[ZXR750] Geen stroom naar brandstofpomp

ScottyRR

Rookie
20 jun 2009
14
0
Utrecht
Goedemiddag.

Ik heb onlangs mijn benzinepomp vervangen, die was namelijk kapot. Toen ik hem had vervangen deed mijn ZXR het weer even, maar daarna niet meer. Nu blijkt dat de benzinepomp geen stroom krijgt als ik de startmotor aanzet! De benzinepomp werkt wel naar behoren als ik hem aansluit op de accu. Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? Alle zekeringen die ik kon vinden zijn nog intact! Is het relais dat stuk? Alle verdere elektronica werkt ook goed. Kan ik trouwens niet gewoon de benzinepomp aansluiten op het contact? (Nee dus)

Gr Maarten
 
Laatst bewerkt:
wat bedoel je met de startmotor aanzetten?

bedoel je het contact dan klopt dit.

de pomp doet het alleen wanneer de motor draait.

bedoel je wanneer je de startknop indrukt dan kan het zijn dat de spanning in de accu te laag is.

de startmotor draait dan wel, maar er is niet genoeg voor een vonk of pomp
 
Mensen, bedankt voor de reacties. Ik heb het relais doorgemeten, en die bleek kapot te zijn. Nu heb ik, een LPG safety relais gekocht. Op aanraden van informatie uit een ander topic, het zou dezelfde werking moeten hebben. Bijgaand foto's van het oude en het nieuwe relais, kan iemand me vertellen hoe ik deze moet schakelen? Welke draden bij welk contactpuntje. Dank! :)

scaled.php

imag0109su.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die andere mensen wisten je wel te overtuigen dat je dit relais moest kopen, maar die weten zelf niet hoe het moet worden aangesloten? (ohja... ik weet het ook niet...)
 
Iemand die weet hoe dit relais werkt en me kan vertellen hoe hij geschakeld moet worden? :)

Trouwens, ik krijg hem wel gestart, maar hij ploft zodra ik gas geef. Kan dit ermee te maken hebben dat het benzinepomp te hard blijft doorpompen? En dat er dus teveel brandstof in de cilinders komt? Want als ik hem kortsluit, wordt hij dus niet stopgezet zodra er genoeg druk is op de carbs..
 
Laatst bewerkt:
Iemand die weet hoe dit relais werkt en me kan vertellen hoe hij geschakeld moet worden? :)

Trouwens, ik krijg hem wel gestart, maar hij ploft zodra ik gas geef. Kan dit ermee te maken hebben dat het benzinepomp te hard blijft doorpompen? En dat er dus teveel brandstof in de cilinders komt? Want als ik hem kortsluit, wordt hij dus niet stopgezet zodra er genoeg druk is op de carbs..
dan zijn je vlotternaaldjes misschien lek

normaal gesproken stopt de benzinepomp vanzelf met pompen als de carbs vol zitten, want dan kan hij de benzine niet mee door de vlotternaalden heen drukken
 
V (2 x) een ervan naar de benzine pomp.
+ aan de plus vanaf het kontakt of cdi. (Zit ook op de oude.)

1/// aan de massa. (zit ook op de oude)
Meest rechtse (n) naar de inductie. (is ook op de oude aanwezig)

Met een AVO meter even kontroleren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan