zxr-750 probleem

The Emperor

MF veteraan
27 jun 2005
3.340
0
Meppel
Ik heb het volgende probleem.

Als ik het gas opendraai van mn kawa en ik doe de gashendel weer dicht, dan komt het gas heel langzaam weer terug, terwijl dit toch wel redelijk snel zou moeten gaan. Heb de kabel al gechecked en gesmeerd.... heeft iemand nog tips of suggesties?

Groet Arne.
 

ZX7-aRnold

MF veteraan
13 aug 2003
21.946
48
42
Hoogezand
Bezoek site
Ik heb het volgende probleem.

Als ik het gas opendraai van mn kawa en ik doe de gashendel weer dicht, dan komt het gas heel langzaam weer terug, terwijl dit toch wel redelijk snel zou moeten gaan. Heb de kabel al gechecked en gesmeerd.... heeft iemand nog tips of suggesties?

Groet Arne.
Klinkt al valse lucht/slecht synchroon
 

The Emperor

MF veteraan
27 jun 2005
3.340
0
Meppel
nog andere suggesties??

en die valse lucht zou dan bij aansluiting van carbs naar spruitstuk of van carbs naar luchtfilter moeten zijn....??
 

BasH

Die hard MF'er
21 sep 2003
307
0
39
Amsterdam
Bij valse lucht zou het tussen je blok en cabs moeten zijn.
Het kan overigens ook in je carbs zitten, bijvoorbeeld een gescheurd membraam...

er zitten trouwens ook schroefjes aan de onderkant van het spruitstuk om te synchroniseren. misschien is er 1 uit getrilt ofzo.
 

Aprilia4fun

MF veteraan
11 sep 2002
8.104
57
Noord Holland
Bij valse lucht zou het tussen je blok en cabs moeten zijn.
Het kan overigens ook in je carbs zitten, bijvoorbeeld een gescheurd membraam...

er zitten trouwens ook schroefjes aan de onderkant van het spruitstuk om te synchroniseren. misschien is er 1 uit getrilt ofzo.

:^ gaat het in je carburateurs er wel soepel aan toe? dus schiet de gashendel snel terug bij gasgeven en loslaten?
 

mercy_symbol

MF veteraan
1 jun 2004
3.355
0
Den bosch
Misschien uitgerekte gaskabel ? of een beschadigde gaskabel :Y als er 1 draadje gebroken is dan stroopt dat een beetje op en daardoor gaat ie misschien traag terug })
 

Darkness

MF veteraan
21 mrt 2004
1.303
3
42
Emmen
ben het eens met silvijan

denk dat je carbarateur-rubber(s) lek zijn
ff loshalen en bekijken.

beetje vloeibare pakking ertussen als je het terugplaatst. (tussen rubbertjes en kop)
 

willem1940

MF veteraan
7 apr 2003
11.392
4
Sittard
ben het eens met silvijan

denk dat je carbarateur-rubber(s) lek zijn
ff loshalen en bekijken.

beetje vloeibare pakking ertussen als je het terugplaatst. (tussen rubbertjes en kop)
"Pakking" tegen rubbers aan lijkt mij troep; rubbers een paar minuten in heet water leggen en/of föhn gebruiken lijkt mij beter.
 

Wuf

MF veteraan
26 apr 2004
8.570
203
49
Tilburg
Bij valse lucht zou het tussen je blok en cabs moeten zijn.
Het kan overigens ook in je carbs zitten, bijvoorbeeld een gescheurd membraam...

er zitten trouwens ook schroefjes aan de onderkant van het spruitstuk om te synchroniseren. misschien is er 1 uit getrilt ofzo.
spruitstuk heb je toch alleen maar in autos :?
of bedoel je gewoon de uitlaten. die zijn niet voor synchro, die zijn voor benzine lucht verhouding af te stellen per carb. als je ze hebt, en volgens mij zat dat niet op een originele uitlaat.

als je valse lucht aantrekt, blijf je dan hoog in toerental :?
 

willem1940

MF veteraan
7 apr 2003
11.392
4
Sittard
spruitstuk heb je toch alleen maar in autos :?
of bedoel je gewoon de uitlaten. die zijn niet voor synchro, die zijn voor benzine lucht verhouding af te stellen per carb. als je ze hebt, en volgens mij zat dat niet op een originele uitlaat.

als je valse lucht aantrekt, blijf je dan hoog in toerental :?
Nee, rubber verloop tussen carb en blok, "inlaat-spruitstuk"; zit zelfs op tamelijk veel bromfietsen en ook in Vespacars.
Wordt meestal het eerst poreus en/of scheurt aan de onderkant, kan ook onglad gemonteerd zitten.
Als daar ook maar een klein beetje valse lucht wordt ingezogen dan loopt de boel onberekenbaar en zwakjes en meestal met onstabiel toerental; dit wordt meestal erger bij doorwarmen.
 

The Emperor

MF veteraan
27 jun 2005
3.340
0
Meppel
ik heb de inlaatrubbers eraf gehaald en schoongemaakt.. dat heeft wel resultaat opgeleverd.. maar.. ik ben nog niet tevreden met mn gaskabel... Ik heb er namelijk maar 1 ! Dus geen kabel voor gas dicht. De aansluiting zit wel op de carbs maar niet aan mn gashendel. Is dit normaal voor het model 1995?
 
Alle ZXR750 hebben twee gaskabels. Eén voor het openen en één voor het sluiten.

Het langzaam dalen van het toerental kan ook aan de klepspeling liggen. Het controleren wordt nog wel eens "vergeten" omdat het veel werk is.
 

Darkness

MF veteraan
21 mrt 2004
1.303
3
42
Emmen
-O- geen gas dicht kabel...

je zou er 2 moeten hebben..

vraag me af wat er aan de hand is nu..
mischien heb je een andere carbaratuers set of zo waar mar 1 kabel voor nodig is ..
maar ik ga er vanuit dat er een standaard set is en je dus een "gas dicht kabel" kwijt bent..

je probleempje blijkt groter dan het leek

bel de vorige eigenaar eens zou ik zeggen of zo iets
 

Wuf

MF veteraan
26 apr 2004
8.570
203
49
Tilburg
het is natuurlijk niet netjes, maar met 1 gaskabel hoef je nog steeds geen probleem te hebben, mijn soes heeft er ook maar 1 (standaard) en dat werkt prima, behalve als ik mijn stuur helemaal naar links draai.

Ik zou zeggen controleer eerst of de gasklep snel genoeg dicht valt. als dat niet zo is, moet je niet 1 maar 2 gaskabels kopen.

succes in elk geval
 

The Emperor

MF veteraan
27 jun 2005
3.340
0
Meppel
op mijn carbs zit dus wel de aansluiting voor twee kabels. Op mijn gashendel op het stuur zit dus maar 1 aansluiting, voor de gas open kabel. Waarschijnlijk is mijn gashendel dus niet origineel.
Heeft er nog iemand 1 liggen waar ik er twee op aan kan sluiten??