ZXR400 start niet...

Danny ZXR400

Rookie
2 feb 2014
2
0
Born
Goedendag allemaal.

Ik ben al dagen rond aan het zoeken op het forum maar heb mijn antwoord helaas nog niet kunnen vinden.

Ik heb een zxr400 uit 94 en sinds enkele dagen start hij niet meer :(
je hoort dat de motor wil maar hij slaat niet aan.
Na een aantal keer proberen komt er een knal uit de uitlaat.

Als 1e een nieuwe accu gehaald maar helaas geen resultaat.
de brandstof pomp los op 12v getest en deze werkt gewoon.
Ook als ik de motor probeer te starten voel ik de pomp bewegen.
als volgende heb ik de bougies verwijderd en droog gemaakt, maar ook geen resultaat.
na de testen op het frame zie ik ze wel lichtjes blauw vonken.
de volgende stap was de vlotterbakjes leeg te laten, maar hier ook geen resultaat.

Nu zie ik in diverse berichten dat de naald schoon gemaakt moet worden.
Maar ik zie nergens een how-to voor de zxr400.
heeft iemand hier een uitleg voor.

yzxi.jpg

xiw5.jpg
80nd.jpg
5j3t.jpg

7q34.jpg

sqj4.jpg



al vast bedankt voor eventuele reactie's
 
Het is lastig beoordelen natuurlijk, zo op afstand. Maar als ik iets hoor over knallen dan denk ik dat er iets loos is met de ontsteking.

Een motor heeft 3 dingen écht nodig om te kunnen starten. Compressie, brandstof en een vonk. Compressie verdwijnt niet van de ene op de andere dag. Als je zeker weet dat'ie benzine krijgt en moet het haast aan de vonk (ontsteking) liggen

Controleer dus of die goed vonkt. Bougies nog goed? Meet de spanningsregelaar even door. Kijk even naar de rotor: geen verbrande fasen? Massakabel niet stuk? Goede aarding? Geen sluiting? Ga systematisch te werk, sluit een voor een de mogelijkheden uit. Dan vindt je het probleem vanzelf. Maar ik zou beginnen met de ontsteking, gevolgd door de brandstoftoevoer.

Edit: staat de dodemansknop wel goed? Je zal de eerste niet zijn...
 
Laatst bewerkt:
Brandstof lijkt me inderdaad niet het probleem.
nadat ik de vlotterbakjes helemaal leeg had en ik daarna probeerde te starten zat er bij controle weer in alle 4 de bakjes brandstof.
hieruit trek ik de conclusie dat er brandstof uit de tank in de carburateur wordt gepompt.
Van de bougies heb ik in de 1e post fotos toegevoegd, wat is jullie mening hier over?
de knop staat goed, reeds gecontroleerd.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Probleem opgelost.
4 nieuwe bougie's en hij doet het weer.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan