zxr750 koppeling

marcelzxr

MF'er
26 jan 2006
81
0
bergschenhoek
hallo is het een beetje makkelijk te doen om de koppelings platen van mijn kawazxr750 uit 89 te vervangen en wat zouden ze ongeveer kosten heb je er speciaal gereedschap voor nodig

alvast bedankt
 
volgens mij heb ik iets van 80 euro voor de platen betaald.
de veren hoeven niet perse versleten te zijn, maar voor die
kosten zou ik ze meteen ff mee vervangen. denk ook aan de
pakking, deze gaat meestal wel stuk.

geen speciaal gereedschap is nodig.

is vrij snel gebeurt, paar inbus schroefjes

hoeveel heeft ie gelopen? rond de 50dkm?

koppeling.JPG
 
ik weet niet hoeveel hij gelopen heeft ze hebben met de teller geknoeid voor ik hem kocht.maar ik weet ook niet zeker of de koppeling is die zoveel geluid maakt hij rattelt best wel aan de linkerkant als ik stil staat bij het stoplicht en als ik dan een beetje gas geef dan hoor ik het niet meer zo erg

ps moet alle olie uit het blok als ik de platen vernieuwden moet ik dan ook nog wat afstellen of doe ik ze erin en dan rijden weer

thx
 
olie eruit ..[beetje laten lopen de motor dan
wordt de olie warmer kanie beter eruit lopen]

kuip eraf
koppelingshuis deksel eraf
imbus schroefen met veeren los draaien
drukplaat loshaalen ..
plaaten eruit
nieuwe erin
drukplaat ervoor
veren met bouten terug
aandraaien met 8.8 Nm [kruislinks]
koppelingshuis deksel erop
kuip erop
olie erin

ff laten lopen ..

dan kan weer stukje rijden.
 
olie hoef je er niet uit te halen...zorg gewoon dat je je motor ergens tegen
kan laten leunen naar de andere kant. dan ligt de olie aan de andere kant van
het blok. scheelt weer.

maar als de olie ook oud en vervuild is dan miss toch maar meteen vervangen.
vergeet de pakking ook niet. niet netjes als ie lekt.

int het wphb staat ook dat er op twee gedeeltes vloeibarepakking moet worden
aangebracht, geen idee of dat nodig is. had het in de buurt, heb het dus gedaan.

succes
 
En natuurlijk de gevoerde platen een nachtje in de olie laten weken. Doe je dat niet dan kun je binnenkort weer koppelingsplaten vervangen, die verbranden namelijk als je ze niet een nachtje weekt in motorolie.
 
het zou kunnen dat het de lagers van je koppelingshuis zijn..
als die verslijten .. dan heb je ruimte op je koppelingshuis..

dan komt het er op neer dat je een "zwevendkopplingshuis hebt"


als je naar emmen kan komen staan er een een legertje zxr H-type junks klaar
 
je moet gewoon origineele platen kopen, dat is het allebeste..

dan kan er gewoon volsynteet op dat is het beste.. zo blijft je koppling gewoon gezond.

over dat gelul opver platen in olie laten weken ..

heb de monteurs tijdens de GP's op tv nog nooit zien lopen met een bakje met koppelingsplaten die ze een dag van te voren in de week hebben gezet.

dus laatje niet gek maken ..
als het goed is staat er op het pakje van de koppelingen een montage voorbeeld..
 
het zou kunnen dat het de lagers van je koppelingshuis zijn..
als die verslijten .. dan heb je ruimte op je koppelingshuis..

dan komt het er op neer dat je een "zwevendkopplingshuis hebt"


als je naar emmen kan komen staan er een een legertje zxr H-type junks klaar
en als die lagers op zijn kan ik die ook zelf vervangen of is dat niet te doen en ik woon in rotterdam dus best een eindje rijden naar emmen.En als de motor loopt en ik hou mijn vinger tegen de cabrateurdan voel je het daar tikken

thx
 
over dat gelul opver platen in olie laten weken ..

heb de monteurs tijdens de GP's op tv nog nooit zien lopen met een bakje met koppelingsplaten die ze een dag van te voren in de week hebben gezet.

Das nogal een vergelijking ofniet :z

Denk niet dat ze er bij GP racers om geven of de koppeling lang meegaat of niet, die worden toch na elke race vervangen.

Gewoon een nachtje in de olie leggen voor montage
 
Dan leg je ze vooraf toch niet in de olie? Mij persoonlijk maakt het geen zak uit of iemand anders koppeling tijdens de eerste meters meteen weer op z'n flikker krijgt omdat hij de platen droog monteerde. :N
 
IK ben ook ooit vergeten om ze een nacht in de olie te leggen :X :X Takkeherrie in het begin, niet meer normaal. Ik dacht echt dat ik wat verkeerd gemonteerd had. Dat nare geluid was na 1 dag weg :+ Op dat moment bedacht ik me ineens dat ik dat dus vergeten was te doen, die platen nat wegleggen dus.

Enne , die opmerking dat synthetische olie niet altijd even goed is voor je koppeling; gebruik AGIP 4T volsyntheet olie. Problem solved :}
 
jongens ff eerlijk..

bij de dealer leggen ze ze ook niet in de olie


dus in de olie leggen kan .. maar over het al gemeen gebeurt het niet
[omdat je er nix mee opschiet :+ ]

lezen is niet je sterkste vak:

Dan leg je ze vooraf toch niet in de olie? Mij persoonlijk maakt het geen zak uit of iemand anders koppeling tijdens de eerste meters meteen weer op z'n flikker krijgt omdat hij de platen droog monteerde. :N

Hoe denk je dat de dealer er over denkt :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan