ZXR 750 "project"

lijkt erg mooi maar wat zul jij veel moeten gaan poetsen dan :)
 
kom je hem dan voor men garage zetten misschien? :+
is best maar dan haal ik hem wel weer weg als ik ga :+

Misschien is dit wat? ik hou niet zo van dat merk geschreeuw overal op de motor :) :)
Foto=FNZDH76C

Reacties (goed en slecht)en ideeen natuurlijk welkom :]
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk? Wel apart en weer eens wat anders dan standaard... maar echt mooi vind ik het niet. Ik heb wel eens een witte R1 gezien met wat zwarte accenten, die vond ik wel mooi. Maar of een ZXR ook mooi is zo?

Heb je nog andere ideeen? Als in een compleet ander concept? O-) Ik wil je project niet afkraken hoor, maar je wilde een eerlijke mening :)
 
is best maar dan haal ik hem wel weer weg als ik ga :+

Misschien is dit wat? ik hou niet zo van dat merk geschreeuw overal op de motor :) :)
(Afbeelding)
Reacties (goed en slecht)en ideeen natuurlijk welkom :]

kon maar proberen :)

ik zou zelf het zwarte vlak enkel vanonder doen , in lijn met het kontje.

en de letters iets kleiner
 
Eerlijk? Wel apart en weer eens wat anders dan standaard... maar echt mooi vind ik het niet. Ik heb wel eens een witte R1 gezien met wat zwarte accenten, die vond ik wel mooi. Maar of een ZXR ook mooi is zo?

Heb je nog andere ideeen? Als in een compleet ander concept? O-) Ik wil je project niet afkraken hoor, maar je wilde een eerlijke mening :)

Alleen eerlijk graag :) je mening geven telt niet als afkraken voormij iig *D
Het is ook nog maar een idee, waar nog alles aangepast kan worden. Ik zal ook zeker proberen wat nieuwe dingen te maken.
 
Ik heb vandaag (een uur geleden) ook een zxr 750 gekocht, uit 1992. de vorige eigenaar is een vriend van me. hij heeft geen tijd om de motor op te knappen, en nu heb ik het fame, motorblok, voorvork, subframe, velgen en de hele mikmak (eigenlijk de hele motor zonder kuipdelen, en met veel deuken en schaven...ongeluk gehad) gekocht voor maar 300 EURI!!!! :} :} :}

koopje, zeker omdat ik weet wat er nog aan gedaan moet worden. dat is niet zo heel veel. de vorige eigenaar heeft het frame al wel gespoten, aluminium kleur. ik wil een naked ervan maken. alleen de tank, een stuurkuipJE, een klein onderkuipje en bij de bijrijder aan de zijkant kleine kuipjes. de rest lekker NAAKT!!! Ik houd van naakt :P de plastic onderdelen worden allemaal mat antraciet (zwart/grijs), en over de gehele motor komen rode assecoires :9~ , verder geen tekst enzo.....

ik zal kijken of ik zo snel mogelijk piccies kan posten

ik ben ZOOOOOOOOO blij met mn aanwinst
 
ff een lijstje maken met wat ik eraan zou moeten doen, en wat zeker gedaan moet worden. mss hebben jullie nog tips of ideeen, of ben ik gewoon iets vergeten... zeg het maar!!!!!

- motorblok schoonspuiten
- velgen richten (indien nodig)
- voorvork na laten kijken
- accu kopen (staat al 3 jaar stil)
- bougies
- luchtfilterbak (andere luchtinlaat, niet met die slangen)
- luchtfilter
- olie
- remblokken
- banden
- ketting/tandwielen
- benzinefilter
- remleidingen/remvloeistof
- koppeling
- gashendel
- tellertjes (km/toeren/benzine/klok)
- kuipJES zoeken/maken (lees: zagen en knippen)
- spuitwerk
- alles ondertussen inelkaar schroeven, lijmen en plakken enzo
- kleppen stellen
- uitlaatjes
- voetsteuntjes
- een dynorun maken, afstellen van lucht/benzine

heb ik het zo een beetje?
het enige dat wij zelf niet kunnen doen is kleppen stellen en de dynorun maken


oh ja, ik moet wel mn rijbewijs nog halen, maar dat is bijzaak :X
trouwens, hoe moet ik dat doen met de verzekeing, als ik nog geen rijbewijs heb... kan ik m an wel op mijn naam verzekeren???
 
kon maar proberen :)

ik zou zelf het zwarte vlak enkel vanonder doen , in lijn met het kontje.

en de letters iets kleiner

Zoiets?
Foto=NB4N88XV

Het witte vlak toch een beetje gebroken bij het luchtgat, anders word het zo'n groot wit vlak he.. Ik denk dat ik dit wat beter eruit vind zien inderdaad.

Iemand nog ideeen? laat maar horen of zien als je wat kan knutselen met photoshop. :)
 
ff een lijstje maken met wat ik eraan zou moeten doen, en wat zeker gedaan moet worden. mss hebben jullie nog tips of ideeen, of ben ik gewoon iets vergeten... zeg het maar!!!!!

- motorblok schoonspuiten
- velgen richten (indien nodig)
- voorvork na laten kijken
- accu kopen (staat al 3 jaar stil)
- bougies
- luchtfilterbak (andere luchtinlaat, niet met die slangen)
- luchtfilter
- olie
- remblokken
- banden
- ketting/tandwielen
- benzinefilter
- remleidingen/remvloeistof
- koppeling
- gashendel
- tellertjes (km/toeren/benzine/klok)
- kuipJES zoeken/maken (lees: zagen en knippen)
- spuitwerk
- alles ondertussen inelkaar schroeven, lijmen en plakken enzo
- kleppen stellen
- uitlaatjes
- voetsteuntjes
- een dynorun maken, afstellen van lucht/benzine

heb ik het zo een beetje?
het enige dat wij zelf niet kunnen doen is kleppen stellen en de dynorun maken


oh ja, ik moet wel mn rijbewijs nog halen, maar dat is bijzaak :X
trouwens, hoe moet ik dat doen met de verzekeing, als ik nog geen rijbewijs heb... kan ik m an wel op mijn naam verzekeren???
Beetje off-topic, maar voor een dame maak ik graag een uitzondering ;) Je kan de Kawa gewoon zonder rijbewijs op je naam laten verzekeren, dat heb ik toendertijd ook even gedaan.
 
Zoiets?
(Afbeelding)
Het witte vlak toch een beetje gebroken bij het luchtgat, anders word het zo'n groot wit vlak he.. Ik denk dat ik dit wat beter eruit vind zien inderdaad.

Iemand nog ideeen? laat maar horen of zien als je wat kan knutselen met photoshop. :)
Dit ziet er al wat beter uit! Alleen dat wit nog... ik zou als ik jou was een gaan kijken waarvoor je dat wit kan vervangen. Al heb ik op dit moment even geen originele suggestie voor je. Makkelijk hè, wel afkeuren maar niet met een goede oplossing komen :P
 
Beetje off-topic, maar voor een dame maak ik graag een uitzondering ;) Je kan de Kawa gewoon zonder rijbewijs op je naam laten verzekeren, dat heb ik toendertijd ook even gedaan.


Hoezo offtopic??? Ikke ook zxr 750 project hebbebn *D
Ik bouw m alleen niet meer origineel terug, ik maak er een naked superbike van :P :9~

Ik als dame zal eens leuk glimlachen en een keertje lief knipogen, mss dat dat dan werkt bij de heren... ;)
 
Dit ziet er al wat beter uit! Alleen dat wit nog... ik zou als ik jou was een gaan kijken waarvoor je dat wit kan vervangen. Al heb ik op dit moment even geen originele suggestie voor je. Makkelijk hè, wel afkeuren maar niet met een goede oplossing komen :P

Ghe jammer hoor om niet met een originele oplossing te komen ;)
Ik vind dat wit eigenlijk wel vet, en (bijna) niemand heeft het.
Enneh een andere kleur ipv wit? neeeeh, ik heb zolang met kleuren waaiers bij de verfhandel gestaan..... man wat is dat moeilijk.. Parelmoer kleuren, metallic, flipflop en weet ik veel wat nog meer maar ik weet het gewoon niet haha. Tot ik gister op het zwart wit idee kwam :)

Simpele kleuren, contrast, uniek, mooi (vind ik) :)
Ideeen en meningen zijn natuurlijk welkom :)
 
Hoezo offtopic??? Ikke ook zxr 750 project hebbebn *D
Ik bouw m alleen niet meer origineel terug, ik maak er een naked superbike van :P :9~

Ik als dame zal eens leuk glimlachen en een keertje lief knipogen, mss dat dat dan werkt bij de heren... ;)

Vrouwens die zelf aan hun motor sleutelen :} :} :} :} :}
 
Zo, ff een kleine update: Topkuipframe, clipons, kuipsteunen, nieuwe achterband, veerplaatjes remklauwen en een originele demper zitten er al even op.
T ziet er nog niet uit maarja :)
Foto=ISWKFDLR
 
Tja, de vorige was onder de knippers afgezaagd en voor de keuring knutsel ik er maar wat onder, aan de achterkant maak ik nog een frame van alu strips zodat het stevig blijft zitten als ik eventueel een eendags kenteken moet monteren. Kenteken verlichting er ook opgekwakt. Na de keuring flats ik die bende eraf en komt er een mooie onderkant onder :) Word allemaal natuurlijk nog wel wat (iets) beter afgewerkt
Foto=6X6WSNF8
 
Ehh en de bevestigingspunten voor de topkuip zijn er ook af en die ga ik maken van aluminium strip die ik vastzet aan de kuip en netjes spuit zodat je ze eigenlijk niet ziet...
Foto=MQC3SPAV
 
Terug
Bovenaan Onderaan