Silacoid
MF'er
Ik ben momenteel actief op zoek naar een 25kW ZXR400, iets wat met die vreselijke bureaucratie nog niet meevalt. Ik heb inmiddels zo'n beetje elk 25kW-topic gelezen, waaronder heel veel nuttige en informatieve.
Ik weet zo onderhand dus wel redelijk wat wel en niet mag, alleen heb ik nog even een vraagje over mijn opties.
Wat ik in ieder geval niet wil (of ik moet wel zó wanhopig worden), is 'grijs' rondrijden met een fiets die niet 25kW op kenteken staat. Ik wil het graag via de juiste weg doen, wat dus betekent dat ik in principe een hele nieuwe fiets moet hebben, of eentje die al 25kW op kenteken heeft staan. De eerste is geen optie vanwege de financien en de tweede niet omdat ze of zeer schaars zijn, of IMO te oud.
Wat dus overblijft is import uit Duitsland en het truuckje van exporteren en weer importeren. Ik ben al redelijk aan het snuffelen over de grens, maar of dat iets gaat worden zal echt afhangen van het wisselende aanbod. Het is in ieder geval een stuk makkelijk hier in Nederland wat te testrijden, afgezien van het feit dat ze hier wat minder gunstig zijn geprijsd.
Ik las in het topic over BasE's bekeuring voor het grijs rondrijden dat sommigen ervaring hebben met het laten exporteren en weer importeren, om op die manier 25kW op kenteken te krijgen
(www.motor-forum.nl/forum/topic.php/68790/singlepost/1776167), bijvoorbeeld via Jurgen van Dijk Motorcycles in Enschede. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben, of evt meerdere zaken kennen die deze dienst leveren?
Mijn Duits is nogal beperkt tot redelijke leesvaardigheid, spreken vrij slecht. M'n Engels is daarentegen prima. Zou het eventueel lonend zijn om zelf de procedure door te lopen? Het importeren is me wel duidelijk, echter over het exporteren (en met name het terugvoeren en keuren in Duitsland) heb ik hier nog niet veel gevonden.
Alvast bedankt!
Wouter
Ik weet zo onderhand dus wel redelijk wat wel en niet mag, alleen heb ik nog even een vraagje over mijn opties.
Wat ik in ieder geval niet wil (of ik moet wel zó wanhopig worden), is 'grijs' rondrijden met een fiets die niet 25kW op kenteken staat. Ik wil het graag via de juiste weg doen, wat dus betekent dat ik in principe een hele nieuwe fiets moet hebben, of eentje die al 25kW op kenteken heeft staan. De eerste is geen optie vanwege de financien en de tweede niet omdat ze of zeer schaars zijn, of IMO te oud.
Wat dus overblijft is import uit Duitsland en het truuckje van exporteren en weer importeren. Ik ben al redelijk aan het snuffelen over de grens, maar of dat iets gaat worden zal echt afhangen van het wisselende aanbod. Het is in ieder geval een stuk makkelijk hier in Nederland wat te testrijden, afgezien van het feit dat ze hier wat minder gunstig zijn geprijsd.
Ik las in het topic over BasE's bekeuring voor het grijs rondrijden dat sommigen ervaring hebben met het laten exporteren en weer importeren, om op die manier 25kW op kenteken te krijgen
(www.motor-forum.nl/forum/topic.php/68790/singlepost/1776167), bijvoorbeeld via Jurgen van Dijk Motorcycles in Enschede. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben, of evt meerdere zaken kennen die deze dienst leveren?
Mijn Duits is nogal beperkt tot redelijke leesvaardigheid, spreken vrij slecht. M'n Engels is daarentegen prima. Zou het eventueel lonend zijn om zelf de procedure door te lopen? Het importeren is me wel duidelijk, echter over het exporteren (en met name het terugvoeren en keuren in Duitsland) heb ik hier nog niet veel gevonden.
Alvast bedankt!
Wouter