MacReal
MF veteraan
Mijn ZXR750 loopt dus erg slecht...
Wat doet hij... als je halfgas geeft, loopt hij in z'n toeren omhoog, maar net niet helemaal lekker... ook gaat ie niet verder dan 10K...
als je volgas geeft, merk je al van onderuit dattie niet lekker wil... boven de 6K wil ie dan ook echt niet meer en heeftie erg veel moeite met vooruit komen... in hogere versnellingen zakt het toerental dan zelfs weer terug!
Nu lijkt het erop dat hij te weinig benzine krijgt, alle cilinders lijken het te doen, hij klinkt gewoon normaal als je constant rijdt.
ook wordt de motor erg snel warm (bij avondtemperatuur slaat de fan al na 10 min. rijden oid aan) als je gewoon de stad uit rijdt en een keer snelweg op en neer rijdt (paar km)
ik dacht eerst brandstofpomp, dus vervangen die handel... hij leek het weer wat beter te doen, maar die pomp gaf ook de geest...
na het opvijlen van de contactpunten liep hij 180 (daarvoor met moeite 140)
nu zit er weer een andere pomp in (universele van de brezan, die dezelfde druk zou moeten leveren), maar houdt hij nog steeds in...
Ik begin me dus af te vragen waar het dan aan zou kunnen liggen...
Tankontluchting gechecked, niets mis mee...
slangen nagelopen, ligt niets dubbel...
toen ik hem net kocht (2000km geleden) de carbs nog uit elkaar gehad, waren bijna brandschoon...
luchtfilter is schoon...
brandstoffilter ziet er ook nog goed uit...
bougies zijn nieuw...
wat kan het nog meer zijn?
Wat doet hij... als je halfgas geeft, loopt hij in z'n toeren omhoog, maar net niet helemaal lekker... ook gaat ie niet verder dan 10K...
als je volgas geeft, merk je al van onderuit dattie niet lekker wil... boven de 6K wil ie dan ook echt niet meer en heeftie erg veel moeite met vooruit komen... in hogere versnellingen zakt het toerental dan zelfs weer terug!
Nu lijkt het erop dat hij te weinig benzine krijgt, alle cilinders lijken het te doen, hij klinkt gewoon normaal als je constant rijdt.
ook wordt de motor erg snel warm (bij avondtemperatuur slaat de fan al na 10 min. rijden oid aan) als je gewoon de stad uit rijdt en een keer snelweg op en neer rijdt (paar km)
ik dacht eerst brandstofpomp, dus vervangen die handel... hij leek het weer wat beter te doen, maar die pomp gaf ook de geest...
na het opvijlen van de contactpunten liep hij 180 (daarvoor met moeite 140)
nu zit er weer een andere pomp in (universele van de brezan, die dezelfde druk zou moeten leveren), maar houdt hij nog steeds in...
Ik begin me dus af te vragen waar het dan aan zou kunnen liggen...
Tankontluchting gechecked, niets mis mee...
slangen nagelopen, ligt niets dubbel...
toen ik hem net kocht (2000km geleden) de carbs nog uit elkaar gehad, waren bijna brandschoon...
luchtfilter is schoon...
brandstoffilter ziet er ook nog goed uit...
bougies zijn nieuw...
wat kan het nog meer zijn?
Laatst bewerkt: