zxr400

anderS

Die hard MF'er
1 jul 2006
641
0
hey mensen,
ik ben bezig met rijbewijs, alles gaat tot nu toe goed, alle bijzondere verrichtingen in 1 keer goed, theorie gehaald. nu praktijk nog.
maar ik zit te orienteren en denk dat ik een zxr400 wil halen.
maar ze zijn er in zoveel bouwjaren en prijsen dat ik de weg ff kwijt ben.
ik ben 21 dus geen 25 kw ding nodig.
is er een zxr400 waarvan je zegt van dit is een goed bouwjaar, en wat is een redelijke prijs voor zon ding. ik haal hem nmlk het liefst bij een dealer zodat ik er garantie op heb.
bij brouwer havelte had ik er een zien staan uit 93, met 17k op teller voor 3450, maar van brouwer hoor ik wel nare dingen :P
en in het zxr400 topic zei ook iemand dat die onder '95 hij er geen 2000 euro voor over zou hebben. wat zijn redelijk prijzen voor zon ding?
grtn
Sander
 
Die bij Brouwer is veelste duur voor een 13 jaar oud ding.
Waarom niet meteen op een 600cc stappen ? 400cc is leuk om op te leren maar ik ben bang dat je je snel gaat vervelen op zo'n ding. Ook vind ik ze NET even wat te hoogtoerig op de snelweg rijden (maar ik ben dan ook een liefhebber van hogere snelheden bij een wat lager toerental, dus trek je weinig van mijn mening aan).

Neem dan een ZX6R ofzo als je bij Kawasaki wilt blijven. Net even wat meer vermogen, net wat meer koppel en bij 120km/u rijd ie een stuk minder onrustig.

Of nog beter, maak een proefrit op zowel een ZXR400 als een 600 !
 
Redelijke prijzen weet ik niet, vaak zie ik ze rond een euro of 3500.
Als je op zoek bent naar een zxr 400 bij een dealer, kijk dan eens bij:

http://www.motor.pagina.nl (www.motor.pagina.nl)

ergens onderaan staat een tab met verkoop waar een aantal zoekmachines staan die naar motoren zoeken bij dealers.
misschien is dat iets voor je?

succes!
:W
 
Staat een leuke zx6r bij 'te koop' voor máár 3000 euro, het is een '98 dus die kan gemakkelijk en vrij goedkoop (ik deed het voor 72 euro) 25kw op kenteken.
 
Staat een leuke zx6r bij 'te koop' voor máár 3000 euro, het is een '98 dus die kan gemakkelijk en vrij goedkoop (ik deed het voor 72 euro) 25kw op kenteken.
Hij hoeft geen 25kw meer ;)

Maar natuurlijk wel een goede tip voor de 25kwérs. Nette prijs en een mooie kmterstand :}
 
3000 is niet duur nee, maar ik heb er liever garantie bij :) en zx6r is zeker ook wel gaaf maar net wat duurder, en lees hier steeds dat een 400 een goede beginners fiets is.
het leukste vind ik zelf snelweg rijden, ipv bochten enzo, dus dan kan ik misschien net zogoed een 600cc nemen als dat relaxter rijdt op snelweg
 
Die van mij had ik voor 1250,-
Ging voor 80 euro aan onderdelen in om hem goed te krijgen en that's it.
En dat is een '94 die nog prima in de lak staat en nooit geschoven is of gecrashed. dus een gewone knappe beginners fiets.

1500 tot 2000 is een redelijke prijs.
Boven de 2000 zijn er leukere motoren te krijgen voor dat geld.
En wees niet bang voor sleutelen, een motor is wreed simpel.
 
ik ben niet bang voor sleutelen, ik kan het alleen nog niet. ken de techniek niet. olie verversen kan ik wel, band verwisselen ook vast wel, en anders helpt de studentenmotorclub waar ik bij zit me vast wel. maja moet eerst rijbewijs halen, en dan een motor. die van 3000 komen nog banden bij en grote beurt, en dan zit je toch ook aan de 4000 ofniet?
 
goeie banden is zo tussen de 300 en 350 euro.
Grote beurt geen idee. doe ik samen met een vriend van me die werkt bij een motorgarage. maar als je het laat doen dan gaat het idd hard met he geld. 4000 zit je dan zo op. maar zit je er echt over te denken 3000 voor een zxr 400 te gaan betalen?

Dan is dit voor bijna de zelfde prijs toch echt nieuwer en leuker. en die 150 euro kan je er ook nog wel aflullen :p
koopjes.marktplaats.nl/motoren_en_brommers/motoren_kawasaki/39964449.html?return=eJw9zFEKgzAMBuC7CPpo1wl1rYjoRUa2FSxtbWkDuo3dfQ2DQUg%2B%2FoSA4upt1GnIigupqlsKe9bDihgVYzZEvbUeksXoADC3m2M%2BYEh6u5Yq197rlP%2BZhR0yWMPuQvbtit5Nhxt588gjhrqbed0trrRZ9BfimSh7Iha%2BTCQehTSfv2l3WpVwCdHQkyaOvBo%2BX4alPAM%3D&df=1#photo
 
die had ik ook al gezien, en tis een donders mooi mooi
maar het gaat mij erom dat ik een motor koop waarmee ik vooruit kan zonder problemen. als ik om de zoveel duizend km een grote beurt moet betalen vind ik het niet erg, maar ik wil niet dat ik er steeds iets mis mee is, daarom heb ik er het liefst garantie op en dat heb je niet bij particulier.
en misschien moet ik kalmpies aan beginnen, ipv direct een bult pks onder mn kont te stouwen :9 ;) rijdt nu op lesmotor, honda cb500 en dat is een stuk minder pk dan een zx6r :)
 
ja maar ik hoef geen 25kw te rijden :) maar veel zxr400 zijn op 25kw daarom vroeg ik het hier
 
heb ook in zxr400 topic gezet, alleen niet heel veel reacties
maar als beginner is beter een zxr400 of zx6r te nemen.en niet partijdig zijn om wat je zelf hebt ;) ze zijn beiden echt gaan, maar heb budget van rond de 3000, want de kleding gaat ook zo 1000 euri kosten, en ben student :P
 
Voor een totaal budget van 4000 euro , moet je wel een leuke zxr met kleding moeten kunnen scoren.

Kleding is kwestie van veel zoeken en kijken.
Maar vergis je niet in het motor rijden , goedkoop is het niet(ook niet als je 40 uur per week werkt ;) )
 
Staat een leuke zx6r bij 'te koop' voor máár 3000 euro, het is een '98 dus die kan gemakkelijk en vrij goedkoop (ik deed het voor 72 euro) 25kw op kenteken.
Zo weinig?! En die verhalen dat het honderden euro's kost dan? :?

M'n broer heeft sinds kort een zx-6r 2001...voor mij veels te duur. Ik vind die kawasaki's trouwens wel erg vet hoor...Heb denk ik aan het eind van het jaar ook iets van 2000-2500 euro's te besteden. Heb sinds kort mijn 25 kw rijbewijs. Maar als je voor zo weinig een zx-6r op 25kw kunt laten zetten...valt voor mij denk ik een zxr400 al snel af(waar ik al een tijdje naar zit rond te kijken). Helaas zal je niet al te snel/nooit een zx-6r vinden voor 2500 euries. Daar komt nog eens bij dat ik hem toch niet all risk ga verzekeren, gewoon omdat dit voor mij niet te betalen is (student oid). Misschien is het daarom wel verstandiger voor me om op een simpel motortje te starten...maarja dat zien we tegen die tijd wel, wanneer ik heb proefgereden.

:W
 
die was 3000 omdat die nieuwe banden nodig had en een grote beurt, dus kwam zowiezo nog aan meer kosten
 
Iemand trouwens enig idee wat het terugvoeren naar 25kw kost bij een zxr 400 (het op kentekenbewijs zetten)


:W
 
Ik denk dat dat niet eens loont :N

Dan moet je een vrij nieuwe (99 of jonger) hebben, anders kan het niet in NL.

Dan zou je via export-import kunnen gaan proberen, maar of je al dat gedoe op je nek wil... Ik denk dat het verstandiger is om een ZXR die al 25KW is te kopen.

Als je besluit tóch een motor te kopen van 99 of jonger, dan zou ik eerlijk gezegd niet weten wat het gaat kosten. Je hoort bedragen van 120 euro (volgens mij is alleen het setje al zo duur :? tot 500 euro)

Laat ik nou toevallig net een mooie ZXR in de aanbieding hebben :Y
 
Ik denk dat dat niet eens loont :N

Dan moet je een vrij nieuwe (99 of jonger) hebben, anders kan het niet in NL.

Dan zou je via export-import kunnen gaan proberen, maar of je al dat gedoe op je nek wil... Ik denk dat het verstandiger is om een ZXR die al 25KW is te kopen.

Als je besluit tóch een motor te kopen van 99 of jonger, dan zou ik eerlijk gezegd niet weten wat het gaat kosten. Je hoort bedragen van 120 euro (volgens mij is alleen het setje al zo duur :? tot 500 euro)

Laat ik nou toevallig net een mooie ZXR in de aanbieding hebben :Y
Ah ok dan...dan vrees ik dat het geen zxr 400 wordt...
Aangezien ik toch 2 jaar 25 kw moet rijden ga ik misschien toch maar voor een 250cc. Heb al een beetje rond zitten kijken voor een zzr250. Ga maar eens proefrijden denk :Y


Bedankt iig ;)

ach hebbie trouwens een pikkie van je zxr? kijken kan nooit kwaad ;)
 
Ik denk dat dat niet eens loont :N

Dan moet je een vrij nieuwe (99 of jonger) hebben, anders kan het niet in NL.

Dan zou je via export-import kunnen gaan proberen, maar of je al dat gedoe op je nek wil... Ik denk dat het verstandiger is om een ZXR die al 25KW is te kopen.

Als je besluit tóch een motor te kopen van 99 of jonger, dan zou ik eerlijk gezegd niet weten wat het gaat kosten. Je hoort bedragen van 120 euro (volgens mij is alleen het setje al zo duur :? tot 500 euro)

Laat ik nou toevallig net een mooie ZXR in de aanbieding hebben :Y
Voor mijn ZXR400 uit 2000 is het 150 euro voor inbouwen en kentekenpapieren wijzigen, dus als je ze niet hoeft te wijzigen lijkt me dat onder de 150 wel mogelijk is.
 
Waarom niet meteen op een 600cc stappen ? 400cc is leuk om op te leren maar ik ben bang dat je je snel gaat vervelen op zo'n ding.

niet mee eens :N
ben nog lang niet uitgekeken op mijn VFR400. wilde eerst ook een ZXR400 om mee te beginnen, maar liep toen tegen mijn vfr aan.

Voor de snelheid hoef je het niet te laten, want ze halen zeker de 240 km/u.
ook accelleratie is geen probleem, al heb je iets minder koppel dan een 750.

Tegenwoordig rijd ik op een ZXR750, die de 250 haalt en ik had nog iets gas over.
Zo'n groot verschil zit er er qua top dus niet tussen, alleen het optrekken gaat wat vlotter en je zit wat sneller op top.

Hoe dan ook, als je van een ER-5 of een CB500 als lesfiets afstapt, is een ZXR/VFR400 al véél sneller dan die lesfiets, en zeker ook even wennen.

Maar ik kan echt niet wachten tot mijn 400je weer klaar is.
waarom? omdat het een heerlijke gooi en smijt fiets is, waarmee je nog de 600'tjes in de bochten eruit kan rijden O-)
 
Ah ok dan...dan vrees ik dat het geen zxr 400 wordt...
Aangezien ik toch 2 jaar 25 kw moet rijden ga ik misschien toch maar voor een 250cc. Heb al een beetje rond zitten kijken voor een zzr250. Ga maar eens proefrijden denk :Y


Bedankt iig ;)

ach hebbie trouwens een pikkie van je zxr? kijken kan nooit kwaad ;)

Je mail is onzichtbaar, anders had ik je even gemaild :Y

Hier een piccie (als je onderin mijn post kijkt, kom je in mijn verkoop-topic terecht)

16118184068.jpg


en dan hoort er natuurlijk ook een poserfoto bij :9

16018392696.jpg
 
Je mail is onzichtbaar, anders had ik je even gemaild :Y

Hier een piccie (als je onderin mijn post kijkt, kom je in mijn verkoop-topic terecht)

http://f5.putfile.com/6/16118184068.jpg ((Afbeelding))

en dan hoort er natuurlijk ook een poserfoto bij :9

http://f5.putfile.com/6/16018392696.jpg ((Afbeelding))
Ey das dat ding van marktplaats...is me te duur helaas... -O-
Wel vet ding hoor :9~ die raak je echt wel kwijt :Y R.I.P.

hier nog een v*kkenvuller, maar jij heb het volgens mij beter voor elkaar :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan