Ik wacht even op nieuwe carbs, er is namelijk zo'n zwart kapje kapot van de carbs. Ik ging kijken naar nieuwe maar dat was net zo duur als een compleet (2dehands) carbs set.
Hieronder de specs van de motor zoals hij nu is. Als ik de nieuwe carbs van de week binnen heb, kan ik hem over een weekje wel voor de eerste keer gaan starten.
ZXR400/600
Blok:
blok gereviseerd door Jan Smit Powerparts (
http://www.jspp.nl )
Motorblok uit 1991 met revisieonderdelen:
16 nieuwe kleppen
APE nokkenassen
Nokkenas kettingen
Wiseco zuigerkit
Nieuwe lagers
revisie versnellingsbak
Nieuwe oliekeringen
ZXR400 radiator
Wielen:
Achterwiel: Marchesini Magnesium maat 120
Voorwiel: Marchesini Magnesium maat 180
Voorremschijven: Standaard ZXR400 310mm wave
Achterremschijf: Kawasaki GPXR 600 85-90 ZR1100 92-06 Rear Brake Rotor wave
Voortandwiel: ZX636 (JTF1307)
Achtertandwiel: Yamaha WR250 R JTR245/2
Overige
Uitlaat zelfbouw
Uitlaat demper viper
Kabelboom van 1993 E type
Brandstofpomp ZXR400
Toerenteller en teperatuurmeter ZXR400
Luchtfilterbak zelfbouw (met RamAir)
Ik ben nu met de kuip en luchtfilterbox bezig.
Het wordt een mooi en licht fietsje. Het blok is iets zwaarder dan het 400 blok, maar de wielen weer een stuk lichter. Ik denk dat hij rond de 150kg gaat uitkomen. Een ZXR400 is compleet origineel ook maar 159kg en bij mij is er alle wat geen functie heeft eraf gehaald.
Groet,
Bas