[ZXR 750] Project Zixxer!

Heb al even niet meer van me laten horen, maar nu toch weer even een update!

Voor de eerste keer weer de topkuip gemonteerd:

PA290002.JPG


Even een close-up van waar de gaten van die oerlelijke originele knipperkasten zaten:

PA290003.JPG


Die zijn inmiddels door deze exemplaren vervangen:

PA290004.JPG


Ik heb alleen een tijdje na zitten denken over hoe ik de bedrading voor de knippers weg ging werken.

PA290005.JPG


Het moest iets zijn dat stevig was, makkelijk te monteren en te demonteren was en er ook nog een beetje uit zag ;) Ik heb de draden beschermd met doorvoerleidingen (eigenlijk gewoon kunstof slangen) met aan de uiteinden krimpkous. Nu was het beschermd en zag het er ook nog aardig netjes uit, maar het bungelde nog los in de kuip. Ik heb van het blik van een open geknipte limonadesiroopfles 6 stripjes geknipt en deze met de dremel even rond gemaakt. In elk stripje een 5 mm gaatje en op de kuipruit bevestigingsboutjes geschroefd. De kabel zit nu stevig vast geklemd en de spiegels zijn binnen 2 min. ge(de)monteerd :)

Het nieuwe voorspatbord gemonteerd:

PA290009.JPG


Hier had Kawa wel iets beter over na kunnen denken vind ik, eerst het voorwiel demonteren (die er natuurlijk niet uit gaat voor je de remklauwen gedemonteerd hebt) voor je uiteindelijk bij de boutjes van het spatbord kan :(

En als dan uiteindelijk de RVS remleiding achter (thanx Pieter ;) ) en de zijpanelen gemonteerd zijn, is dit het voorlopige eindresultaat:

PA290033.JPG


Kontje :P

PA290023.JPG


Nu moet ik nog wat aan de velgen gaan doen (daar ben ik nog steeds niet uit), kijken hoe ik de stickers ga plakken en welke ik uberhaupt ga gebruiken:

PA100001.JPG


Ik moet ook nog even rond kijken wat een mooie tankbatch zou zijn (suggesties welkom!). Het liefst natuurlijk een voor de ZXR, maar dan moet het ook nog een beetje bij de kleuren passen. Ook het liefst een beetje een grote :P

Ik heb natuurlijk ook al even proef gereden, dat geluid van de Akra is wel erg gaaf! Ik heb alleen wel gemerkt dat de carbs opnieuw afgesteld moeten worden, de een na de andere klap is te horen, gepaard met aardige vlammen ;) Is natuurlijk hartstikke stoer, maar ik denk dat ie wat te rijk afgesteld staat. Dat stond ie al ietsjes, maar aangezien ik het brandstoffilter ook vervangen heb zal ie nu wel helemaal rijk staan.

Ook moet ik nog even de voorknippers wat modificeren door de LEDjes te verangen door 5600mcd versies die ik nog heb liggen aangezien het lichtopbrengst een beetje tegen valt. Ik moet alleen nog even zien hoe ik ze open krijg aangezien ik een zekere meneer ken die ze ook daardoor al gesloopt heeft O-)
 
geil hoor. i vraagje, waar heb je die pnippers vandaan??? die heb ik namenlijk ook (overgekocht van iemand) maar dan in carbonlook uitvoering. Alleen is er met mijn crash 1tje doormidden gegaan, dus ik wou een nieuwe kopen. heb alleen geen idee waar.

Maar het gaat helemala goed komen met dat ding van jou!
 
geil hoor. i vraagje, waar heb je die pnippers vandaan??? die heb ik namenlijk ook (overgekocht van iemand) maar dan in carbonlook uitvoering. Alleen is er met mijn crash 1tje doormidden gegaan, dus ik wou een nieuwe kopen. heb alleen geen idee waar.

Maar het gaat helemala goed komen met dat ding van jou!

Met 'dat ding' van jou ook vast wel ;)

Ik heb ze bij Racing Bikes besteld! Maar ik heb ze ook bij Motoport in Breda zien liggen.
 
Ziet er fijn uit :) , maar zijn dat zwarte stickers voor op een zwarte motor?
 
Ziet er fijn uit :) , maar zijn dat zwarte stickers voor op een zwarte motor?

Najah het wat moeilijk te zien op de foto, maar ze zijn zilver-grijs. Alleen die van Ninja is zwart, maar heeft wel weer zilver-grijze conturen, dus het is wel te zien, maar beschaafd :) Hou niet zo van die kermismotoren ;)
 
Heb je toevallig ook nog fotootjes van beide zijkanten (helemaal recht erop), ben ook aan het kijken wat ik evt wil doen met mijn taartschep.... Dan kan ik mooi ff bekijken hoe jij dat hebt gedaan.

Thanks!
 
Heb je toevallig ook nog fotootjes van beide zijkanten (helemaal recht erop), ben ook aan het kijken wat ik evt wil doen met mijn taartschep.... Dan kan ik mooi ff bekijken hoe jij dat hebt gedaan.

Thanks!
Uhm, hoe bedoel je dat? Beide zijkanten van het zitje of zo? Daar heb ik niets aan gedaan. Heb alleen een undertray gemaakt en die er in gepast. Als je wat meer wil weten dan moet je me maar ff mailen :)
 
Ik zie dat je een matzwart/grijze shark helm hebt, bevalt die een beetje? ben namelijk zelf opzoek naar een andere helm en deze is ook niet zo duur.

Toen die bij de dealer lag leek die zo groot en ik ben zelf maar een klein mannetje
 
Ik zie dat je een matzwart/grijze shark helm hebt, bevalt die een beetje? ben namelijk zelf opzoek naar een andere helm en deze is ook niet zo duur.

Toen die bij de dealer lag leek die zo groot en ik ben zelf maar een klein mannetje

Ik vind het veel waar voor het geld wat je er voor moet neer leggen, ben er zeer tevreden mee *D Hijs best wel stil, heeft een goede pasvorm, is nog behoorlijk licht en hij ziet er naar mijn mening met een spiegelvisier gewoon gaaf uit!
Kijk, het is natuurlijk geen Arai helm, maar voor het geld wat je daarvoor neer legt koop je bijna 3 Shark helms.
 
Gepolijste velgranden zouden mooi staan, maar is erg onderhoudsgevoelig (poetsen, poetsten en absoluut geen pekel!)
Ik zou een groene rimm-stripe doen ofzo :9
 
Ik vind het veel waar voor het geld wat je er voor moet neer leggen, ben er zeer tevreden mee *D Hijs best wel stil, heeft een goede pasvorm, is nog behoorlijk licht en hij ziet er naar mijn mening met een spiegelvisier gewoon gaaf uit!
Kijk, het is natuurlijk geen Arai helm, maar voor het geld wat je daarvoor neer legt koop je bijna 3 Shark helms.


Tnx voor deze info, wil ook een Shark kopen namelijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan