Ik geniet inmiddels al een tijdje met volle teugen van mijn ZXR400, maar ik heb er toch nog wat vraagjes over ...
Ik gebruik de motor echt overal voor en moet daarvoor vaak op de snelweg zijn. De snelweg ligt ongeveer zo´n 2 / 3km van mijn huis af, dus echt warmrijden kan je dat niet noemen.
Is dit nou echt slecht voor het blok of valt het wel mee? Een ZXR400 is natuurlijk ook best hoogtoerig, dus zit je toch wel zo rond de 8000 à 9000 toeren op de snelweg (25kW'tje)...
Nog even iets, het gebeurt ook vaak dat ik op de snelweg een tijd met 10.000 - 12.000 rijd. Op de een of andere manier zit ik dan niet meer lekker op de motor en heb ik het idee dat elk moment het blok vastklapt en meestal zak ik dan maar weer (met tegenzin) wat in toeren
Waarschijnlijk zit dit gewoon tussen me oren, maar ik zou jullie toch nog even willen vragen wat jullie hiervan denken... Lijd zo'n een blok echt als je een tijd 11.000 toeren rijd of kan die daar wel tegen?
Ik gebruik de motor echt overal voor en moet daarvoor vaak op de snelweg zijn. De snelweg ligt ongeveer zo´n 2 / 3km van mijn huis af, dus echt warmrijden kan je dat niet noemen.
Is dit nou echt slecht voor het blok of valt het wel mee? Een ZXR400 is natuurlijk ook best hoogtoerig, dus zit je toch wel zo rond de 8000 à 9000 toeren op de snelweg (25kW'tje)...
Nog even iets, het gebeurt ook vaak dat ik op de snelweg een tijd met 10.000 - 12.000 rijd. Op de een of andere manier zit ik dan niet meer lekker op de motor en heb ik het idee dat elk moment het blok vastklapt en meestal zak ik dan maar weer (met tegenzin) wat in toeren
Waarschijnlijk zit dit gewoon tussen me oren, maar ik zou jullie toch nog even willen vragen wat jullie hiervan denken... Lijd zo'n een blok echt als je een tijd 11.000 toeren rijd of kan die daar wel tegen?