Zxr 750 probleem

Jaimy

Rookie
12 jan 2005
12
0
Hoi ik heb een zxr 750 uit 92.

Probleem is pas sinds kort. Als ik de motor koud start is dit geen probleem echter na een tijd gereden te hebben en ik zet de motor weer uit start deze niet meer als ik hem dan af laat koelen start ie weer. Hij heeft net een beurt met nieuwe bougies gehad omdat ik dacht dat het daar aan lag.
Echter viel het mij op dat als ie dus niet meer wilde starten de spanning laag was zodat hij hem niet zo heftig rond kreeg als dat ie koud was. Ik start de accu dus leeg ( en dan start ik niet zo lang door ) maar als ik hem dan even laat staan gaat ie weer super rond en dan start ie weer.
Mijn gedachte gaat dus eigelijk uit naar de accu maar waarom doet ie dan dit als ie warm is?? Maar andere suggesties ook welkom.
Ik hoop dat het zo te begrijpen is
_O-
 
Heeft waarschijnlijk niks met de accu te maken.
Ik weet bijna 100 procent zeker dat het aan je kleppen ligt, even kleppen stellen en het is over.
Is bekend bij Kawa.....slecht of niet starten als hij warm is -------> Kleppen stellen.
Succes!
 
Eerst je accu controleren, ff stukje van willem gequote:

Is het een "klassieke" accu met vloeistof en dopjes? Dan EERST vloeistof-niveau checken en indien te laag, gedistilleerd/ gedemineraliseerd water bijdruppelen tot hoogst toegestane peil. Daarna een uurtje of langer aan de accu-lader òf meteen een flinke rit gaan maken.

VERSE smelt van SCHONE diepvrieskist-condens-sneeuw gaat ook, maar GEEN kraanwater.

Helpt dat niet, dan accu wegflikkeren en een nieuwe erin.
 
Een Liter demi water kost geen drol. Waarom die moeite ? :+

Tuurlijk en uit de vrieskast peuteren gaat langzaam, lastig en akelig bovendien.

Evengoed een paar keer gedaan als ik zonder vervoer zat en/of: ver van kooppunten, weekend-nacht enzo, zowel voor mezelf als ook wel eens om anderen te helpen.
Gewoon de moeite van het onthouden waard, voordat iemand er "in noodgeval" bronwater in gaat donderen (historisch "advies" op Dit Forum!!) met extra-veel mineralen, zie etiket.
 
Jo Er zijn altijd mensen die niet goed kunnen lezen!! Want ik heb al een paar keer gezegd dat de klepppen + caburateurs + nieuwe bougies gedaan zijn.

Maar even goed bedankt maar ik ga denk ik toch maar voor die accu dan maar 50 eurie extra kan ik dat uitsluiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan