[ZXR 750] Project Zixxer!

Daylights

MF veteraan
18 apr 2003
1.367
0
Beusichem
Omdat ik al een tijdje met de Zixxer bezig ben en al het nodige klaar is, leek het me ook wel leuk een verslag(je) te schrijven, uiteraard met de nodige foto’s.

ZXR750_2.jpg


Zo begon het allemaal, een standaard ZXR750L uit ’95. Het enige wat er aan veranderd was is dat men met een zaag een stuk van het spatbord af gezaagd heeft en de kentekenplaat omhoog verplaatst heeft. Ok, die taartschep vind ik ook niet zo mooi, maar dit vond ik eigenlijk wel een vrij rigoreuse manier van aanpak. Kortom, daar moest wat op gevonden worden! Vraag me trouwens niet waarom ik deze kleurstelling genomen heb, groen vond ik vroeger nl helemaal niets, maar inmiddels vind ik het eigenlijk wel de enige echte Kawa kleur.

DSCF0079.JPG


In de tijd is wel wat veranderd zoals een carbon einddemper, ander kuipruitje, cover voor achterzitje, achterpartij opgehoogd, enz.

Later tikte het blok iets meer dan ie eigenlijk zou moeten doen, een kapotte nokkenas en tuimelaar bleken de oorzaak. Omdat laten vervangen met ook nog eens nieuw spul ondenkbaar was, had ik besloten het zelf maar eens te gaan fixen met 2e hands spul. Ondanks dat ik amper iets van een motorblok af wist, bleek dit i.c.m. een Haynes en Motor-forum heel goed te doen te zijn. *D

DSCF0022.JPG


Later zijn er nog een paar Braking Wave disks op gekomen en op zekere avond nam ik een bochtje iets te hard en wijd en dit was het resultaat…

P6300001.JPG


P6300006.JPG


Gelukkig hadden de gloednieuwe Wave’s niets opgelopen!

Omdat ik de kleurstelling al een tijdje zat was, zat er al even in m’n hoofd om deze te veranderen. Na het ongevalletje kon ik daar eigenlijk niet meer onderuit ;)
Ik wist alleen maar niet welke kleurstelling en waar ik kuipdelen vandaan moest halen.

Na een tijdje zo rond gereden te hebben…

P7050014.JPG


en inmiddels toch het nodige kuipwerk gevonden te hebben, kon de restyling er dan toch echt van komen.

Er waren nog wat kuipdelen met een klein scheurtje er in, en deze werden prima gerepareerd door Arno van Karros.nl. Ook werden de gaten voor de knippers netjes door hem dicht gemaakt, al ziet het er hier nog niet uit ;)

PA010001.jpg


Er komen nieuwe spiegels op met knippers geïntegreerd. Ook moest er een goede oplossing komen voor dat afgezaagde spatbord achter.

P9260012.jpg


Hier ben ik een universele undertray pas aan het maken. Het is even wat meet en veel paswerk, maar uiteindelijk is het goed te doen!
PS: Mocht je er ook aan willen beginnen, hij is van polyester, dus gebruik een kapje bij het zagen!

Ik kwam op MF toevallig nog een mooi Akra systeempje tegen:

P9290006.jpg


Na een beetje polijstwerk ziet het er wel erg porno uit :P Helaas paste het natuurlijk weer niet….

PA090001.JPG


Zoals misschien wel te zien is, zit de reactiestang van de achterremklauw in de weg. Tot op heden ben ik er nog niet achter hoe hij gemonteerd heeft gezeten bij de vorige eigenaar, maar mijn vermoeden is dat er misschien een achterbrug van bijv. een ZX-7R gemonteerd was en deze heeft die stang niet meer nodig.
Na lang piekeren over allemaal mogelijkheden zoals het remsysteem aanpassen, deuken in de pijp slaan, heb ik toch maar besloten de tip van MrWheels op te volgen en dat is een nieuwe tussenpijp te laten maken bij http://members.home.nl/carlaenrene/index2.html (ZRG Exhaust). Op deze manier kan het ook gelijk een semi-highmount worden, semi omdat ik wel de originele achtervoesteuntjes wil behouden omdat ik nog wel een keer iemand achterop wil kunnen vervoeren. Heb al een afspraak gemaakt dat ik de Zixxer a.s. dinsdagavond daar breng.
Mocht er nog iemand verlegen zitten om een originele tussenpijp voor een Akra systeem, ik heb er dus een over ;)

Maar goed, ik was er dus nog steeds niet uit welke kleurstelling ik wilde hebben! Ik was het er over eens dat Limegreen de enige echte Kawa kleur was, echter was dit al niet zo origineel meer helaas. Aangezien ik een zwak voor zwarte auto’s en motoren heb en mijn Golf ook al Blackmagic is, zat ik er toch sterk aan te denken dat ie misschien wel zwart moest worden. Later kwam ik ineens op MF een stel foto’s tegen van een (helaas inmiddels gestolen) matzwarte TL1000R. Ik was echt helemaal weg van die motor, alleen al omdat ik dat matzwarte zo enorm geil er uit vond zien! Ik had inmiddels al een setje zilvergrijze stickers ergens vandaan gehaald, dus ik hakte de knoop door: hij moest matzwart worden! De velgen zijn nu nog antreciet en ik heb tevens nog een setje oranje ZX-9R velgen. Ik weet nog niet precies wat ik met de velgen ga doen, misschien alleen de randen polijsten, misschien wel helemaal. Dat moet ik nog even bedenken, voorlopig ben ik eigenlijk wel blij als ik eindelijk klaar ben en weer kan rijden!

Vandaag werd ik blij gemaakt met een telefoontje:

PA160002.jpg


Het kuipwerk was dus klaar! Op de foto lijkt het nog best glanzend, in het echt is het een stuk matter.

Ik ben nog steeds herstellende van een liesbreuk operatie, dus het hele project heeft even op z’n gat gelegen. Ik ga morgen even het op maat gemaakte kenteken en knipperlichten steuntje ophalen bij een kennis van me, dan zal ik hier ook wel even een plaatje van posten.
 
Volgens mij gaat dat wel :9~ worden!!! ff een vraagje: waar heb je die undertray/tail vandaan?

Succes, ik ga je volgen!
 
Leuk. :)

Maar wat zit je remleiding raar lang en bochtig gemonteerd? :? Is die van een ander type motor oid? :?
 
Mja eigenlijk wilde ik em nog iets matter, probleem is alleen dat de verf dan wat poreus wordt en dan is het lastig om hem schoon te maken en netjes te houden, dat klopt. Maar deze lak is gewoon glad, dus is net zo goed te onderhouden als hoogglans.
 
Mja eigenlijk wilde ik em nog iets matter, probleem is alleen dat de verf dan wat poreus wordt en dan is het lastig om hem schoon te maken en netjes te houden, dat klopt. Maar deze lak is gewoon glad, dus is net zo goed te onderhouden als hoogglans.

aah vandaar , ik had namelijk de grootse moeite om mijn brik een beetj etoonbaar te houden met el cheapo mat zwart

ben uiteindelijk gezwicht en heb hem maar glazend gemaakt
 
Mja, ik moest gewoon aan nieuwe schijven geloven, dan zijn deze nog ff een stukje goedkoper dan origineel :)
 
Hahaha eindelijk een keer iemand die het met me eens is *D
En het rijdt eigenlijk ook wel lekker, de volle wind in je gezicht ;) Alleen achterom kijken met 200+ is wat lastig, dan mis ik mijn spiegels toch wel.

Het heeft ook even in mijn hoofd gezeten er een streetfighter van te maken, maar dan wel met clip-ons. Maar ach... een kuip is toch net ff wat beter.
 
Omdat ik al een tijdje met de Zixxer bezig ben en al het nodige klaar is, leek het me ook wel leuk een verslag(je) te schrijven, uiteraard met de nodige foto’s.

http://home.tiscali.nl/~marcosc/kawasaki/ZXR750_2.jpg ((Afbeelding))

Zo begon het allemaal, een standaard ZXR750L uit ’95. Het enige wat er aan veranderd was is dat men met een zaag een stuk van het spatbord af gezaagd heeft en de kentekenplaat omhoog verplaatst heeft. Ok, die taartschep vind ik ook niet zo mooi, maar dit vond ik eigenlijk wel een vrij rigoreuse manier van aanpak. Kortom, daar moest wat op gevonden worden! Vraag me trouwens niet waarom ik deze kleurstelling genomen heb, groen vond ik vroeger nl helemaal niets, maar inmiddels vind ik het eigenlijk wel de enige echte Kawa kleur.

http://home.tiscali.nl/marcosc/kawasaki/DSCF0079.JPG ((Afbeelding))

In de tijd is wel wat veranderd zoals een carbon einddemper, ander kuipruitje, cover voor achterzitje, achterpartij opgehoogd, enz.

Later tikte het blok iets meer dan ie eigenlijk zou moeten doen, een kapotte nokkenas en tuimelaar bleken de oorzaak. Omdat laten vervangen met ook nog eens nieuw spul ondenkbaar was, had ik besloten het zelf maar eens te gaan fixen met 2e hands spul. Ondanks dat ik amper iets van een motorblok af wist, bleek dit i.c.m. een Haynes en Motor-forum heel goed te doen te zijn. *D

http://home.tiscali.nl/marcosc/huiskamer/DSCF0022.JPG ((Afbeelding))

Later zijn er nog een paar Braking Wave disks op gekomen en op zekere avond nam ik een bochtje iets te hard en wijd en dit was het resultaat…

http://home.tiscali.nl/marcosc/schade/P6300001.JPG ((Afbeelding))

http://home.tiscali.nl/marcosc/schade/P6300006.JPG ((Afbeelding))

Gelukkig hadden de gloednieuwe Wave’s niets opgelopen!

Omdat ik de kleurstelling al een tijdje zat was, zat er al even in m’n hoofd om deze te veranderen. Na het ongevalletje kon ik daar eigenlijk niet meer onderuit ;)
Ik wist alleen maar niet welke kleurstelling en waar ik kuipdelen vandaan moest halen.

Na een tijdje zo rond gereden te hebben…

http://home.tiscali.nl/marcosc/schade/P7050014.JPG ((Afbeelding))

en inmiddels toch het nodige kuipwerk gevonden te hebben, kon de restyling er dan toch echt van komen.

Er waren nog wat kuipdelen met een klein scheurtje er in, en deze werden prima gerepareerd door Arno van Karros.nl. Ook werden de gaten voor de knippers netjes door hem dicht gemaakt, al ziet het er hier nog niet uit ;)

http://home.tiscali.nl/marcosc/schade/PA010001.jpg ((Afbeelding))

Er komen nieuwe spiegels op met knippers geïntegreerd. Ook moest er een goede oplossing komen voor dat afgezaagde spatbord achter.

http://home.tiscali.nl/marcosc/schade/P9260012.jpg ((Afbeelding))

Hier ben ik een universele undertray pas aan het maken. Het is even wat meet en veel paswerk, maar uiteindelijk is het goed te doen!
PS: Mocht je er ook aan willen beginnen, hij is van polyester, dus gebruik een kapje bij het zagen!

