ZXR400 25kw maken in Nederland, legaal

Ragonite

Banned User
6 mrt 2002
673
0
Hallo,

Waarom is nu niet mogelijk om de Kawa ZXR400 bj. 92 of 93 in Nederland 25kw te laten maken bij een dealer :? En in Duitsland wel?

F*ck.. verkeerde forum.. move -> Algemene praat?
 
Nou volgens mij kan het wel. Je moet deze fiets alleen dan wel laten keuren bij de RDW. En als je de motor bij de dealer zou laten begrenzen(via zo"n officieel afvoerpakket) dan hoeft de motor niet na de RDW, maar zorgt de dealer voor de papieren.
Dus volgens mij heeft Jasper het fout :)
 
Ja het lijkt me logisch, de regel is gewoon dat ik 25kw moet rijden.. nou, dan maakt de dealer hem 25kw, en stuur je toch die papieren op naar het RDW :?
 
Uit me hoofd hoor:

Alle fietsen die op het Nederlands kenteken twee type goedkeuringen hebben staan, kunnen/mogen teruggevoerd naar 25 kw.

Hebben ze dat dus niet, tsja...helaas :?
 
hm nog een keer dan:

En geloof me ik heb uren met rdw en dealers zitten bellen.

Je mag alleen originele nederlandse fietsen terug voeren.
Dit mag alleen met originele rdw goedgekeurde setjes.
Dit mag alleen door een erkende dealer worden gedaan.
Er zijn lijsten met bepaalde motorfietsen die mogen worden teruggevoerd.
Dit zijn o.a. cbr 600 vanaf 95, r6 vanaf 98 en zxr vanaf 99.

Je kunt dit omzeilen door een fiets uittevoeren naar duitsland en daar 25kw te maken dan weer invoeren als 25 kw.
Hier gaat dan ong 2 maanden overheen en kost je ong 1100 euro.

Over het algemeen kun je zeggen dat alleen de golfjes en kadetjes :+ onder de motorfietsen die niet ouder dan 7 jaar zijn kunnen worden terug gevoerd.

Dit omdat de importeur voor een goedgekeurd setjes moet zorgen.
Dit moet per model een andere zijn, de cbr van voor 95 en na 95 zijn anders, vandaar dat je wel na 95 kan terug voeren en niet ervoor.
Deze setjes kosten natuurlijk voor een importeur veel geld en vandaar dat ze alleen de veel verkochte fietsen hiervoor in aanmerking laten komen. bv de cbr.

Dus je kan niet een bv honda magna uit 90 terug voeren, eigen ervaring!!


Zo is het en niet anders , geloof me of bel de rdw!!!
 
Laatst bewerkt:
nu snap ik het niet helemaal meer :?

mijn motor (duc 350ss '92)is geimporteerd uit italie, moet ik hem nu eerst terug brengen naar 25kw en daarna naar de RWD of kan dat daarna ook nog?

of kan ik gewoon zeggen dat hij al 25kw is gaan ze dat daar testen ? of moet je dan een bewijs uit italie hebben dat hij 25kw is ?
 
nu snap ik het niet helemaal meer :?

mijn motor (duc 350ss '92)is geimporteerd uit italie, moet ik hem nu eerst terug brengen naar 25kw en daarna naar de RWD of kan dat daarna ook nog?

of kan ik gewoon zeggen dat hij al 25kw is gaan ze dat daar testen ? of moet je dan een bewijs uit italie hebben dat hij 25kw is ?
Sorry, daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik denk dat er in het italiaanse kenteken moet staan dat ie 25 kw is en dat ze het dan misschien op het nederlandse overnemen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan