zxr750 bij 6.7000 toeren verslikt zich

ivobeegden

Die hard MF'er
8 jan 2007
891
0
Midden-Limburg
kawa zrx750 modeljaar 92

km stand 60.000

ineens in de 2 goed doorrijden bij de 6 a 7000 toeren verlikt die zich.

er moest toch nog een beurtje gedaan worden, versie olie filters boegies ect. ( en ja ook de juiste olie)

rijd hem even rustig warm maar probleem nog..

koppeling werkt verder goed, kan het zijn iets met een tandwiel ofzo ?

wie o wie 8-)
 
deze zijn eraf geweest met de beurt. maar het probleem was ervoor en erna.
???
"Erafwezen" zegt niets; zijn het makkelijk verwisselbare kapjes dus niet aangespoten aan kabel, dan is uitwisselen met onverdachte exemplaren de beste test. Uitwendig zelden een fout aan te zien en in minder dan 50% van de gevallen iets aan meetbaar want lekkage/doorslag of sproeien gebeurt meest onder invloed van hoogspanning/impulsental/temperatuur.

Zit je met dure complete kabels, ja dan lastige/dure proef vooral voor zo'n "misschien-ding".
 
had een motortoer gereden, na deze toer op normaal tempo (juiste snelheid van de borden hihi) stukje om naar huis gereden met goed gas erop.

ik reed weg schakelde naar de 2 ging prima en toen de kraan goed open. en bij 6.7 toeren viel het vermogen terug maar aan de motor te horen wilde de motor het wel geven. heb toen naar de 3 geschakeld. het leek erop als het hier weer was bij dezelfde aantal toeren( of het was stukken minder) toen weer goed gas erop en geen last van op de andere versnellingen.

even later bij terug schakelen en weer bij de 2 vermogen weg. op dat aantal toeren.

ben toen rustig naar huis getoerd want savonds bracht ik de motor weg voor de grote beurt en dacht zal wel aan de olie ofzo liggen.

had het verteld aan de motor monteur die de beurt ging doen. hij zei eens proberen als het de olie is anders moeten we even kijken. ( en rijd niet graag op andere fietsen vol gas om het zomaar te zeggen)

na de beurt, volgens de monteur koppeling alles was prima in orde pakte goed.
toen ging ik even rustig warm rijden zoals altijd met een koude motor.

en toen eens proberen als het verholpen was. Ik merkte van het begin wel dat die beter in de versnellingen pakte dan eerst. toen weer bij de 2 het probleem maar niet bij andere versnellingen.

gekraak van tandwielen ofzo hoor ik niet, het is meer van als je rijd met gas erop, dat een spookt een koppeling inknijpt.

hoop dat dit een betere toelichting is
 
Laatst bewerkt:
ben er achter het zijn de tandwielen in het blok die zijn gesleten

onderdelen matriaal ongeveer een 250,- euro laat je het doen komen ern nog eens :( :( :( :( 750,- a 900 bij ivm arbeidsuren

het blok moet er dus compleet uit

----<dit was brandpunt>----
 
Laatst bewerkt:
Ja dat vreesde ik al. Blok er zelf onder uit halen scheelt je al een hoop in de kosten natuurlijk.
Reken trouwens maar gerust op meer kosten voor onderdelen, twee tandwielen een schakelvork en een pakkingset kost al meer dan wat je daar dacht.
En ik kan je garanderen dat je meer dingen tegen gaat komen als je zo'n "oud" blok los trekt.............sterkte!
 
heb er 4 prijs opgevraagd en alle 4 rond dezelfde prijs incl matrialen

als dit gemaakt is is mijn bike weer voor een hele tijd goed inorde.

voor het zelf te demonteren helaas te weinig kennis en tijd. met computers ect kan ik bijna alles.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan