ZXR 750 "project"

Senf

Die hard MF'er
15 mrt 2004
576
0
Veenendaal
Nou, voor de liefhebbers:

Ik heb pas een zxr 750 uit 91 gekocht uit belgie.
Degene die te koop stond met schade.
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/83926?highlight=zxr
Nu moet hier nog wel het nodige aan gebeuren en ik zal hier zoveel mogelijk vorderingen/vernieuwen plaatsen met......... FOTOOOO'S waar iedereen zo dol op is (including me)

Wat moet er gebeuren:

* Invoeren
* Spuiten
* Wellicht wat polijsten
* Een paar dingetjes vervangen (enkele onderdelen die door de valpartij zijn gebroken/beschadigd)
* En de rest die ik nu even over het hoofd zie of nog niet bedacht heb :) :) :) :)
 
Succes met de opbouw, tis ook weinig geld voor zo'n bike

Zet er ff een piccie bij van hoe hij erbij stond toen je hem kocht :)
 
Laatst bewerkt:
Das nog wel een aardige bak werk voor de boeg... Succes..

En vooral veel foto's posten... :9~
 
Jep voldoende werk :) gelukkig heb ik mijn rijbewijs (nog) niet en heb ik nog even de tijd. En inderdaad hij kostte niet echt veel. :)
Deste meer geld hou ik over om em nice and "shiny" te maken
 
Deze knippers zijn besteld uiteraard met keurmerk om de vrienden van de RDW ook echt te vriend te houden!

full
 
full

Zo stond hij erbij toen ik en kocht, inmiddels zijn alle kuipdelen en tank eraf en staat dus in zijn blootje in de schuur :p
 
...
* Een paar dingetjes vervangen (enkele onderdelen die door de valpartij zijn gebroken/beschadigd)
* En de rest die ik nu even over het hoofd zie of nog niet bedacht heb :) :) :) :)

Een topkuip aanschaffen ben je vergeten ;)
Dit zou ik niet kunnen rekenen tot "* Een paar dingetjes vervangen (enkele onderdelen die door de valpartij zijn gebroken/beschadigd)". :X
 
Ooojaaa :)

* Topkuip aangeschaft
* Met die kapotte dingetje bedoel ik de schakelset (alleen het frame-pje) en de handvatten

full

Zo had ik hem even in de tuin staan :) ziet er wat dikker uit dan de andere foto

Let niet op die smerige roze stepjes :+
 
Laatst bewerkt:
Leuk project! Al een idee over de kleuren? En ik zou een universele undertray aanschaffen en op maat maken, staat veel beter! :)
 
Als je onderdelen nodig hebt eerst hier op het fourm vragen. er zijn hier genoeg ZXR rijders die hun schuur nog vol hebben liggen.

Ik heb bijv. nog een set knipperlichten (achter) en het framepje van de topkuip liggen. (heb het toch gevonden in de puinhoop)

Mail me anders maar even
 
Over de undertray zit ik inderdaad te denken ja.. is wel mooier.
En de kleuren...tja groen is zo groen he, zoals ik mijn volvo eerst gespoten had ga ik het doen denk ik: matzwart :) , wellicht velgen polijsten. Ideeen zijn altijd van harte welkom :)

Ik had al een advertentie gezet voor onderdelen! maarehm Phoenicx you have a spammetje from me :)
 
Hmm die deuk in de tank is idd een hufter B|
Ik heb zelf ook een soortgelijk project. Ook een zxr750 met dezelfde schade, alleen had ik nog een lekke radiateur.
Ik ben nu bezig om mijnes om te toveren tot een zx7r.

Tis iig geen geld.

Succes met je project!
 
Nog niet :9
Technisch is ie nu bijna in orde. Alleen nog een carb synchroon set kopen, en uitvoeren.
Maarja daar zie je niet zoveel van op de foto's, dus pas als ie qua uiterlijk echt veranderd ga ik een topic aanmaken.
Echt lang zal het niet meer duren. De zx7r onderdelen beginnen binnen te druppelen. Heb nu al een koplampframe, luchtinlaten en ik verwacht volgende week de koplamp uit duitsland te krijgen. Daarna nog kuipen kopen, en dan zal ik ook is een topicje aanmaken.

Hou ons op de hoogte he :9 ik hou van foto's en projecten. Zeker als het nog is een zxr is ook :)

Maar hoe ga je die deuk uit je tank halen? Heetstoken, en met een deukentrekker aan de gang ofzo?
 
Hou ons op de hoogte he :9 ik hou van foto's en projecten. Zeker als het nog is een zxr is ook :)

Maar hoe ga je die deuk uit je tank halen? Heetstoken, en met een deukentrekker aan de gang ofzo?

De ene "fatsoenlijke" deuk heb ik erg grof gemaakt en met glasvezelplamuur gedaan... Ik heb het al vaker gedaan en dat blijft zitten als een huis :+
Die nare deuk zal ook wel zo gebeuren denk ik.... Als het maar goed grof is blijft t wel zitten.
Mocht het er zomaar afflikkeren }) zit er toch geen dure lak overheen.

Foto's zal ik zeker blijven maken! Vooral als het echte werk gaat beginnen
 
Net een achterkapje matzwart gespoten even erop gezet, ziet er gaaf uit :) morgen ga ik de rest van de achterkant spuiten en even een foto maken als de kont erop zit.
full
 
Toch maar van het matzwart afgezien.... Word gewoon groen :)
Gespoten, blanke lak erover, fijn naschuren en polijsten met hetvolgende resultaat:

Ben ik erg tevreden mee :) :)

Bijlage: ~DSC01360.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan