ZXR zuigers raken cillinderkop!!!

Darkness

MF veteraan
21 mrt 2004
1.309
3
Emmen
Hallo allemaal ..

heb weer wat

ik ben bezig met een blokje [ZXR 750 H2] waar de nokkenas ketting van geknapt
was. Nu heb ik een vervangende cillinderkop voor dat blokje..

ik heb de cillinderkop bij en revisiebedrijf laten
spoelen (schoonmaken) en vlakken (0,08mm)nu komt het probleem.
als ik een sleutel aan de krukas zet en draai, dan draaien de zuigers mooi rond.
zet ik de kop er op dan kan ik de krukas niet een volledige ronde laten maken

lijkt alsof de zuigers tegen de cillinerkop aankomen.
de kleppen kunnen het niet zijn omdat de nokkenassen er nog niet in zitten en dus de kleppen allemaal gesloten zijn.

moet ik nog een extra pakking gebruiken??
of zijn er andere alternatieven.. dikker pakking b.v.

bij voorbaat dank!
 
Ik kan mij niet voorstellen dat de ruimte tussen kleppen en zuigers normaal minder dan 0.08mm is.Heb je er wel de goede pakkingen tussen ? Blijft er niet wat anders hangen ?Is er niet een klep krom ?

Frans
 
ik heb een pakkingset gekocht voor deze motor
en een metalen pakking komt er allen maar tussen tussen Cillinderblok en kop.

volg gewoon het instructieboekje
en daar zit ook maar 1 metaal pakking tussen

maar wat jij zegt..
0,08 mm zou geen probleem moeten zijn
mischien zit de pakking er niet goed tussen ??
zou dat kunnen??

mvg
 
Pakking tussen cilinders en carter niet vergeten of te dun?
Kop niet verkeerom gemonteerd?
Probeer eens uit ve vinden hoeveel het scheelt. Draai bijv. de bouten los en kijk hoever de zuiger de kop wil optillen of doe er tijdenlijk een plaatje of ringtjes tussen. PAS OP! en niet in laten vallen *D
 
tis om gek te worden.

cillinderkop is op de juiste manier gemonteerd
er zitten geen bougies in de cillinderkop
zal ik nu verder gaan met deze cillinderkop?

maar ik heb nog de oude cillinderkop liggen in de schuur
als de kleppen krom zijn hoe kan je dat zien of na gaan
zie je dan duidelijk waar de zuiger de klep heeft geraakt
omdat je nix kan zien
alles is mooi egaal zwart

mischien kan ik t met de oude proberen als de kleppen maar niet krom zijn
 
Alle kleppen staan dicht en je hebt de kop niet aangesloten op de nokassenketting? Dan zou die gewoon moeten rond gaan. Sluit je hem wel aan op de nokassenketting dan kan het zijn dat vanwege verkeerde afstelling 1 van de cilinders tegen een openstaande zuiger aan zit.
 
ja .. die jongen van wie ik m heb gekocht zij dat ie goed was en van een lopende motor af kwam

verder geen schade aan kleppen of hechtvlak

Ik heb ook wel eens een cilinderblok met zuigers van een lopende motor gekocht.
3 van 4 zuigers wilden er niet zonder hamer in........

Is ie wel van precies hetzelfde type motor ?
Vergelijk de koppen eens .

Frans

EDIT >>>>>.. loopt je nokkenasketting niet vast ?



 
Ik heb ook wel eens een cilinderblok met zuigers van een lopende motor gekocht.
3 van 4 zuigers wilden er niet zonder hamer in........

Is ie wel van precies hetzelfde type motor ?
Vergelijk de koppen eens .

Frans

EDIT >>>>>.. loopt je nokkenasketting niet vast ?


ik heb alle 16 kleppen eruit gehad en opnieuw op de zelfde plek geplaatst
alle kleppen zijn opnieuw ingeschuurd. nieuwe kleprubbers enz nez
de kop heb ik eigelijk compleet vernieuwd

daarom vind ik het zo klote dat ie nou niet mooi doorloopt

PS de kleppen hadden geen hamer nodig om op hun plek te komen _O-
 
Just my 2 cents
Zou het niet zo kunnen dat je nog 1 pakking mist aan de cilinder(s) voet?
Die vraag was idd al gesteld, niet beantwoord. Zou wel goed kunnen.

Lijkt me verstandig om het eens rond te draaien zonder kop en dan te kijken of het een beetje binnen de cilinder blijft allemaal qua slaghoogte. En dan eens kijken of je kop naar binnen steekt ofzo.

Niet moeilijk te zien als het de kleppen raakt, dan zie je wel afdrukken, smeer er anders een beetje olie ofzo op zie je het direct.
 
Of ff een stukje klei op je zuigers leggen, kop monteren en rond draaien. Kan je meteen zien waar de zuigers raken (of dat het toch wat anders is).
Ik gebruik hier kinderklei voor die je in elke speelgoed zaak kan kopen.
 
de voetpakking zit er tussen jongens.

ik heb net ff de oude cillinderkop
erop gezet maar daar heeft ie nergens last van
nu loopt ie mooi rond.
ik denk dat die kop al eens eerder is gevlakt
en nu nog eens zou m te veel zijn geweest?
wat denken jullie

heb de koppen na gemeten
1.05mm verschill

nu heb ik dat oude cillinderkopje met 2 of 3 krome klepjes
zal ik daar nu allemaal nieuwe in gaan zetten
of zal ik gewoon uitwisselen met dat andere cillinderkopje??
 
wie kan me vertellen hoe ik het makkelijkste kan inslijpen
de accuboormachiene kan niet met de boorkop bij de klep komen

moet dus wat anderes verzinnen, wie weet wat
had wat gezienmet een zuignapje? maar di ehebik ook niet
 
wie kan me vertellen hoe ik het makkelijkste kan inslijpen
de accuboormachiene kan niet met de boorkop bij de klep komen

moet dus wat anderes verzinnen, wie weet wat
had wat gezienmet een zuignapje? maar di ehebik ook niet

dat zijn wel de 2 doe het zelf manieren... hoezo kun je niet bij de kleppen komen met de boormachiene dan :? Anders ff kijken waar je zo'n zuignapje kunt kopen...
 
ja die pasta heb ik al
grof en fijn
zal eerst met grof doen en dan met fijn afmaken

maar die klepjes hebben allemaal aanslag van de ontbrandingskamer
moet dat niet eerst verwijderd worden voordat je het zuignapje kan gebruiken

en waar zou ik dat moeten kunne kopen man
 
Terug
Bovenaan Onderaan