[ZXR400] Export -> Import

Jammer dat er meteen weer wordt gegooid met 'terug naar brommerforum' en dergelijke naar iemand die alvast uitzoekt hoe ie straks zo snel mogelijk legaal kan :] . Destijds heb ik maar besloten dat ik die 500 euro beter kon besteden en heb 'm met kentekenuitdraai laten verzekeren (risico! Afweging of het kan ligt bij jezelf). Verzekeren is eigenlijk nooit een probleem, je zou zelfs de motor zonder rijbewijs kunnen verzekeren.
Feit blijft natuurlijk wel dat in je roze papiertje een ingangsdatum voor onbeperkt vermogen staat (precies 2 jaar na behalen van je A-beperkt). Wanneer jij vervolgens rondrijdt met een kenteken waarop geen vermogensbeperking is aangegeven rij je officieel zonder rijbewijs (zoals hierboven al gezegd), wat bij controle en/of ongelukken dus mogelijk een probleem oplevert. Je bent immers ook niet verzekerd als je zonder geldig rijbewijs rondrijdt, ongeacht of je nou zoals ik een vermogensuitdraai hebt opgestuurd.
Kortom: het blijft dus een berekende gok die doet, bij controle ben je afhankelijk van het kennisniveau of de coulance van een agent. Ik moet er wel bij zeggen dat ik inmiddels al anderhalf jaar op deze manier rondrij en nog geen enkele keer ben staande gehouden voor iets (dat gaat volgens Murphy ongetwijfeld gebeuren 1 dag voordat mijn onbeperkt ingaat :P ). Hangt natuurlijk ook weer af van in hoeverre jij opvalt met je rijstijl.

Wat er gezegd wordt over het minder goed lopen van een afgeknepen motor klopt wel in mijn geval. Stationair gaat het allemaal wat moeizamer (verstoorde luchtstroming he), maar het rijden zelf gaat als een zonnetje.
 
@silacoid

sorry voor de rest op dit forum, maar k vind het idd ook beetje raar dat je zulke dingen zegt tegen iemand die zich verdiept in de hobby die ook jullie interesseert.

en ook nog @silacoid:

wat ik begrijp uit jou verhaal is dat je dus nu eigenlijk bewust onverzekerd rondrijd? lijkt mij niet handig eigenlijk, k had bij de dealer nog n lieve cbr600 zien staan op 25kW. maar als die vfr400 nc30 er nog lang staat op t forum koop ik m wel als k rijbewijsie heb }) :P
 
@silacoid

sorry voor de rest op dit forum, maar k vind het idd ook beetje raar dat je zulke dingen zegt tegen iemand die zich verdiept in de hobby die ook jullie interesseert.

en ook nog @silacoid:

wat ik begrijp uit jou verhaal is dat je dus nu eigenlijk bewust onverzekerd rondrijd? lijkt mij niet handig eigenlijk, k had bij de dealer nog n lieve cbr600 zien staan op 25kW. maar als die vfr400 nc30 er nog lang staat op t forum koop ik m wel als k rijbewijsie heb }) :P

Tja je zou het inderdaad kunnen zien als rijden zonder rijbewijs en daarom onverzekerd. Dat is het een risico waar ik het over had.... je eigen afweging tussen wettelijk gelijk en moreel gelijk :P . Dat verschilt zelfs per handhaver. Als je helemaal zeker wilt zijn moet je gewoon een goed kentekenbewijs hebben. Ik ben nu met uitdraai verzekerd, dus ben afhankelijk van het nakomen van de beloftes van de verzekering als er iets gebeurt. Niet de ideale situatie, ik weet het.
 
In NL staat op de kentekenbewijs ALTIJD krukas pk's... Nooit wiel pk's. Niet logisch ook omdat je met andere wielen (en andere versnellingsbak/tandwielen etc.) al gelijk een hoger/lager vermogen kan krijgen :)

als je tandwielverhouding(versnellingsbak/eindoverbrenging) en de wielen verandert krijg je echt geen meer of minder vermogen

maar wat ik mij ook afvraag, is het 25kw gemeten aan de wielen of aan de krukas
(ik denk krukas want vermogen op papier is idd op de krukas gemeten)
 
Ik weet (motor forum OMA) dat het een wat oud topic is.. maar zou iemand weten of UNIGARANT ook moeilijk doet over 25kW uitdraai verzekeren??
 
Mijn vriendin (Rootje) heeft hem zo 25kw op kenteken laten zetten. Ze heeft hem bij Jurgen van Dijk gebracht en die heeft de motor geexporteerd en weer ingevoerd. Dit is dan alleen papierwerk want de motor verlaat de dealer niet. Hij word ook niet technisch gekeurd.

De motor was al motorisch 25kw dat scheelt wel. Reken op minstens 250 euro (als hij motorisch al 25kw is) en je bent je motor zeker wel een week kwijt.

Ik zou hem bellen idd als je dat nog niet hebt gedaan! Hij kan je vast nog veel meer vertellen :P



Sorry TS sorry sorry

Even een vraag aan Navras!

Waar heb jij dat Queens of the Stone Age ding vandaag???
Dat wisselende plaatje uit de clip Go With the Flow?????

Ik ga nu niet meer vervuilen, sterker nog; mn kamer opruimen
 
k ben ondertussen ook opzoek naar een zxr 400 aan de anderekant van ons grensje, maar nu vraag k me af of er iemand hier is (vast wel) die mij kan vertellen wat HIJ/ZIJ heeft betaald aan inport kosten voor zon ding...?! en ff waneer dit was, regering en RDW kenende word dat ook als maar duurder dus van daar...
 
Terug
Bovenaan Onderaan