ZXR 750 Topic deeltje 7: Seriously Easy Going....

Das mooi kut zeg!
Dat wordt aanduwen....

Morgen gaat mijn Kawa op de bank in Almere. Ben erg benieuwd na alle ellende en zelf gefabriceerde inlaat kelken en einddemper.

Heb ook Nissins gemonteerd van een CBR600RR 2003 - 2005. Wat een verschil met de originele Tokico's.

Ga volgende week naar de bikers classics. Even uitproberen.

In Almere bij MWS? Spannend......

Alles beter dan de Tokico's. De 6 zuiger van de GSXR wordt ook als vervangende remklauwen genoeg toegepast.

De Bikerclassics staat nog op to do lijst..
 
Ja klopt mws.
Heb hem aan de telefoon gehad en volgens mij heeft hij er wel verstand van.

6 zuiger modificatie is op de bikers classics niet toegestaan.

To do lijstje.....
Tsja. Ik doe al sinds 2009 mee 😇

Ondanks nieuwe organisatie en wat mindere entourage is en blijft het een fenomenaal weekend.
 
In Almere bij MWS? Spannend......

Alles beter dan de Tokico's. De 6 zuiger van de GSXR wordt ook als vervangende remklauwen genoeg toegepast.

De Bikerclassics staat nog op to do lijst..
Ja klopt mws.
Heb hem aan de telefoon gehad en volgens mij heeft hij er wel verstand van.

6 zuiger modificatie is op de bikers classics niet toegestaan.

To do lijstje.....
Tsja. Ik doe al sinds 2009 mee 😇

Ondanks nieuwe organisatie en wat mindere entourage is en blijft het een fenomenaal weekend.


De Nissins gemonteerd van een CBR600RR 2003 - 2005 valt wel binnen de reglementen voor de Bikers Classic of monteer je de Tokico's?

Benieuwd naar de bevindingen op de testbank.
 
Goedendag,

Mijn zxr heeft veel last van roest in de tank. Bijna alle 2dehands tanken ook.
Nou zit ik te kijken om een zx7r tank te monteren. Maar heeft iemand enig idee of dit gaat passen kwa bevestigingspunten?

De zx7r heeft ook een aluminium tank volgens mij?
 
Goedendag,

Mijn zxr heeft veel last van roest in de tank. Bijna alle 2dehands tanken ook.
Nou zit ik te kijken om een zx7r tank te monteren. Maar heeft iemand enig idee of dit gaat passen kwa bevestigingspunten?

De zx7r heeft ook een aluminium tank volgens mij?
Ik heb dit recept een keer genoteerd om tank inwendig te reinigen.

Tank Inwendig Reinigen

-grote hand soda
-4x waterkoker
-goed schudden
-volgende dag legen en goed naspoelen.
 
Ik heb dit recept een keer genoteerd om tank inwendig te reinigen.

Tank Inwendig Reinigen

-grote hand soda
-4x waterkoker
-goed schudden
-volgende dag legen en goed naspoelen.

Mijn tank is sowieso rot aan de onderkant. Dus moet zowiezo een andere. Maar bedankt voor het recept. Ga ik onthouden
 
Wellicht kan 1 van jullie mij helpen.

Ik ben op zoek naar de juiste Kawazaki Lime green kleur en dan met name van rond 1990. Weet iemand welke dat is?

Alvast bedankt
 
Wellicht kan 1 van jullie mij helpen.

Ik ben op zoek naar de juiste Kawazaki Lime green kleur en dan met name van rond 1990. Weet iemand welke dat is?

Alvast bedankt
Dit is wellicht webadres waar je de juiste kleur kan vinden voor Lime Green.
 
Wie heeft de Float Bowl modificatie gedaan bij de ZXR750 Ram air uitvoeringen, dus vanaf 1993 en jonger EN daarna de hoofdsproeiers aangepast naar een kleinere maat?
Ik ben nieuwsgierig naar de maatvoering.
 
Hallo allemaal,

verleden week mijn zxr tegen een trekhaak laten glijden😤.. Nu zoek ik de beugel waarop de klokken , koplampen en Kuip aan gemonteerd worden. Het gaat om een J2 trouwens(91-92).

bij voorbaat dank!
 
Elke keer wordt het wat moeilijker om nog de originele onderdelen te vinden. Heb er 2 moeten kopen om er 1 goede van te kunnen maken. Dit zal waarschijnlijk mijn laatste groen/wit/blauwe zijn. Heb er hiervoor 3 gehad.
Het heeft mij bloed zweet en euro's gekost om ze terug origineel te krijgen.

Overige onderdelen zijn verkocht.





20190224_104608_resized_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tijdens het sleutelen aan de zxr zie ik dat erbij mij geen downtube to front engine mounting bolts zitten.
Dit geeft het sleutelboek Haynes wel aan.
Ze hebben er al tig jaar niet ingezeten en nooit gemerkt.
Daarnaast zie op op kawasaki oem parts ook geen bolts staan, alleen a en b.
weet iemand of kan iemand kijken of er wel of geen bouten in moeten?

Super bedankt alvast,
Dave Nada
C17BC39B-D3B1-49B6-ACF5-437CFEE9D887.png

image.jpg
 
Waar zijn de ZXR fans en liefhebbers in dit slapende topic of zijn ze allemaal verhuist naar de ZX7R topics, die trouwens ook slapende is.

Volgens mij zijn er genoeg hobbyisten die druk bezig zijn een ZXR in ere te herstellen of te prepareren voor waar ze ooit voor gebouwd zijn.
De Old school SBK nemen volgens mij nog steeds in populariteit toe en vele worden weer in ere herstel, gerestaureerd en rijdend gemaakt.
 
Hallo ZXR 750 liefhebbers.
Ik ben met de restauratie bezig van een bordeaux zxr 750 J1 maar ik zit met een detail in twijfel.
De achterpinkers.....
Zijn die standaard met een langere arm dan de voorste pinkers?

Ik had een mooie zxr 750 in bezit, maar ik denk dat de achterpinkers niet de juiste qua lengte zijn....
Wat is uw gedachte?


20190915_163703_resized.jpg
 
Dit formaat blinkers zaten ook op mijn model ZXR750 aan de achterzijde. Aan de voorzijde heb ik vervangende blinkers. . Via internet even afbeeldingen controleren van de ZXR750.
 
Korte horen aan de voorzijde. De lange zijn inderdaad voor de achterzijde.
Je mag hier altijd foto's plaatsen van de restauratie van de J hoor. Daar zal niemand problemen mee hebben:t
 
20220504_171045.jpg

Ja, maar dan lachen ze met mijn betonbescherming en het beschermlaken (voor demontage zijkuipen) gestolen uit de doos van mijn vrouw die reeds hamstert als er kleinkinderen komen....8-)
Alleen die ellendige originele chromen demper vind ik niet. (ebay wereld/ kleinanzeigen/leboncoin/benelux zoekertjes) zonder er 350€ te willen aan geven.
 
🤣 Geweldig toch. Zo krijgt alles nog een 2e kans💪
Mooie fiets hoor. Heb je alleen de demper nodig, of het complete systeem?
 
Terug
Bovenaan Onderaan