Ik reed op Spa eerst stock (heb een H1), en dat is echt te lang.
Afgelopen jaar voor dus -1 tandje, komt mooi uit zo (liep hij net tegen het rood ongeveer bij ~245 dacht ik).
E.e.a hangt uiteraard ook af van de stuurkunsten.. misschien zou hij voor een ander nu wel net te kort zijn.
Op Mettet had hij nog een stuk korter gemogen, maar dat is ook zo'n klein baantje..
@ Storingvraag
Accu kan je zo uitsluiten als bron van ellende door hem even aan startkabels te hangen.
Je weet zeker dat de dodemansknop niet omstaat? Typische instinker...
Misschien is daar iets misgegaan met het weghalen van het contactslot?
Anders de ontsteking nakijken misschien.
Wat zijn de gangbare tandwielverhoudingen op de ZXR voor de verschillende circuits?
Assen, Zandvoort, Spa etc.....
Met een '96 ZX7R rij ik op Assen, Spa en Hockenheim met 15/43.
Storingsvraag:
ZXR750 L storing betreft alle 4 bougies geven geen vonk.
Accu te weinig Power?
Bobine bedrading klopt en geeft juiste.
Ecu gecheckt met ander exemplaar.
Relais gecheckt.
Bedrading gecheckt.
Andere bougies getest.
Gewijzigd is
Kontaktslot vervangen voor hoofdschakelaar.
Iemand nog een optie om te controleren?
Op het L model is nu 16-46 gemonteerd.
Standaard 16-44.
Ik ga het ervaren.
Ik kan mij iets herinneren van een 6v draadje van je contact slot naar je ecu.
Als je die vervangt en het gaat mis zet je er zo 12v op. Ben dit tegen gekomen op het zxr forum. Ook ene Arend. Daar even vragen. Heeft ook bak ellende gehad.
Dit is alleen een suggestie van horen en zeggen. Zelf geen ervaring mee.
Ik ga komend jaar ook de 15t voor monteren op Spa. Ben benieuwd.
Heeft hij wel al gestart na de aanpassing van het contactslot?
Nee daarvoor wel.
Deze week ermee verder. Hij staat op andere locatie.
Ook het 6V draad verhaal nemen we mee als mogelijke oorzaak.
Jullie gaan het lezen....
Bijna klaar
[afbeelding]
Hoe bedoel je?
Op zich niet echt, behalve nieuwe vlotternaalden, mengselschroeven en acceleratiepompmembramen, deze waren echt helemaal verhard..
Ik wil er later nog een andere airbox op, zonder filter enzo, maar dat gaat voor komende winter zijn, nu moet hij eerst weer rijden
Ik hoop dat ik geen gelijk heb want als je de 6v niet goed hebt aangesloten zal de 12v je ECU slopen.
Dus voordat je er nog een andere ECU aanprikt zorg er voor dat je dat hebt uitgesloten.
Bedankt mannen. Het was idd de weerstand uit het kontaktslot. ECU niet gesloopt.
Het was na soldeerwerk starten lopen.
Spullen heb ik bij frankmx parts gehaald, en wat dingen bij de kawa dealer. Acceleratiepompmembramen waren echt helemaal op, 1 was zo verhard dat ie bij buigen in 2 stukken brak.Afgesteld e.d....
Waar heb je onderdelen gehaald?