ZXR750('91-'95) onderdelen part 2

Daylights

MF veteraan
18 apr 2003
1.367
0
Beusichem
Wegens overcompleetheid en het nut niet echt meer in zien van elke week aan de ZXR sleutelen, heb ik hier nog wat onderdelen te koop.

** update 21-10-2006 **

PA210001.jpg


- Hall-gever (pickup coil) ZXR750 '91-'95 E. 35,-

- CDI Unit ZXR750L E. 75,-

P7150033.jpg


- Originele hugger: E. 50,-

P7150034.jpg


- Set velgen inc. Pirelli SC2 banden dempers voor het tandwiel en origineel Kawasaki antreciet lakstift :P

Velgen: E. 300,-

P7150036.jpg


- Carburateurs. 1 set voor 750L, 1 set voor 750J. L-set heeft versleten naaldgeleiders, 750J set is in prima staat. Breide sets voorzien van standaard sproeiers/naalden.

L-set: E. 60,-
J-set: E. 75,-

P7150039.jpg


- Originele spiegels. 1 met lichte krassen op het plasticwerk.

Spiegels: E. 25,-

Startmotor relais: E. 15,-

P7150048.jpg


- Zekeringenkast 750L. Meen dat deze ook vanaf '91 te gebruiken is. Kastje is open gemaakt voor onderzoek door de plastic nokjes netjes uit te boren. Bleek bij nader inzien niets aan te mankeren. Kastje open gelaten voor wie er in wil kijken ;) Kan dus weer netjes dicht gelijmd worden.

Zekeringenkast: E. 30,-

- Remklauwen voor: E. ??? bieden

Verder nog talloze bouten, kleppen, klepveren, klepspietjes, lagerdelen, oliepassages, enz. Voornamelijk van het bovenblok, alles van het onderblok (ook losse onderdelen) is al verkocht. Van de set klepveren heb ik nog een complete set enkele race klepveren (rood) inc. alu hoedjes en zittingen --> bieden.
 
Laatst bewerkt:
hej Daylights , heb je toevallig nog een paar compleet vlakke kleppen? Dus zonder de uitholling inhet midden ?


Gr
 
@ Mr B --> Nee helaas! Ik ken ze, heb ze ook beet gehad en meen ik ook wel eens zelf gehad, maar heb ze niet meer terug kunnen vinden :(

@ The Emperor --> Nee jammer genoeg niet. Geloof dat die van mij ook slecht begint te worden...
 
He daylights,

Ik heb wel intresse in het startmotor ralais.

Weet jij of hij ook op de H type past. Op de foto lijkt hij gelijk.

Reserveer hem maar.

Ga morgen snel effe in het werkplaats handboek checken.

Groet DAve Nada
 
Hey Dave,

Een relais is eigenlijk een vrij 'dom' ding, dus ik ga er niet vanuit dat dit niet past. Ik hou em vast, hoor het wel van je.
 
*D Hello...

Hmmmm als de cillinderkop verder GOED is wil ik die best van je overnemen want met dit mooie weer stil laten staan is ook niks haha...

Let me know :W
 
Cilinderkop is prima. Zoals gezegd moet je dus nog wel even de kleppen inslijpen, anders heb je wat weinig compressie. Zijn je nokkenassen nog goed? O-)

[edit]

PS: wat mankeert er eigenlijk aan je huidige kop?
 
Hey Hallo...

Ik had me motor voor onderhoud weggebracht en werd later terug gebeld dat me cillinderkop niet goed was en dat tie compressie verlies had verder weet ik eigelijk niet precies wat er mis mee is maar ik ben nu aan het kijken/zoeken voor een andere cillinderkop... Als de cillinderkop goed is neem ik hem graag van je over. Ik zelf heb er niet zoveel verstand van maar kan ik die cillinderkop gewoon overzetten op mijn motorblok dan ?? dan hoef ik toch verder niks in te slijpen ??

Groetjes Wouter :W
 
Hey Hallo...

Ik had me motor voor onderhoud weggebracht en werd later terug gebeld dat me cillinderkop niet goed was en dat tie compressie verlies had verder weet ik eigelijk niet precies wat er mis mee is maar ik ben nu aan het kijken/zoeken voor een andere cillinderkop... Als de cillinderkop goed is neem ik hem graag van je over. Ik zelf heb er niet zoveel verstand van maar kan ik die cillinderkop gewoon overzetten op mijn motorblok dan ?? dan hoef ik toch verder niks in te slijpen ??

Groetjes Wouter :W

Ja, je moet kleppen inslijpen in de zitting (in de kop dus), in feite heb jij nu zelf dus een kop waarbij je compressie verlies hebt en dat kan eigenlijk alleen maar in de kleppen zitten.
Dus hetzelfde probleem waar ik mee zit/zat en wat Daylights bedoeld.

Dus die kop van Daylights is wel te gebruiken, maar die kleppen moeten dus nog ingeslepen worden.

;)

(Jij bent dus degene die me gebeld heeft.... ;) )
 
Het kan ook nog zijn dat er een of meerdere haarscheurtjes in z'n kop zitten, maar als ie er niet vanaf geweest is lijkt me niet dat die monteur dat heeft kunnen beoordelen, tenzij de motor snel oververhit raakt? Daarbij denk ik (als ik even heel eerlijk ben) dat je net zo goed de kleppen van je eigen cilinderkop opnieuw kan inslijpen. De cilinderkop die ik aan bied is goed, als in dat er geen haarscheurtjes in zitten. Maar je zal er waarschijnlijk net zoveel werk aan hebben als die van jezelf (er vanuit gaande dat er geen haarscheurtjes in jouw cilinderkop zitten).
 
Bedankt voor jullie reacties *D

Nog 1 vraag... Dus mijn cillinderkop moet ingeslepen worden en die van Daylights ook maar kan ik dan ook nog opzoek gaan naar een cillinderkop waarbij dat niet nodig is of moet dat altijd ??? ik ben echt een lake op dat gebied haha...

Thx voor je reactie
 
Bedankt voor jullie reacties *D

Nog 1 vraag... Dus mijn cillinderkop moet ingeslepen worden en die van Daylights ook maar kan ik dan ook nog opzoek gaan naar een cillinderkop waarbij dat niet nodig is of moet dat altijd ??? ik ben echt een lake op dat gebied haha...

Thx voor je reactie

De kans dat je zo'n kop vind is klein....veel blokken gaan kapot (net als bij mij) en er zitten vaak haarscheurtjes in.
Hoewel ik niet denk dat door de haarscheurtjes je compressie heel dramatisch slecht wordt omdat die scheurtjes niet genoeg lucht doorlaten.
Maar goed, zoals Daylights al zegt denk ik ook dat je monteur niet kan oordelen wat er precies is en dat hij wel erg snel zegt "je cilinderkop is niet goed", lekker duidelijke omschrijving ook!
 
En daarnaast is kleppen inslijpen een fluitje van een cent, dus check je eigen kop ( tenminste die van de motor :+ ) en als er scheurtjes in zitten koop je die van Marco zoniet kun je die van je eigen misschien nog slijpen. Of je koopt hem zowiezo en probeer er nog wat aan te verdienen want zxr cylinderkoppen zijn goeie handel O-)
touwens jij hebt nij ook al aan de lijn gehad, ik had mijn blok net verkocht weet je nog... :W
 
En daarnaast is kleppen inslijpen een fluitje van een cent, dus check je eigen kop ( tenminste die van de motor :+ ) en als er scheurtjes in zitten koop je die van Marco zoniet kun je die van je eigen misschien nog slijpen. Of je koopt hem zowiezo en probeer er nog wat aan te verdienen want zxr cylinderkoppen zijn goeie handel O-)
touwens jij hebt nij ook al aan de lijn gehad, ik had mijn blok net verkocht weet je nog... :W
Strak plan 8-)
 
Oke...

Thx voor jullie info, ik weet nu een beetje hoe het zit en ga morgen maar weer eens bellen met de monteur en hem vragen wat er nu precies aan de hand is :z
Wie weet kan ik dan eindelijk weer eens rijden deze Zomer :]

Groetjes Wouter :W
 
Rijdt ie nu niet dan? Van een beetje compressieverlies hoeft ie niet stil te staan. Kan zijn dat je op een gegeven moment wel een klep verbrand, maar als je gewoon 'normaal' rijdt gaat dat maar zo niet.
 
Hallo dan,

heb je toevallig nog een schakelpook liggen?
En een linkerkuipdeel model 93, gr.bl.wit?

gten_veen@hotmail.com
 
Nope, heb ik helaas niet liggen.

Zover ik weet heeft ZXRene nog wel een linker en een rechter kuipdeel liggen met lichte, goed te repareren schade.
 
Terug
Bovenaan Onderaan