ZXR zuigers raken cillinderkop!!!

Darkness

MF veteraan
21 mrt 2004
1.309
3
Emmen
Hallo allemaal ..

heb weer wat

ik ben bezig met een blokje [ZXR 750 H2] waar de nokkenas ketting van geknapt
was. Nu heb ik een vervangende cillinderkop voor dat blokje..

ik heb de cillinderkop bij en revisiebedrijf laten
spoelen (schoonmaken) en vlakken (0,08mm)nu komt het probleem.
als ik een sleutel aan de krukas zet en draai, dan draaien de zuigers mooi rond.
zet ik de kop er op dan kan ik de krukas niet een volledige ronde laten maken

lijkt alsof de zuigers tegen de cillinerkop aankomen.
de kleppen kunnen het niet zijn omdat de nokkenassen er nog niet in zitten en dus de kleppen allemaal gesloten zijn.

moet ik nog een extra pakking gebruiken??
of zijn er andere alternatieven.. dikker pakking b.v.

bij voorbaat dank!
 
full
 
Dus het is nu opgelost?? Mooi!
Had toevallig gister bij m'n dealer ook ff over vlakken vd kop ivm de cilinderbussen in m'n 9 blok en die vertelde dat de speling tussen kleppen en zuigers vaak al zo gering was bij vlakken er de kans bestond dat de kleppen de zuigers raakte.... Zie ik van het winter wel als ik hem ga reviseren ;) iig mooi dat je straks weer kunt :] :] :]
 
haha rijden kan ik zo wie zo haah
heb 2 ZXRetjes :) lekker luxe!

ja man wees er voorzichtig mee
als ie nog nooit gevlakt is dan is er geen probleem maar METEN IS WEETEN
weet hoe dik ie is als je m nieuw hebt dan kan je naar meten
mijn kop was 100% al een keer gevlakt
vandaar dat er bij de 2de keer te veel van afgehaald is ookal was het maar 0.08mm

en heb dus gelezen dat bij de kawa de ruimte tussen zuiger en kop erg klein is

maar wat wil je gaan doen aan jou motor dan?
 
haha rijden kan ik zo wie zo haah
heb 2 ZXRetjes :) lekker luxe!

ja man wees er voorzichtig mee
als ie nog nooit gevlakt is dan is er geen probleem maar METEN IS WEETEN
weet hoe dik ie is als je m nieuw hebt dan kan je naar meten
mijn kop was 100% al een keer gevlakt
vandaar dat er bij de 2de keer te veel van afgehaald is ookal was het maar 0.08mm

en heb dus gelezen dat bij de kawa de ruimte tussen zuiger en kop erg klein is

maar wat wil je gaan doen aan jou motor dan?

Nou moet sowieso uit elkaar. Begin helaas wat symptomen van de zakkende bussen te krijgen, dus zal er (anders maar gelijk preventief) wat aan moeten doen ;)

Als ie toch eenmaal helemaal uitelkaar ligt wordt blok ook gelijk gespoten natuurlijk :P
 
ja als ie los is gelijk allemaal onderhoud plegen he
kan nooit kwaad

heb ik ook gedaan
gewoon eenpakkingset kopen en ringetjes busjes en rubbertjes vervangen
is altijd goed.

en het is nog veel leuker als je het zelf doet 8-)
 
Hallo.....ik heb dit probleem ook al eens gehad.
Dit komt omdat de verbrandingskamer van model 89 anders is als die van een 90.
Heel simpel op te lossen.....frees en op model maken

kijk daar komt de aap uit de mouw.

Kan me echt niet voorstellen dat een keer vlakken ervoor zorgt dat de kleppen de zuigers raken, zou betekenen dat een warmloper/koppakking resulteerd in een nieuwe kop.
En de koppakkingen zijn normaal gesproken oplopend met .25 mm als er al dikkere geplaatst moeten worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan