lekker! Dit weekend even de remklauwen reviseren en de nieuwe wavedisks, RVS remleidingen en Super Corsa's monteren.

stuff.jpg

Ik heb er zin in! :P

Hoi!

Ik heb vorig jaar mijn rijbewijs gehaald en direct een ZXR750 ('93 zwart/paars) gekocht... omdat ik dat al jaren terug een brute motor vond, deze moest het worden!
Heb even een zx-6r overwogen (is nieuwer natuurlijk), maar die moet je toch wat hoger in de toeren rijden.
Het is misschien een wat zwaardere motor dan gemiddeld, maar als beginner heb je hem niet zomaar onder controle... er valt genoeg te leren, en hard gaat ie zeker.

Ik heb 'm nu bijna een jaar en tot dusver alleen maar plezier van! :}
Je kunt ook nog eens iemand achterop nemen en ook langere toertochten zijn goed te doen.

Motorisch kan ie heel wat hebben, na een hele winter gestald te hebben... benzine kraantje open en starten maar, in 1x!!!

Ik heb geen dag spijt van mijn aankoop en doe 'm ook nog lang niet weg ...

Succes met je aankoop.... :]

Dino

ZXR, heerlijke fiets! Ok, heb dan wel al een keer nokkenassen kunnen vervangen maar nu rijdt ie weer lekker! Dit weekend even de remklauwen reviseren en de nieuwe wavedisks, RVS remleidingen en Super Corsa's monteren.

(Afbeelding)

Ik heb er zin in! :P

:} :} :}

Je zou het geheel helemaal afmaken met GSXR 1000 klauwen (6 zuiger, goud) Die kan je zo monteren. ff een paar busjes laten omdat de gaten iets kleiner zijn en hoppa!

[me]Mr Wheels gaat ook maar eens sparen voor mooie wavedisks en GSXR 1000 remklauwen[/me]

:} :} :}

Je zou het geheel helemaal afmaken met GSXR 1000 klauwen (6 zuiger, goud)

[me]Mr Wheels gaat ook maar eens sparen voor mooie wavedisks en GSXR 1000 remklauwen[/me]
I know! Maar moeilijk aan te komen :( En als je er aan kan komen betaal je vaak de hoofdprijs. Ik blijf Ebay wel even in de gaten houden :)

ik heb een "oer" zxr model h1 op 88.000 km gezet. nooit problemen mee gehad en hij verbruikte minder olie dan menige nieuwe fiets.
Niks anders dan lof.! :}

Terug
Bovenaan Onderaan