[ZXR 750] Project Zixxer!

GAAAAAAAF!!!! ik moet je heel eerlijk zeggen, ik begin nu te twijfelen om toch maar een undertray te nemen! ziet er wel erg gaaf uit bij jou namenlijk! Ook zeker goed werk met die uitlaat!
 
Wat zijn die ZXRen toch geil he, zeker qua design hun tijd ver vooruit! welke motoren uit begin 90er jaren vind nu iedereen nog mooi buiten de ZXRen???
 
Wat zijn die ZXRen toch geil he, zeker qua design hun tijd ver vooruit! welke motoren uit begin 90er jaren vind nu iedereen nog mooi buiten de ZXRen???


Uhhhmmmm..... Geen enkele?

Ik krijg meestal de vraag of hij uit 96-97 of zo is. Uiteraard niet van kenners, maar toch een leuk compliment. :P
 
Een ZX-7R topkuip er op vind ik vrij gewaagd... is ook vrij lastig te doen, wil je het een beetje netjes maken. Welk type ZXR heb je? Dus van welk bouwjaar?

Je kunt ook een racekuip laten maken bij Racing Research voor je ZXR, moet je alleen nog wel gaten voor je koplampen er in maken meen ik.

ik heb een zxr uit 93. Maar zou er zo'n groot verschil zitten tussen de kuipen van een zxr en van een zx7r?
kijk een paar ophangpuntjes veranderen of wat extra gaten boren in me kuipen is toch niet zo erg aangezien daarna alles naar de spuiter gaat. Maarja als ze een totaal andere vorm hebben en die van de 7r niet om me frame past ofzo dan houdt het op.

Maar die undertray van jou is echt mooi. die moet ik ook maar is overwegen O-)
 
Super :} :} :}
ziet er goed uit

maare als ik vragen mag, wat kost het nou om en setje uitlaatbochten te laten maken???

Wil zelf eigenlijk ook wel een nieuwe, straks is alles klaar hangt die oude uitlaat er nog onder |(

Bij ZRG maken ze niet de bochten (vanaf het blok naar de collector) maar alleen de pijp vanaf de collector naar de einddemper. Eventueel ook een nieuwe eindemper als je dat zou willen. Dit koste mij destijds ik dacht 90 euri... dit was dan wel inclusief nieuwe demper ophangbeugel.
 
ik heb een zxr uit 93. Maar zou er zo'n groot verschil zitten tussen de kuipen van een zxr en van een zx7r?
kijk een paar ophangpuntjes veranderen of wat extra gaten boren in me kuipen is toch niet zo erg aangezien daarna alles naar de spuiter gaat. Maarja als ze een totaal andere vorm hebben en die van de 7r niet om me frame past ofzo dan houdt het op.

Maar die undertray van jou is echt mooi. die moet ik ook maar is overwegen O-)

Het kan!

meer info

Dit is wel een racekuip, maar zoals jezelf al aangaf maakt het niet uit of je een paar gaatjes moest boren. De vorm is iig goed
 
Bij ZRG maken ze niet de bochten (vanaf het blok naar de collector) maar alleen de pijp vanaf de collector naar de einddemper. Eventueel ook een nieuwe eindemper als je dat zou willen. Dit koste mij destijds ik dacht 90 euri... dit was dan wel inclusief nieuwe demper ophangbeugel.



90 euro inclusief nieuwe demper :} :} :}

ik heb nog een mooi dempertje, denk dat ik alleen maar een stuk bocht nodig heb (tussen collector en demper) dus dat kan dan nooit duur zijn.
 
90 euro inclusief nieuwe demper :} :} :}

ik heb nog een mooi dempertje, denk dat ik alleen maar een stuk bocht nodig heb (tussen collector en demper) dus dat kan dan nooit duur zijn.
hmmm... volgensmij staat er toch echt:

"Dit koste mij destijds ik dacht 90 euri... dit was dan wel inclusief nieuwe demper ophangbeugel."

;)

Wat een nieuwe demper kost weet ik dus niet :)
 
90 euro inclusief nieuwe demper :} :} :}

ik heb nog een mooi dempertje, denk dat ik alleen maar een stuk bocht nodig heb (tussen collector en demper) dus dat kan dan nooit duur zijn.
Even lezen Gix, 'inclusief nieuwe demper OPHANGBEUGEL' ;)

Maar ik zag net dat de weledele heer Wheels alle vragen al voor me beantwoord heeft, mijn dank hiervoor 8-)

Ik reed overigens ook al een tijdje rond met een verhoogde achterwiel ophanging door de moer van de veerpoot wat omhoog te draaien. Toch leek het mij geen veilig idee dat het volle gewicht op de schroefdraad van die veerpoot kwam, dus ook maar even wat ringen tussen gedaan.

PA240032.jpg


Tot nu toe de duurste ingreep, wel 50 eurocenten :Z
 
Goed bezig Day!!

Die standaard kwak begint op een heuse racekees te lijken, en ZO zien we dat graag.

OK, hop, naar de schuur de restopbouwen, zodat we het eindresultaat kunnen zien :X

Schiet toch eens op man!! :P

;)
 
Ik reed overigens ook al een tijdje rond met een verhoogde achterwiel ophanging door de moer van de veerpoot wat omhoog te draaien. Toch leek het mij geen veilig idee dat het volle gewicht op de schroefdraad van die veerpoot kwam, dus ook maar even wat ringen tussen gedaan.
Tot nu toe de duurste ingreep, wel 50 eurocenten :Z


De schroefdraad kan iig zo'n 120 kg hebben.....

Ervaringsdeskundige zeg maar :X




Enneuhhh, is da ding nou nog nie opgebouwd...
 
Ziet er erg netjes uit :} :} . Mooi ding!


Maar het project ziet er zeker goed uit. Zo'n verslag mag ik graag lezen.
Ik ben met een soortgelijk project voor me zxr750 bezig en moet ook nog kuipen op de kop zien te tikken.
Waar heb je die van jou vandaan?? En wat heeft het spuiten gekost als ik vragen mag?

Ga zo door!! ik blijf je project volgen.

Ik was toevallig eens aan het kijk bij MDI en die hebben toevallig een hele set liggen.
Is dan wel niet origineel, maar misschien kun je er iets mee.

Klik hier.

full
 
bedankt voor de tip :}
Zoals gezegd ga ik eerst de mogelijkheid tot het monteren van zx7r kuipen bekijken, maar mocht het niks worden dan is dit zeker een hele mooie koop.
Zouden die kuipen wel ongeveer even dik en stevig zijn als het orgineel, of is het van dat slappe flexibele spul? want dat hoef ik niet.
 
bedankt voor de tip :}
Zoals gezegd ga ik eerst de mogelijkheid tot het monteren van zx7r kuipen bekijken, maar mocht het niks worden dan is dit zeker een hele mooie koop.
Zouden die kuipen wel ongeveer even dik en stevig zijn als het orgineel, of is het van dat slappe flexibele spul? want dat hoef ik niet.

even iets zeer praktisch, stel dat een ZX7r voorkant past, dan zit je nog met je luchtinlaten! die zitten bij een 7r namenlijk veeeel naders dan bij een 9oer zxr750!
 
even iets zeer praktisch, stel dat een ZX7r voorkant past, dan zit je nog met je luchtinlaten! die zitten bij een 7r namenlijk veeeel naders dan bij een 9oer zxr750!

Valt wel mee hoor... het 93'er model, de "L", heeft ook de luchinlaat aan de zijkant van de topkuip. Je moet er echter wel aan denken dat de airbox van een "L" model maar één luchtingang heeft (aan de linkerkant). Het rechter luchtkanaal zou dan dus alleen voor de show zijn. Wat je dan wel zou kunnen doen is een airbox van een ZX7R monteren. Ik weet alleen niet of de tank van de ZXR over een ZX7R airbox past... ;)
 
Valt wel mee hoor... het 93'er model, de "L", heeft ook de luchinlaat aan de zijkant van de topkuip. Je moet er echter wel aan denken dat de airbox van een "L" model maar één luchtingang heeft (aan de linkerkant). Het rechter luchtkanaal zou dan dus alleen voor de show zijn. Wat je dan wel zou kunnen doen is een airbox van een ZX7R monteren. Ik weet alleen niet of de tank van de ZXR over een ZX7R airbox past... ;)
Ohw ja, en nog een gat in je frame maken... goed idee ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan