zxr-750 probleem

The Emperor

MF veteraan
27 jun 2005
3.340
0
Meppel
Ik heb het volgende probleem.

Als ik het gas opendraai van mn kawa en ik doe de gashendel weer dicht, dan komt het gas heel langzaam weer terug, terwijl dit toch wel redelijk snel zou moeten gaan. Heb de kabel al gechecked en gesmeerd.... heeft iemand nog tips of suggesties?

Groet Arne.
 
Bij valse lucht zou het tussen je blok en cabs moeten zijn.
Het kan overigens ook in je carbs zitten, bijvoorbeeld een gescheurd membraam...

er zitten trouwens ook schroefjes aan de onderkant van het spruitstuk om te synchroniseren. misschien is er 1 uit getrilt ofzo.
 
Bij valse lucht zou het tussen je blok en cabs moeten zijn.
Het kan overigens ook in je carbs zitten, bijvoorbeeld een gescheurd membraam...

er zitten trouwens ook schroefjes aan de onderkant van het spruitstuk om te synchroniseren. misschien is er 1 uit getrilt ofzo.


:^ gaat het in je carburateurs er wel soepel aan toe? dus schiet de gashendel snel terug bij gasgeven en loslaten?
 
Bij valse lucht zou het tussen je blok en cabs moeten zijn.
Het kan overigens ook in je carbs zitten, bijvoorbeeld een gescheurd membraam...

er zitten trouwens ook schroefjes aan de onderkant van het spruitstuk om te synchroniseren. misschien is er 1 uit getrilt ofzo.

spruitstuk heb je toch alleen maar in autos :?
of bedoel je gewoon de uitlaten. die zijn niet voor synchro, die zijn voor benzine lucht verhouding af te stellen per carb. als je ze hebt, en volgens mij zat dat niet op een originele uitlaat.

als je valse lucht aantrekt, blijf je dan hoog in toerental :?
 
spruitstuk heb je toch alleen maar in autos :?
of bedoel je gewoon de uitlaten. die zijn niet voor synchro, die zijn voor benzine lucht verhouding af te stellen per carb. als je ze hebt, en volgens mij zat dat niet op een originele uitlaat.

als je valse lucht aantrekt, blijf je dan hoog in toerental :?

Nee, rubber verloop tussen carb en blok, "inlaat-spruitstuk"; zit zelfs op tamelijk veel bromfietsen en ook in Vespacars.
Wordt meestal het eerst poreus en/of scheurt aan de onderkant, kan ook onglad gemonteerd zitten.
Als daar ook maar een klein beetje valse lucht wordt ingezogen dan loopt de boel onberekenbaar en zwakjes en meestal met onstabiel toerental; dit wordt meestal erger bij doorwarmen.
 
ik heb de inlaatrubbers eraf gehaald en schoongemaakt.. dat heeft wel resultaat opgeleverd.. maar.. ik ben nog niet tevreden met mn gaskabel... Ik heb er namelijk maar 1 ! Dus geen kabel voor gas dicht. De aansluiting zit wel op de carbs maar niet aan mn gashendel. Is dit normaal voor het model 1995?
 
-O- geen gas dicht kabel...

je zou er 2 moeten hebben..

vraag me af wat er aan de hand is nu..
mischien heb je een andere carbaratuers set of zo waar mar 1 kabel voor nodig is ..
maar ik ga er vanuit dat er een standaard set is en je dus een "gas dicht kabel" kwijt bent..

je probleempje blijkt groter dan het leek

bel de vorige eigenaar eens zou ik zeggen of zo iets
 
het is natuurlijk niet netjes, maar met 1 gaskabel hoef je nog steeds geen probleem te hebben, mijn soes heeft er ook maar 1 (standaard) en dat werkt prima, behalve als ik mijn stuur helemaal naar links draai.

Ik zou zeggen controleer eerst of de gasklep snel genoeg dicht valt. als dat niet zo is, moet je niet 1 maar 2 gaskabels kopen.

succes in elk geval
 
op mijn carbs zit dus wel de aansluiting voor twee kabels. Op mijn gashendel op het stuur zit dus maar 1 aansluiting, voor de gas open kabel. Waarschijnlijk is mijn gashendel dus niet origineel.
Heeft er nog iemand 1 liggen waar ik er twee op aan kan sluiten??
 
Terug
Bovenaan Onderaan