[ZXR750] Motor houdt in / pingelt

Daylights

MF veteraan
18 apr 2003
1.367
0
Beusichem
Ik ben ook een van de slachtoffers van de brandstofpomp ellende van een ZXR750. Pomp lijkt het goed te doen, maar als er eenmaal brandstof doorheen loopt dan stopt ie af en toe met pompen. Contactpuntjes opvijlen heeft ook geen nut, nieuwe pomp kost veel en ik loop bij een 2e hands pomp weer het risico dat het na verloop van tijd weer *** is.

Kortom, ik ben op zoek naar een alternatief. Evt. een universele pomp, een van een andere motor, you name it? Iemand suggesties of ervaringen?
 
Ghehe ik had al even met Spidi gemaild omdat hij mogelijk een oplossing voor het probleem had (condensator ertussen solderen). Maar dat was maar een tijdelijke oplossing helaas.
Maar goed, we zitten dus allebei met hetzelfde probleem en vandaar dit topic. Echter kom ik er net achter dat het nog altijd niet zeker is dat het mijn pomp is of de CDI :(

[edit]

Maar het is nooit verkeerd eens uit te zoeken wat de alternatieven zijn voor de andere 'slachtoffers' van dit probleem.
 
Een alternatief is:

Bij de auto materiaalzaak een losse brandstofpomp kopen.

Zijn bijna net zo prijzig als een nieuwe van kawa. Toch scheelt het ca. 50.00

Er zijn op de sloop zat goeie pompen te krijgen.
Alles past van de zxr 400 / 750 serie.
Ook die van de zx 7 en 9 r passen.
 
Ben vandaag ff naar de garage hier geweest en heb ff gevraagd wat een universele pomp kost. Das gewoon 100,- -O- Vind het wel een btje veel.

Zal vandaag m'n pomp er nog es tussen uit halen en kijken of ik een blusdiode over de spoel kan zetten. Ik laat straks wel ff weten hoe het is gegaan.
 
Heb nu dus een blusdiode over m'n spoel heengezet en hij vonkt nu dus niet meer(heel klein beetje maar O-) ). Nu alleen maar hopen dat de blusdiode er niet tussenuit wordt gefikt :N

ff een plaatje van het geheel

full


Nu moet ik dus eigenlijk van het weekend een flink stuk gaan rijden om te kijken hoe de brandstofpomp zich nu houd. Ik wil namelijk over 1,5 week naar het zwarte woud toe op vakantie :] (alleen O-) ) en heb geen zin om in Duitsland met een kapotte benzinepomp te staan :N
 
Good job Spidi! Ik hoop echt voor je dat ie het goed blijft doen!

Mijn pomp heeft zojuist dus echt helemaal de geeft gegeven. Hij wordt zelfs gigantisch heet nu en pompt niets meer. Ik wacht even op mijn 2e hands ZXR750 pomp die ik for the time being maar even gebruik. Ik vertrouw het dan echter nog niet dat ik er even mee naar het Zwarte Woud mee zou gaan.
 
Nou, er zit inmiddels een andere (originele) pomp in, er zit ook al een andere CDI in, maar nog steeds mijn *** probleem :( Motor houdt in alsof ie geen brandstof krijgt, hij doet dit ook in de lagere toeren. Je hoort er verder niets aan, je voelt het enkel en soms wat beter dan de andere keer.
Heb ook al even met de koppeling in de motor laten uitrollen, mogelijk dat een lager of een rem aan liep, maar dan rolt ie mooi door. Sja... wat dan nog? Brandstofpomp relais maybe?
Ik heb dus weer een CDI te koop |(
 
Ik heb gisteren bij de brezan een andere pomp gekocht voor 74,- *D De werking is precies hetzelfde, alleen is de nieuwe pomp een stukkie groter.
Nu kan ik heb dus eigenlijk niet kwijt op de orginele manier. Zou het kwaad kunnen om de pomp verticaal ipv horizontaal monteren??? Ik weet niet of de pomp daar tegen kan. .

Vooral omdat er ook dit op de pomp staat.

full
 
Nou, er zit inmiddels een andere (originele) pomp in, er zit ook al een andere CDI in, maar nog steeds mijn *** probleem :( Motor houdt in alsof ie geen brandstof krijgt, hij doet dit ook in de lagere toeren. Je hoort er verder niets aan, je voelt het enkel en soms wat beter dan de andere keer.
Heb ook al even met de koppeling in de motor laten uitrollen, mogelijk dat een lager of een rem aan liep, maar dan rolt ie mooi door. Sja... wat dan nog? Brandstofpomp relais maybe?
Ik heb dus weer een CDI te koop |(

Om het benzine-toevoer probleem (aan de primaire kant ;) )uit te sluiten, zou je (zodra de bike inhoud) gelijk de kilswitch/schakelaar uit kunnen gooien. Draai dan even de drains van je carbs open en kijk of er benzine uit komt.

Ik neem aan dat je de carbs zelf al uitelkaar hebt gehad en gereinigd hebt en alle toevoerslangen van de benzine (incl filter) ff uitgeblazen hebt?
 
Om het benzine-toevoer probleem (aan de primaire kant ;) )uit te sluiten, zou je (zodra de bike inhoud) gelijk de kilswitch/schakelaar uit kunnen gooien. Draai dan even de drains van je carbs open en kijk of er benzine uit komt.

Ik neem aan dat je de carbs zelf al uitelkaar hebt gehad en gereinigd hebt en alle toevoerslangen van de benzine (incl filter) ff uitgeblazen hebt?
Jup, been there! Heb er nog even met Dave over gepraat die langs geweest was en het zou misschien nog een bougie probleem kunnen zijn, dan wel bougiedoppen.
Drains open draaien op het moment dat ie in houdt zou ik nog eens kunnen proberen idd!
 
Die pomp zit toch lager dan de tank? Ik weet niet waar die zit bij mij :P
Maar als ie gewoon onder de tank zit, kan ie wel wat schever denk ik... Dan hoeft ie immers niet zelf aan te zuigen.
 
Al aan je tankontluchting gedacht
klein probleem met grote gevolgen.
Heb twee weken terug ook problemen met m`n brandstofpomp gehad, puntjes totaal versleten, maar dat mag ook met 136000 km
en een tweedehandsje van een ZX6 eronder gezet en hij loopt weer als de gesmeerde bliksem, kosten €75 deze is precies hetzelfde als de ZXR750
Volgens mij maakt het niets uit hoe de pomp eronder zit

Groet ZXR750muis
 
Terug
Bovenaan Onderaan