ZXR 750 Topic deeltje 7: Seriously Easy Going....

full

Wie kan me aan dit onderdeel helpen?
Mag ook compleet met achterlicht zijn.
Zonder scheuren a.u.b.
 
Je bent lekker bezig!!!!

Kan je er helaas niet aan helpen.
Maar heb je zelf ook nog een H2?

Ben benieuwd of je een groot verschil in rijden merkt.

Maandag 23 april op Assen gereden met de H2 met setje Wilbers en dat merk je!

Eind juni naar Spa tijdens Bikers Classics rondjes rijden. Ook leuk
 
Zeker leuk.
Heb paar jaar geleden een H1 op de zelfde manier behandeld.
Helemaal uit elkaar getrokken en opnieuw opgebouwd en gespoten.
2 jaar geleden een gsxf.
Nu dus een J2.
 
ik ben op zoek naar twee klepdeksel bouten van een L1
iemand hier wat liggen?
 
Altijd al gek geweest op de Kawa ZXR750.
Na een tijdje rondzoeken dan ook 1 aangeschaft in nette staat en 38.000 op de teller.
Met laser k1 en donker kuipruitje.
Moet wel de carbs ultrasoon laten reinigen en synchroniseren. De motor heeft bij de vorige eigenaar 5 jaar stilgestaan in zijn garage.
Zal zo eens proberen of het me lukt om een foto te plaatsen. :+
 
Hallo...... halloo...... halloooo........
Echo


Ook ik ben even afwezig geweest maar ik zie dat iedereen dat is. Niemand gemist dus.

Technisch vraagje en advies gevraagd.

Aangezien ik water (met Silcolene toevoeging) in mijn koelsysteem heb zitten en dit er met de vorst uit wil hebben lijkt het mij wel verstandig om koelvloeistof in het systeem te hebben.
Maar door de G11, 12, 12+, 12++, 13 enz. Ben ik het spoor bijster en kan misschien iemand mij vertellen wat het beste is en wat jullie in de zxr gooien. Die van mij komt uit 1990...

Thanks alvast
 
Hallo...... halloo...... halloooo........
Echo


Ook ik ben even afwezig geweest maar ik zie dat iedereen dat is. Niemand gemist dus.

Technisch vraagje en advies gevraagd.

Aangezien ik water (met Silcolene toevoeging) in mijn koelsysteem heb zitten en dit er met de vorst uit wil hebben lijkt het mij wel verstandig om koelvloeistof in het systeem te hebben.
Maar door de G11, 12, 12+, 12++, 13 enz. Ben ik het spoor bijster en kan misschien iemand mij vertellen wat het beste is en wat jullie in de zxr gooien. Die van mij komt uit 1990...

Thanks alvast

Ik heb in het handboek gekeken m aar daar noemen ze geen waarden, alleen een mix van.................ik heb in mijn ZXR op moment nog water met een toevoeging staan. Zou eigenlijk idd moeten vervangen voor koelvloeistof in de winter bij stilstand en eventuele vrieskou.
 
Ik ben nog aan het klooien met de carburatie van L model. Ik heb een K&N luchtfilter met een Dynojet kit maar het blok wil niet gezond lopen. De carburateurs zijn gereinigd. Standaard Dyno instelling zoals aangegeven in de handleiding.

Op moment slaat hij niet aan. Ik trof een kapotte bougiekabel aan bij cylinder 2. Die is vervangen. Komende week nog een keer proberen.

Zie hieronder een afstelling vanaf het web en de bijlage met overzicht van mijn afstelling.

Dynojet L model afstelling (2).jpg



Dit is een instelling vanaf het WEB. Ze gebruiken een standaard filter.

93-95 models.
CV Carb Tuning tips for L models from Riccardo (Italy)

Modification List:
-Road legal Arrow 4-2-1 Exhaust system,
-Standard air filter but with the metallic mesh screen removed,
-Float bowl Modification (see link in 93-03 tips below),

-Needles springs and carb diaphragm from the Dynojet Kit with needle clip on the 3rd slot from the top.

-Instead of the Dynojet main jets I used 150 mains on the outside carbs and 160 on the inside ones.
 
ik heb in mijn ZXR op moment nog water met een toevoeging staan. Zou eigenlijk idd moeten vervangen voor koelvloeistof in de winter bij stilstand en eventuele vrieskou.
Bij de action verkopen ze ook koelvloeistof voor weinig. En dan kan je nog kiezen tussen heel erg goedkope en gewoon goedkope. Dus voor die paar euro hoef je geen risico te lopen.
 
Iemand nog wakker hier?

Afgelopen winter niet stilgezeten.
De kelken van de H2 heb ik nagemaakt van de kelken van een zxr750 J.
Deze zijn namelijk niet meer te krijgen en had er geen in zitten.

Afgelopen april op Assen gereden. Daar bleken de kelken wel degelijk effect te hebben.
De grotere sproeiers waren veel te groot bij volgas. Nu origineel erin en lijkt meer vermogen te hebben.
Op Spa mag je met open dempers rijden dus heb er zelf maar 1 gemaakt 😎😃 en 29 juni ga ik op de test bank.

Hoest bij jullie?
 
Niet zo goed, denk er serieus over na om mijn K project te verkopen... ;(

Enerzijds ontbreekt het me aan tijd, anderzijds zal ik er door een oude blessure nooit lekker op kunnen rijden...

Idee is om een ZRX 1200 naar old skool om te bouwen, die zit kan ik nog wel aan op het circuit....
 
Nou dat ziet er stukke beter uit dan bij mij...
Ik heb maandag voor het eerst een rit gemaakt na een winter opbouwen van de ene Kawa naar de andere.
Denk je wat? Olie lekkage
1403097
 
Niet zo goed, denk er serieus over na om mijn K project te verkopen... ;(

Enerzijds ontbreekt het me aan tijd, anderzijds zal ik er door een oude blessure nooit lekker op kunnen rijden...

Idee is om een ZRX 1200 naar old skool om te bouwen, die zit kan ik nog wel aan op het circuit....
PM gestuurd. Ik heb wel belangstelling voor een K Model project voor mijn yountimer racer project. Als je hem wilt verkopen kan je me dan wat meer informatie sturen?
 
Mijn startmotor draait maar het tussentandwiel/startkoppeling werkt niet. Het tandwiel kan ik twee kanten zonder weerstand ronddraaien. Ships.....
Ik las in de handleiding, mocht je die willen vervangen het blok gespleten moet worden.
 
Das mooi kut zeg!
Dat wordt aanduwen....

Morgen gaat mijn Kawa op de bank in Almere. Ben erg benieuwd na alle ellende en zelf gefabriceerde inlaat kelken en einddemper.

Heb ook Nissins gemonteerd van een CBR600RR 2003 - 2005. Wat een verschil met de originele Tokico's.

Ga volgende week naar de bikers classics. Even uitproberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan