ZXR loopt pulserend bij deze kou!!

ZXRené

MF veteraan
27 feb 2002
4.939
1
Geertruidenberg
Hoi allemaal,

Het is vandaag bij mij voor het eerst zo rond het vriespunt geweest en vanmorgen liep mijn ZXR dus ook voor geen meter. Net als vorig jaar, toen had ik dat ook.
Als ik niet acceleer dan loopt de motor bij wat lagere toeren erg pulserend, dus niet vloeiend.
Maar ik heb geen idee wat het is.
Wat kan ik hier aan doen? Ik moet nog aardig wat km's maken deze winter dus ik wil wel een goed lopende motor hebben.
 
Die oplossing van twee lampjes in de luchtfilter bouwen is de goedkoopste. Twee M14 gaten boren en een opbouw sigartetten aansteker verlichting voor in de auto monteren (2x). Simpele schakelaar ertussen en klaar is TT, eh ZXRene. Het gat wordt volledig afgedicht door de verlichtingsunit, en anders effe kit ertussen leggen. Simpeler kan bijna niet. Je gebruikt het maar een paar minuten.... Een bouwlamp monteren is niet nodig :P

verkrijgbaar bij Conrad onder artikel ...ik zoek het voor je op als het nodig is.
 
Hmmm ik heb dan wel geen kawafski maar een Suzuki RF600R. Maar vond het niet nodig om een nieuw topic te starten ( indien mensen dat wel vinden graag even aangeven :P ) maar mijn motor had vanmorgen geen zin om stationair te blijven lopen maar sloeg bij ieder stoplicht af. Ik heb hem 5 minuten op de choke warm laten lopen en ben toen pas aangereden. Onderweg nog ff de choke er weer opgehad maar dat hielp niet echt ( en hij liep toen onregelmatig )

De afstand die ik moest rijden is maar 15 Km dus bevriezende carburateurs lijkt mij niet het geval. Ook starte de motor meteen zoals hij al sinds dat ik hem heb doet.
 
he Jan, is dat zo, hebben latere ZXR-en voorverwarming?? Verhelpt dat dit probleem? Maar ja, voor een goede carb. vragen ze nog steeds 150 euro ofzo, dat vind ik toch zonde van het geld.
En die toevoeging? Is dat duur? Want dat moet er dan bij iedere tankbeurt weer bij natuurlijk?

De latere zxr 'ren hadden idd carburateur voorverwarming, ik zelf heb de zxr750 '92 gereden en de zxr750r '91 , die laatste had er geen last van, maar dat komt omdat die flatslide(race-carburateurs) had.

Uit mijn hoofd dacht ik dat je Tunap 231 moet hebben, en dat is dacht ik voldoende voor 30 la 40 liter brandstof, zal ~7 a 8 euro per flesje kosten.

groeten Jan
 
Harley, ik denk wel dat het kan hoor, binnen 15km. Voor bevriezende carbs hangt het er nl. vanaf hoe hard je rijdt en hoeveel toeren je draait. Meer toeren en harder rijden betekent hogere luchtsnelheid en daarom dus lagere temperatuur, helemaal met vochtige lucht zoals vanmorgen.
 
Jongens excuus, heb nog eens goed gekeken, is helemaal geen 500 maar 1000 toeren, zxr heeft een beetje vage toerenteller, het eerste streepje is weggelaten, hij gaat dus van nul naar 1000 en dan steeds 500 verder, hij is dus versprongen |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan