ZXR heeft helemaal geen stroom

Darkness

MF veteraan
21 mrt 2004
1.309
3
Emmen
Hallo allemaal.

blok zit inelkaar zoals in mijn andere topic
ZXR zuigers raken cillinderkop!!!

maar nu heb ik de kabelboom aangesloten
en klaar om te starten en weet je

HELAMAAL NIX


ben er nu zo flauw van dat ik maar gestopt ben
ga morgen wel weer verder kijken.
maar zijn hier nog sugesties waar ik naar kan kijken..


ik heb al gecheckt naar:

Noodknop staat op RUN
Alle zekeringen zijn OK
accu is ok (heb zelfs accubooster er op gehad)
contact staat op ON
zekering op startrelais is ook OK


zit zelf te denken aan
slecht contact in de CDI of Zekeringkast
maar dan zouden naar mijn mening wel sommige dingetjes werken.

maar jullie brainstorm is ook welkom


mvg
 
ja .. dat ga ik morgen doen..
vandaag ben ik er gewoon moe van.

maar tis toch te gek voor woorden dat helemaal geen stroom is ..

geen 1 lampje of onderdeel werkt
 
full

deze man weet vast meer ;)
 
Hallo allemaal.

blok zit inelkaar zoals in mijn andere topic
ZXR zuigers raken cillinderkop!!!

maar nu heb ik de kabelboom aangesloten
en klaar om te starten en weet je

HELAMAAL NIX


ben er nu zo flauw van dat ik maar gestopt ben
ga morgen wel weer verder kijken.
maar zijn hier nog sugesties waar ik naar kan kijken..


ik heb al gecheckt naar:

Noodknop staat op RUN
Alle zekeringen zijn OK
accu is ok (heb zelfs accubooster er op gehad)
contact staat op ON
zekering op startrelais is ook OK


zit zelf te denken aan
slecht contact in de CDI of Zekeringkast
maar dan zouden naar mijn mening wel sommige dingetjes werken.

maar jullie brainstorm is ook welkom


mvg


Lijkt me dat je een massa/plus draad niet heb aangesloten.
 
Tot zover Wuf's nuttige bijdrage _O-

Haha, kort lontje Wuf? :P

welnee, ik reageer soms wel eens anders als mensen lopen te zeuren })
meetapparaat in de hand, en nameten. leer je ook hoe een multimeter werkt, en het probleem is binnen een paar minuten opgelost.

ik kan je echt niet vertellen welke draad je niet aangesloten hebt. misschien ben je wel de zekeringenkast in zijn geheel vergeten aan te sluiten. dan hoef je het niet gek te vinden dat niets het doet *O* *O*
 
euvel is gevonden vandaag
zat m in de startrelais, de polen waren verkeerd aangesloten op de relais.
nou dan kan je verder .. en proberen te starten

lukte me niet om m aan de praat te krijgen omdat er geen benzine in de carbs kwam
nou op onderzoek uit blijkt dat ik de carbs ben vergeten aan te sluiten op de benzinepomp. |(
dus de boel aangesloten, weer starten.. doorstarten ..benzine lucht
starten starten ... SWOOOOSH .. de boel in de fik :( gelukkig had ik fles water bij de hand en blussen gelijk.)

stonden de cards in de fik

blijkt dus dat de T-stuk waar de benzinelijding aan wordt aangesloten (tussen flotterkamer 2 en 3)lekt, en dus overal benzine..
en een backfire zal dat in de fik hebben gezet..

mijn vraag is dus ...

een backfire is dat altijd een verkeerde kleppen afstelling?
 
(Afbeelding)
deze man weet vast meer ;)

:o

:? :?


;)


euvel is gevonden vandaag
zat m in de startrelais, de polen waren verkeerd aangesloten op de relais.
nou dan kan je verder .. en proberen te starten

lukte me niet om m aan de praat te krijgen omdat er geen benzine in de carbs kwam
nou op onderzoek uit blijkt dat ik de carbs ben vergeten aan te sluiten op de benzinepomp. |(
dus de boel aangesloten, weer starten.. doorstarten ..benzine lucht
starten starten ... SWOOOOSH .. de boel in de fik :( gelukkig had ik fles water bij de hand en blussen gelijk.)

stonden de cards in de fik

blijkt dus dat de T-stuk waar de benzinelijding aan wordt aangesloten (tussen flotterkamer 2 en 3)lekt, en dus overal benzine..
en een backfire zal dat in de fik hebben gezet..

mijn vraag is dus ...

een backfire is dat altijd een verkeerde kleppen afstelling?

Hoeft zekers niet aan je kleppen te liggen kan wel :X :X .

- Inlaatkleppen kunnen te vroeg open gaan
- Te weinig benzine (te kleine sproeier/verstopping)
- Ontsteking kan te vroeg staan
 
Ik heb de nokkenassen en krukas afgesteld zoals
op de onderstaande foto's

snap niet dat er veel kan mis gaan bij z'n simpele actie ??
mischien weten jullie nog een detail.
er zaten dus WEL 37 tandjes tussen de IN en EX markering van de Nokkenassen
en de krukas zat op het T 14 punt.

meer zou ik niet weten wat ik zou moeten doen

sugesties???
full
 
euvel is gevonden vandaag
zat m in de startrelais, de polen waren verkeerd aangesloten op de relais.
nou dan kan je verder .. en proberen te starten

lukte me niet om m aan de praat te krijgen omdat er geen benzine in de carbs kwam
nou op onderzoek uit blijkt dat ik de carbs ben vergeten aan te sluiten op de benzinepomp. |(
dus de boel aangesloten, weer starten.. doorstarten ..benzine lucht
starten starten ... SWOOOOSH .. de boel in de fik :( gelukkig had ik fles water bij de hand en blussen gelijk.)

stonden de cards in de fik

blijkt dus dat de T-stuk waar de benzinelijding aan wordt aangesloten (tussen flotterkamer 2 en 3)lekt, en dus overal benzine..
en een backfire zal dat in de fik hebben gezet..

mijn vraag is dus ...

een backfire is dat altijd een verkeerde kleppen afstelling?

ik geloof niet in pech om eerlijk te zijn,
maar voorlopig krijg je nog het voordeel van de twijfel. ik ben wel blij dat je een fles bij de hand had. bij mij staat vaak een half afgesneden fles met benzine in de buurt. daarmee moet je niet proberen om een fikkie te doven. :P

in mijn geval waren de vele backfires het gevolg van een nokkenasketting die een tandje verkeerd stond.

volgens mij heb ik op mijn ouwe zx9r 36 tandjes, maar geven ze in het boek een andere waarde, als je hem in een andere stand zet. volgens mij moet je cylinder 1 boven hebben staan ofzo. houd er rekening mee dat als de verkeerde cylinder boven staat, dat het ook fout gaat. dat was bij mij dus fout gegaan.
 
Laatst bewerkt:
ik heb hem voorlopig nog het voordeel van de twijfel gegeven hoor. ik maak dezelfde stomme fouten, maar gelukkig is mijn fiets nog nooit in de fik gevlogen. wel door die backfires een ontploft kleppendeksel, maar dat koste maar 25 euro ofzo.

en trouwens al doende leert men.

al kunnen zulke lessen natuurlijk super duur zijn
 
men leert door vallen en opstaan

het is geen raket dat ik een ander aan mijn motor moet laten sleutelen.
alles valt te doen en te leren. Het hoeft morgen niet klaar.. dus tijd zat

zal morgen eerst ff de lek in de carb bekijken
en dan de rubbertjes kopen die ik daarvoor nodig heb.
zodat ik zonder benzine verspilling kan starten ..

maar ik zal ook ff de kleppendeksel afnemen en dan ff een foto maken van de nokken assen en de krukasafstelling om de afstelling op de gevoelige plaat vast te stellen.

zit nix anders voor me op dan de carbs onderhanden te nemen en de ontsteking voor de zoveelste keer na te kijken..
 
men leert door vallen en opstaan

het is geen raket dat ik een ander aan mijn motor moet laten sleutelen.
alles valt te doen en te leren. Het hoeft morgen niet klaar.. dus tijd zat

zal morgen eerst ff de lek in de carb bekijken
en dan de rubbertjes kopen die ik daarvoor nodig heb.
zodat ik zonder benzine verspilling kan starten ..

maar ik zal ook ff de kleppendeksel afnemen en dan ff een foto maken van de nokken assen en de krukasafstelling om de afstelling op de gevoelige plaat vast te stellen.

zit nix anders voor me op dan de carbs onderhanden te nemen en de ontsteking voor de zoveelste keer na te kijken..

Je woont redelijk in de buurt zo te zien ;) Mocht je er echt niet uitkomen moet ja maar ff mailen
 
Terug
Bovenaan Onderaan