[ZXR400] 1e versnelling

CK

Die hard MF'er
10 mei 2002
904
0
Utrecht
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, het opschakelen rond om m`n 1e versnelling, dus van z`n vrij naar z`n 1 en van zijn 1 naar z`n 2 gaat niet echt lekker.

Als ik bij een stoplicht sta en ik zet hem in z`n vrij en wil hem erna in z`n 1 zetten dan krijg ik hem er soms gewoon niet in gedrukt, hij springt weer terug. Dan moet ik even m`n koppeling loslaten en weer inknijpen en dan schiet hij wel in z`n 1.

Zelfde als ik optrek en van z`n 1 naar z`n 2 schakel. Soms ratelt hij een beetje en schiet er dan niet in maar schiet naar z`n vrij. Het vreemde is dat ik het niet altijd heb, maar als ik flink optrek en dan rond de 6000 t/m 8000 rpm schakel dan gebeurd het wel eens, trek ik hem door tot 12000 rpm dan is er niets aan de hand.

Opzich heb ik er niet echt zo veel last van omdat het af en toe voorkomt, maar het is wel irritant als je moet optrekken en je krijgt hem niet in z`n 1 :)

Iemand een idee wat het eventueel kan zijn?
 
Vroeger werd dat inderdaad geleerd. Toen vertrouwde men nof niet zo op de techniek en werd je aangeleerd de eerste versnelling "te zekeren" door met je voet de pook omlaag geduwd te houden.

Mijn Pa zat me dat te vertellen...

Ik ieder geval voor het stoplicht en bij andere momenten dat je stilstaat. Zo heb ik het ook geleerd, dus zo heel oud is het nog niet!

[effe ernaastlullen]
Joel, ga je zondag nog mee?
[/effe ernaastlullen]
 
iki heb idd wel eens gehoord dat die kawa een speciaal systeem heeft om hem goed/mekkelijk in zn vrij te krijgen.

weet dat het bij dew magna van mn pa soms een crime is en op de zxr pakt ie hem altijd in 1x
 
Terug
Bovenaan Onderaan