ZXR750 combe back problem ! pfff

debugger

Die hard MF'er
10 jun 2004
664
1
Vlaams-Brabant
Hallo, jongens, heb een probeemke met mn 94 ZXR750.
Mss hebben jullie mn andere topics gelezen...
Had paar maand geleden verroeste tank , .. moto reed niet goed...

Tank uitgekuisd + benzinefilter vervangen.. moto rijdt nu goed..maar..

Hij rijdt goed op secundaire wegen, veldwegen,.. autosnelweg... alles ok : zelfs eens top van 270 gehaald achter mn neef...
Geef probleem zolang ik maar "vlot" kan rijden, ..

maar eenmaal ik in de stad veel rondtuf.. Brussel.. dan rijdt hij niet meer goed,
zoals normaal stijgt de temperatuur dan tot 3/4 van de meter en begint de ventilator te draaien, dan stopt hij weer als hij genoeg is afgekoelt..
dus koeling is ok...
Maar ik weet niet hoe het komt, maar als ik een tijdje in de stad heb gereden 5-10 minuten, met druk verkeer, en weinig optrekken, en veel terplaatse gasgeven (roodlicht en file)...
Dan is het precies of de motor weer verstopt geraakt..
Hij rijdt dan precies of er teweinig / teveel benzine is, soms druft hij zelfs aan de lichten ipv stationair 1500rpm tot 900tpm te gaan, en (bijnaof helemaal) uit te valle..
Heb al meerdere maken getest, en elke keer in de stad.. problems

MAar wanneer ik dan de stad verlaat, en paar keer heb kunne optrekken..5-10 minuten later, toch enkele keren goed doorgetrokken, en temperatuur weer "laag"..
Dan rijdt hij weer perfect..
Iemand een idee
PS: Carburators nog niet uitgekuisd..
Dus als het dat is, graag bevestiging

Merci he gaste en meiskes..
 
motor maatje had ook dat ie kut liep op stationer(zxr750),daar zaten de stationer sproeiers dicht.
en er zitten inderdaad heel wat sproeiers en kanalen die verstopt kunnen zitten dus de carbs eens goed schoonmaken en afstellen is wel aan te raden.
 
Dus het is door carbs denk je?
raar he, dat hij kan rijden op autosnelweg, en overal..
behalve in stad..
of is er logische verklaring? :)
denk het wel ja.
Had die jongen volgens mij ook.
Hoe het precies kan weet ik niet,maar zal wal te maken hebben dat er bij sneller rijden meer benzine wordt gevraagd ofzo.
Ben niet zo'n carburateur expert(kan ze alleen uit elkaar halen en weer in elkaar zetten enzo :P )
 
Terug
Bovenaan Onderaan