zxr(on) met polly en esther

Status
Niet open voor verdere reacties.

zxr(on)

MF veteraan
4 jun 2006
10.411
33
zoetermeer
Allereerst hallo allemaal :W

sommige zullen inmiddels bemerkt hebben dat ik sinds een tijdje mee lees.
Ron is de naam en ik rij op een zxr 750.
toen ik hem een jaar geleden kocht heb ik dezelfde dag nog de overbodige tupperware d'r af getrapt, met het idee er een fighter van te maken.
dezelfde week kwam er een lsl kroonplaat en een renthal stuurtje op.
ik hoopte toen op de fighterbeurs van vorig jaar een leuke stuurkuip te vinden, maar door mijn getwijfel ben ik zonder weer huiswaarts gegaan.
uiteindelijk heb ik toen voor tijdelijk een derbi kuip gemonteerd welke mij eigenlijk tot nu toe best bevalt.
een bugspoiler van een gpz ligt al enige tijd te wachten om aangepast te worden.
maar vandaag ging er een kogel door de kerk....

al geruime tijd was ik opzoek naar een mooie kont voor dat ding, maar ik zal wel een moeilijke smaak hebben ofzo, vind sommige konten ook overdreven duur.
heb gewoon geen zin om met de zoveelste R1 of duc kont te rijden.(ook al staan die op sommige fietsen echt om te :9~ )

dus heb ik vandaag besloten om er maar eentje zelf te gaan bouwen...met behulp van polly en esther :+

full
 
dit bankstel was ik dus zat...genoeg mensen hebben mee kunnen rijden inmiddels.
d'r af dat ding
full
 
heb besloten hier maar iets mee te gaan doen...
ja ja..ik weet het ...het is een scootah kap van een speedfight 2...maar ik gebruik er maar een stukkie van.
full
 
ff een lijntje gespannen om 'm uit te lijnen
(heb ik hier ergens van jullie afgekeken...is heel goeie slimme die maniertje)
full
 
en toen aan de slag met polly en esther *O* *O* *O*

beetje shapen...
het is de bedoeling dat ie mooi aan gaat sluiten op de originele zit
full
 
mijn aller eerste avontuur met glasvezelzooi...met de nadruk op zooi.

ik maak een malletje van mijn originele kontkuipen.
daar wil ik dan weer iets mee fabriceren wat aan moet sluiten op die scootah kont.
daar ga ik dus ook eerst een mal van trachten te maken.
uiteindelijk zal ik dan de drie gefabriceerde delen pogen tot één geheel te maken. met als hopelijk eidresultaat een mooi aansluitende kont.
full
 
dit is dan uiteindelijk mijn eerste mal geworden..... :?

voorlopig heb ik nog het idee dat ik een één of andere prothese voor een moeilijk lichaamsdeel heb gemaakt _O- _O-
ziet dat er maf uit zeg.
ben er trouwens inmiddels ook achter dat er best wat meer harder in die hars mag...
anders duurt en duurt het maar dat drogen he B|
full


hopenlijk blijft het morgen droog...ik heb er zin an.
 
ben er trouwens inmiddels ook achter dat er best wat meer harder in die hars mag...
anders duurt en duurt het maar dat drogen he B|

Tja.. herken dit van mn eerste keer polyesteren... 2e keer had ik er teveel in.. was het al hard voordat het goed in de vorm zat B| Majaaa... van je fouten leren he! Ben benieuwd naar het uiteindelijke product! Succes alvast! *D

Ps. Al ideeën voor de kleurstelling? Blijf je bij de ori Kawa kleur zwart, of heb je iets wilds in gedachten.

Gr Alex
 
Tja.. herken dit van mn eerste keer polyesteren... 2e keer had ik er teveel in.. was het al hard voordat het goed in de vorm zat B| Majaaa... van je fouten leren he! Ben benieuwd naar het uiteindelijke product! Succes alvast! *D

Ps. Al ideeën voor de kleurstelling? Blijf je bij de ori Kawa kleur zwart, of heb je iets wilds in gedachten.

Gr Alex

mag ik vragen wat jij hebt gebruikt om je onderdeel uit de mal te lossen?
ik weet dat er iets van gelcoat bestaat, maar kan dat hier nergens krijgen.
 
oh...wat bereft de kleur...nog geen idee.
mischien toch iets met groen...
voorlopig houd ik het nog even bij het zwart.
 
mag ik vragen wat jij hebt gebruikt om je onderdeel uit de mal te lossen?
ik weet dat er iets van gelcoat bestaat, maar kan dat hier nergens krijgen.

Nja, het uit de mal halen en de nabewerking heb ik niet zelf gedaan... dat werd gedaan door iemand met iets meer ervaring ermee (heeft zijn eigen bedrijf in het maken van polyester/carbonfibre modellen) Maar als ik hem morgen ofzo spreek, zal ik het weleens vragen wat voor spul hij daarvoor gebruikt. Ik heb me er verder nooit echt in verdiept.. :N Polyester is niet mijn beste vriend.. :N :X

Gr. Alex
 
Laatst bewerkt:
In het kader van je beroep zou ik een grote piercing door je scooterkont stoppen.


Heb je gelijk reclame 8-)
 
meen je dat nu een scooter kont :P ik zat me altijd al af te vragen of zoiets geschikt was op een figher of niet :9 blijkbaar wel aardig
 
mag ik vragen wat jij hebt gebruikt om je onderdeel uit de mal te lossen?
ik weet dat er iets van gelcoat bestaat, maar kan dat hier nergens krijgen.


Mal is niet zo eenvoudig als het klinkt :o

Heb zelf ook mallen gemaakt (en misschien maak ik ze voor m'n nieuwe projectje ook wel O-) )

Maar ff in het kort (voor een negatieve mal):

- Je "origineel" Moet in prima staat zijn. Geen krassen etc, die zie je altijd weer terug. Het moet goed in de lak zitten.
- Poets het een keer of 10 (geen grapje) in met lossingswas.
- Als laatste kun je er een PVA losser op sprayen
- Spuit er 2 dunne lagen (eerste eerst ff uurtje of 2 laten drogen) gelcoat op
- Vervolgens kun je de polyester erover leggen.
- Gebruik nooit de alabastine troep :N :N Heel leuk dat het in 20min droog is, maar je zult zien dat dat nooit voldoende tijd is (zeker niet bij grotere objecten). Ik gebruik meestal iets wat pas na een uur of 4 hard wordt.
- Laat alles een dagje drogen.
- Haal het voorzichtig los, gebruik evt water en perslucht.

Klaar!


Ohw, weet niet van wat voor materiaal het kontje is dat je als basis gaat gebruiken, maar kunststof (ABS) hecht niet aan polyester (thermoplast en thermoharder gaan niet samen :N :N )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan