- Onderwerp starter
- #101
Heb al even niet meer van me laten horen, maar nu toch weer even een update!
Voor de eerste keer weer de topkuip gemonteerd:
Even een close-up van waar de gaten van die oerlelijke originele knipperkasten zaten:
Die zijn inmiddels door deze exemplaren vervangen:
Ik heb alleen een tijdje na zitten denken over hoe ik de bedrading voor de knippers weg ging werken.
Het moest iets zijn dat stevig was, makkelijk te monteren en te demonteren was en er ook nog een beetje uit zag Ik heb de draden beschermd met doorvoerleidingen (eigenlijk gewoon kunstof slangen) met aan de uiteinden krimpkous. Nu was het beschermd en zag het er ook nog aardig netjes uit, maar het bungelde nog los in de kuip. Ik heb van het blik van een open geknipte limonadesiroopfles 6 stripjes geknipt en deze met de dremel even rond gemaakt. In elk stripje een 5 mm gaatje en op de kuipruit bevestigingsboutjes geschroefd. De kabel zit nu stevig vast geklemd en de spiegels zijn binnen 2 min. ge(de)monteerd
Het nieuwe voorspatbord gemonteerd:
Hier had Kawa wel iets beter over na kunnen denken vind ik, eerst het voorwiel demonteren (die er natuurlijk niet uit gaat voor je de remklauwen gedemonteerd hebt) voor je uiteindelijk bij de boutjes van het spatbord kan
En als dan uiteindelijk de RVS remleiding achter (thanx Pieter ) en de zijpanelen gemonteerd zijn, is dit het voorlopige eindresultaat:
Kontje
Nu moet ik nog wat aan de velgen gaan doen (daar ben ik nog steeds niet uit), kijken hoe ik de stickers ga plakken en welke ik uberhaupt ga gebruiken:
Ik moet ook nog even rond kijken wat een mooie tankbatch zou zijn (suggesties welkom!). Het liefst natuurlijk een voor de ZXR, maar dan moet het ook nog een beetje bij de kleuren passen. Ook het liefst een beetje een grote
Ik heb natuurlijk ook al even proef gereden, dat geluid van de Akra is wel erg gaaf! Ik heb alleen wel gemerkt dat de carbs opnieuw afgesteld moeten worden, de een na de andere klap is te horen, gepaard met aardige vlammen Is natuurlijk hartstikke stoer, maar ik denk dat ie wat te rijk afgesteld staat. Dat stond ie al ietsjes, maar aangezien ik het brandstoffilter ook vervangen heb zal ie nu wel helemaal rijk staan.
Ook moet ik nog even de voorknippers wat modificeren door de LEDjes te verangen door 5600mcd versies die ik nog heb liggen aangezien het lichtopbrengst een beetje tegen valt. Ik moet alleen nog even zien hoe ik ze open krijg aangezien ik een zekere meneer ken die ze ook daardoor al gesloopt heeft
Voor de eerste keer weer de topkuip gemonteerd:
Even een close-up van waar de gaten van die oerlelijke originele knipperkasten zaten:
Die zijn inmiddels door deze exemplaren vervangen:
Ik heb alleen een tijdje na zitten denken over hoe ik de bedrading voor de knippers weg ging werken.
Het moest iets zijn dat stevig was, makkelijk te monteren en te demonteren was en er ook nog een beetje uit zag Ik heb de draden beschermd met doorvoerleidingen (eigenlijk gewoon kunstof slangen) met aan de uiteinden krimpkous. Nu was het beschermd en zag het er ook nog aardig netjes uit, maar het bungelde nog los in de kuip. Ik heb van het blik van een open geknipte limonadesiroopfles 6 stripjes geknipt en deze met de dremel even rond gemaakt. In elk stripje een 5 mm gaatje en op de kuipruit bevestigingsboutjes geschroefd. De kabel zit nu stevig vast geklemd en de spiegels zijn binnen 2 min. ge(de)monteerd
Het nieuwe voorspatbord gemonteerd:
Hier had Kawa wel iets beter over na kunnen denken vind ik, eerst het voorwiel demonteren (die er natuurlijk niet uit gaat voor je de remklauwen gedemonteerd hebt) voor je uiteindelijk bij de boutjes van het spatbord kan
En als dan uiteindelijk de RVS remleiding achter (thanx Pieter ) en de zijpanelen gemonteerd zijn, is dit het voorlopige eindresultaat:
Kontje
Nu moet ik nog wat aan de velgen gaan doen (daar ben ik nog steeds niet uit), kijken hoe ik de stickers ga plakken en welke ik uberhaupt ga gebruiken:
Ik moet ook nog even rond kijken wat een mooie tankbatch zou zijn (suggesties welkom!). Het liefst natuurlijk een voor de ZXR, maar dan moet het ook nog een beetje bij de kleuren passen. Ook het liefst een beetje een grote
Ik heb natuurlijk ook al even proef gereden, dat geluid van de Akra is wel erg gaaf! Ik heb alleen wel gemerkt dat de carbs opnieuw afgesteld moeten worden, de een na de andere klap is te horen, gepaard met aardige vlammen Is natuurlijk hartstikke stoer, maar ik denk dat ie wat te rijk afgesteld staat. Dat stond ie al ietsjes, maar aangezien ik het brandstoffilter ook vervangen heb zal ie nu wel helemaal rijk staan.
Ook moet ik nog even de voorknippers wat modificeren door de LEDjes te verangen door 5600mcd versies die ik nog heb liggen aangezien het lichtopbrengst een beetje tegen valt. Ik moet alleen nog even zien hoe ik ze open krijg aangezien ik een zekere meneer ken die ze ook daardoor al gesloopt heeft