Ik kwam op MF toevallig nog een mooi Akra systeempje tegen:

http://home.tiscali.nl/marcosc/kawasaki/P9290006.jpg ((Afbeelding))

Na een beetje polijstwerk ziet het er wel erg porno uit :P Helaas paste het natuurlijk weer niet….

http://home.tiscali.nl/marcosc/kawasaki/PA090001.JPG ((Afbeelding))

Zoals misschien wel te zien is, zit de reactiestang van de achterremklauw in de weg. Tot op heden ben ik er nog niet achter hoe hij gemonteerd heeft gezeten bij de vorige eigenaar, maar mijn vermoeden is dat er misschien een achterbrug van bijv. een ZX-7R gemonteerd was en deze heeft die stang niet meer nodig.
Na lang piekeren over allemaal mogelijkheden zoals het remsysteem aanpassen, deuken in de pijp slaan, heb ik toch maar besloten de tip van MrWheels op te volgen en dat is een nieuwe tussenpijp te laten maken bij http://members.home.nl/carlaenrene/index2.html (ZRG Exhaust). Op deze manier kan het ook gelijk een semi-highmount worden, semi omdat ik wel de originele achtervoesteuntjes wil behouden omdat ik nog wel een keer iemand achterop wil kunnen vervoeren. Heb al een afspraak gemaakt dat ik de Zixxer a.s. dinsdagavond daar breng.
Mocht er nog iemand verlegen zitten om een originele tussenpijp voor een Akra systeem, ik heb er dus een over ;)

Maar goed, ik was er dus nog steeds niet uit welke kleurstelling ik wilde hebben! Ik was het er over eens dat Limegreen de enige echte Kawa kleur was, echter was dit al niet zo origineel meer helaas. Aangezien ik een zwak voor zwarte auto’s en motoren heb en mijn Golf ook al Blackmagic is, zat ik er toch sterk aan te denken dat ie misschien wel zwart moest worden. Later kwam ik ineens op MF een stel foto’s tegen van een (helaas inmiddels gestolen) matzwarte TL1000R. Ik was echt helemaal weg van die motor, alleen al omdat ik dat matzwarte zo enorm geil er uit vond zien! Ik had inmiddels al een setje zilvergrijze stickers ergens vandaan gehaald, dus ik hakte de knoop door: hij moest matzwart worden! De velgen zijn nu nog antreciet en ik heb tevens nog een setje oranje ZX-9R velgen. Ik weet nog niet precies wat ik met de velgen ga doen, misschien alleen de randen polijsten, misschien wel helemaal. Dat moet ik nog even bedenken, voorlopig ben ik eigenlijk wel blij als ik eindelijk klaar ben en weer kan rijden!

Vandaag werd ik blij gemaakt met een telefoontje:

http://home.tiscali.nl/marcosc/schade/PA160002.jpg ((Afbeelding))

Het kuipwerk was dus klaar! Op de foto lijkt het nog best glanzend, in het echt is het een stuk matter.

Ik ben nog steeds herstellende van een liesbreuk operatie, dus het hele project heeft even op z’n gat gelegen. Ik ga morgen even het op maat gemaakte kenteken en knipperlichten steuntje ophalen bij een kennis van me, dan zal ik hier ook wel even een plaatje van posten.


Heeft Arno die CBR nog die in die open schuur stond?

Gouwe gozer! Ik zocht me enkel te pletter bleek het om een woonhuis midden in de polder te gaan ;) LOL
 
Nou Day, hophophop, uit je nest. Liesje is inmiddels wel hersteld denk ik zo.
Anders laat je je vriendin maar eens wat vaker daar masseren O-) O-)

Opbouwe da ding en showen hier :P :P

Dan komende winter nog een paar van mijn Pajic racenokkenassen in die racekees van je, en je bent klaar voor komende zomer om al die ZXR/900/950 gasten in het stof te doen happen :X

;)
 
Kan je (jullie) wel vast een klein voorproefje geven hoe een zwarte ZXR eruit komt te zien.
Zo was mijn vorige motor namlijk ook (heb de groene ZXR stickers op de tank speciaal laten maken)

full



Ben me ervan bewust dat ik nog steeds die grote knippers erop had zitten, en dat zal bij dit project wel een stuk mooier worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan