ZXR400 startprobleem na gebruik Wynn's produkt

NielsVR

MF veteraan
25 jul 2002
3.171
0
Zoetermeer
Omdat mijn ZXR400 nogal inhield bij het optrekken dacht ik slim te zijn en het produkt Benzine +Plus+ Carburateur van Wynn's (www.wynns.nl/prod_benzine_petrol.html) te gebruiken. Baat het niet, dan schaadt het niet.... dacht ik.

Volgens de gebruiksaanwijzing moest ik 1 flesje (350 ml) bij een tank benzine stoppen. Mijn tank was niet helemaal vol meer, maar aangezien ik toch gelijk zou gaan tanken dacht ik dat het geen kwaad zou kunnen als ik het er alvast in zou doen. Het plan was om daarna (1 minuut rijden naar pomp) de tank bij te vullen met bezine.

Niet dus. Hij wilde niet meer starten, terwijl hij voor het gebruik van dat Wynn's spul wel gewoon wilde starten. A+B = C, dus het leek mij dat het een grote kans was dat het kwam omdat er te weinig bezine in mijn tank zat en teveel van dat spul. Uiteindelijk met de auto naar de beurs gegaan en toen ik thuis kwam een jerrycan met bezine gevuld. Bezine in de tank, proberen, proberen, proberen. Resultaat: Niet starten en een lege accu.

Nu heb ik twee vragen:

1. Heeft iemand enig idee waarom mijn motor niet meer start? Is er misschien iemand die ervaring heeft met dat spul van Wynns? Hoe 'troubleshoot' ik dit probleem het beste?

2. Gelukkig had ik een acculader geleend van een vriend om mijn accu op te laden, alleen ben ik zo a-technisch dat ik mijn accu niet kan vinden :X Heb al onder het zadel en de buddy gekeken, maar heb niks kunnen vinden wat op een accu lijkt. Wie lost dit mysterie voor me op?
 
|( |( |( ohohohoh.
Helaas kan ik je niet met 'het misterie'helpen, maar wens je wel succes met het oplossen ervan.

oja, je accu dat is dat zwarte kleine vierkante dingetje waar + en - op staat :X :+
 
Heb er niet veel verstand van, maar schud je motor eens flink heen en weer, zodat het spul goed mengt met de benzine. En kijk verder eens naar een bougie. Zien die er nog schoon uit? Verder misschien even laten staan, want misschien heb je hem verzopen. Accu zit voor zover ik weet meestal onder je zadel. Zou niet weten waar anders op een SS.
 
De accu zit wel een beetje verstopt op een ZXR 400, klopt.
Eerst zadel er af, dan die 2 kastjes er af. Onder het kastje aan de tank-kant zit je accu.
 
Bedankt voor de tips.

Denk dat ik dat plastic dingetje onder mijn zadel dan maar even ga slopen, kijken of ik een + en - kan vinden ;)

Update (15 min. later, nadat ik nog steeds geen accu kon ontdekken):

Aangezien ik me nu heel erg dom voel schroom ik niet om dat nog iets erger te maken ;) Wellicht dat iemand op deze foto zou kunnen aanwijzen wat mijn accu zou moeten zijn? :X

accu.jpg


Update 2: Ik had Yuri's post niet gelezen. Ik ga NOG een keer op zoek :)
 
Laatst bewerkt:
He het probleem wat je hebt heb ik ook gehad.
Ik had ook een busje wyns gebruikt en hij wou ook niet meer starten,Wat gebeurt er namelijk als je dat spul er in gooit zonder erna direct te tanken het zakt helemaal onderin je tank omdat het zwaarder is als benzine(met de nare eigenschap dat het niet ontbrand!!!)

Oplossing:Haal je benzine slang van de tank of brandstof filter en laat de benzine die er in zit eruit lopen en daarna ff verse benzine tanken en weer starten gegarandeerd succes.
 
Dat is een antwoord waar ik (hopelijk) iets aan heb! Ga ik morgen gelijk proberen. :}

Heb ik dus uiteindelijk geen reet aan dat spul gehad |(

Wat ik me nu opeens afvraag is waarom het bij een halfvolle tank wel naar de bodem zakt en bij een volle tank niet? Als dat spul zwaarder dan bezine is dan zal het toch altijd naar de bodem zakken?
 
Laatst bewerkt:
Wanneer of hoe het zakt weet ik ook niet maar het lijkt mij de enige logische verklaring Voor het probleem.

Kijk als het eerst in je tank gooit en dan gaat tanken en rijden dan klutst en hotst het door de tank,Menging dus.
Maar gooi je het erin en doe je niks lijk thet mij dat het naar beneden zakt en loop je je motor te starten op dat goedje.

Maar ja mijn oplossing heeft bij mij toen in iedergeval geholpen en dat was bij een zxr 750 van '91

ik hoop dat je je probleem zo kunt oplossen
 
Net even flink 'geschud' (ben blij dat ik zo'n lichte motor heb ;) ) en hij startte zonder problemen *D Geen idee wat het probleem nou was, zou kunnen dat ie toch was verzopen oid. In iedergeval allemaal bedankt voor de tips!
 
Direct rijden natuurlijk met dat mooie weer.....
Ik heb lekker de hele dag op mn GS550 gereden.

Kwou dat ik vandaag op mn ZXR kon rijden, maar ik moet nog ff wachten tot mn nieuwe luchtfilter binnen is, dan carbs synchroiseren, tank er weer op en hij kan er een tijdje tegen aan...
 
Euh, ik heb me lam gezocht in alle topics met zxr400 en accu in de titel of tekst en dacht dat dit wel het juiste topic was om deze vraag in te stellen(aangezien hier ook een foto staat).

Hoe krijg ik de accu eruit? En dus ook : hoe krijg ik die andere 2 kapjes eraf(1 is toch de spanningsregelaar en in 1 zitten de zekeringen?)?

Jullie merken het al, ik ben best wel a-technisch. ;)
 
Die kapjes eraf halen is gewoon een kwestie van brute kracht :) Ik dacht ook dat ik ze zou slopen, maar eerst het linker kapje (op de foto) omhoog trekken, dan komt ie los. Daarna het kapje van de accu naar links duwen en er een beetje aan trekken (geloof ik).

Vervolgens kun je de accu eruit halen door 'm los te schroeven - maar gezien dit topic zou ik me niet op m'n woord geloven ;)
 
De spanningsregelaar dus omhoogtrekken... Dan de rechtse(zekeringen) naar links.(die moet wel naar links; dat had ik al geprobeerd, maar die spanningsregelaar zat in de weg... ;) ).
Ik zal het volgend weekend eens proberen(wellicht eerder).
Nog betere opties zijn trouwens welkom. :+
 
'k heb dit ook gehad met de race ZXR400.
ik bedoel eerst goed lopen, daarna niet meer starten.
bleken bougies te zijn. :Z na drie weken alles te hebben vervangen....
Kan gebeuren met de Race bougies van NGK a 43 eurootjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan