ZXR750 loopt slecht

MacReal

MF veteraan
1 aug 2004
40.991
2
Zoetermeer
Mijn ZXR750 loopt dus erg slecht...
Wat doet hij... als je halfgas geeft, loopt hij in z'n toeren omhoog, maar net niet helemaal lekker... ook gaat ie niet verder dan 10K...
als je volgas geeft, merk je al van onderuit dattie niet lekker wil... boven de 6K wil ie dan ook echt niet meer en heeftie erg veel moeite met vooruit komen... in hogere versnellingen zakt het toerental dan zelfs weer terug!
Nu lijkt het erop dat hij te weinig benzine krijgt, alle cilinders lijken het te doen, hij klinkt gewoon normaal als je constant rijdt.
ook wordt de motor erg snel warm (bij avondtemperatuur slaat de fan al na 10 min. rijden oid aan) als je gewoon de stad uit rijdt en een keer snelweg op en neer rijdt (paar km)

ik dacht eerst brandstofpomp, dus vervangen die handel... hij leek het weer wat beter te doen, maar die pomp gaf ook de geest...
na het opvijlen van de contactpunten liep hij 180 (daarvoor met moeite 140)
nu zit er weer een andere pomp in (universele van de brezan, die dezelfde druk zou moeten leveren), maar houdt hij nog steeds in...
Ik begin me dus af te vragen waar het dan aan zou kunnen liggen...
Tankontluchting gechecked, niets mis mee...
slangen nagelopen, ligt niets dubbel...
toen ik hem net kocht (2000km geleden) de carbs nog uit elkaar gehad, waren bijna brandschoon...
luchtfilter is schoon...
brandstoffilter ziet er ook nog goed uit...
bougies zijn nieuw...
wat kan het nog meer zijn?
 
Laatst bewerkt:
Mishien niet goed afgesteld klingt als een te kleine sproeier ,
Zou als ik jou was dat even nakijken ,op de dyno bank b.v. Ken je meteen chekken of de co2 sroeven goed staan .
is zoiets ook terug te vinden in een haynes wphb?
(dat je kan nakijken hoeveel slagen die welke kant op moet staan oid...)

heb namelijk nu al best veel geld aan die fiets besteed, zonder er een keer lekker op gereden te hebben -O-
 
Hoi,

Carbs in Ultrasone gehad??

Ik had na drie keer de carbs uitelkaar en sproeiers doorgeblazen uiteindelijk de sproeier doorgeprikt en er bleek toch nog nar het schoon blazen vuil Gom (benzine) in te zitten.

Groet dave Nada
 
Hoi,

Carbs in Ultrasone gehad??

Ik had na drie keer de carbs uitelkaar en sproeiers doorgeblazen uiteindelijk de sproeier doorgeprikt en er bleek toch nog nar het schoon blazen vuil Gom (benzine) in te zitten.

Groet dave Nada
daar heb ik helaas de middelen niet voor -O-

kon vorige keer wel door de sproeier heen kijken (zag er licht doorheen zegmaar)
Hoe zit het met de ontsteking?? Aangezien hij vrijsnel warm wordt, staat deze niet te laat/vroeg.....
daar dacht mijn schoonvader ook aan... heb een WPHB geregeld zodat ik dat ook es na kan gaan kijken...
 
goed je hebt een 92 blok toch?

zit daar ook een emmissie systeem op? zo ja denk ik dat je een slang bent vergeten terug te plaatsen.

heb je de oude bougies nog? zo ja even de bougies terug plaatsen. veel mensen denken dat nieuwe bougies altijd goed zijn en oude slecht. onzin het tegenovergestelde kan het geval zijn.

synchroonstellen? kan moet je ff een vacuummeter halen.

het kan ook gewoon een bobine zijn.

succes, je hebt weer wat te doen voor het weekend

je hebt mijn nummer als je vragen hebt
 
Laatst bewerkt:
goed je hebt een 92 blok toch?

zit daar ook een emmissie systeem op? zo ja denk ik dat je een slang bent vergeten terug te plaatsen.

heb je de oude bougies nog? zo ja even de bougies terug plaatsen. veel mensen denken dat nieuwe bougies altijd goed zijn en oude slecht. onzin het tegenovergestelde kan het geval zijn.

synchroonstellen? kan moet je ff een vacuummeter halen.

het kan ook gewoon een bobine zijn.

succes, je hebt weer wat te doen voor het weekend

je hebt mijn nummer als je vragen hebt
92 blok indd... maar heb nergens slangen "vergeten" :N
ook geen emissie dingen tegen gekomen... alleen de standaard dingen...

oude bougies heb ik niet meer, maar heb met deze bougies al wel een keer 220 gereden...

als het een bobine is, lijkt het me dat hij anders gaat klinken, omdattie dan op 3 cilinders loopt :?

carbs synchen kan ik denk ik niet zelf... vacuum meter heb ik soieso niet
(weet ook niet wat die dingen kosten)
 
laat eerst die carbs eens synchroniseren... die paar tientjes kunnen dan ook nog wel maar dan heb je wel een goeie basis.
je kan zoeken en sleutelen wat je wilt maar als je je carbs uit elkaar hebt gehad is de kans heel groot dat ze niet meer gelijk staan en dus loopt ie ook niet lekker.
 
laat eerst die carbs eens synchroniseren... die paar tientjes kunnen dan ook nog wel maar dan heb je wel een goeie basis.
je kan zoeken en sleutelen wat je wilt maar als je je carbs uit elkaar hebt gehad is de kans heel groot dat ze niet meer gelijk staan en dus loopt ie ook niet lekker.
dit weekend het euvel verholpen :z

heb al veel dingen gedaan en geprobeerd...
maar zat zaterdagochtend op de motor (slechtlopend) eens te denken wanneer hij eigenlijk slecht is gaan lopen...
dat is dus sinds er een andere (e-keur) demper op is gekomen met DB-killer :o
dus tijdens de lunch de DB-killer er eens uitgehaald... na t eten nog even proefrijden...
reed plots weer 200+ bij t invoegen }) :9 :]

hij is dus blijkbaar afgesteld op een open uitlaat :?
(hij houd van herrie O-))
 
Terug
Bovenaan Onderaan