ZXR750 ontploft precies

debugger

Die hard MF'er
10 jun 2004
664
1
Vlaams-Brabant
Hallo,
mn ZXR750 rijdt heel goed, temperatuur ok, starten ok...
Als ik optrek of traag rijdt.. maakt allemaal niet uit

toch 2 rare dingen...
Wanneer ik tss een file rijdt:
+-50km/u.. en ik geef-los-geef-los-geef-los GAS..
je kent dat wel.. zoals Rossi en veel motorijders ook doen wanneer ze naar de startgrid rijden..
hoor ik soms een iets ploffen onder mij.. ik heb de indruk ergens onder de benzinetank, maar weet niet wat....
Maar verder na dat ploffen geen probleem hoor ..
dus voor alle duidelijkheid
ipv: :vrooom vrooom vrooom vroooom vroooom vroooom vroooom
doet ie :vrooom vrooom vrooom vroooom paf vroooom ... maar dan begin ik weet te rijden...

ten tweede: motor schakeld heeeel goed, koppeling is goed, net 3000 kms geleden koppelingsplaten vervangen...

Maar heb de indrukk dat hij echt hart "klakt" wanneer ik terugschakel.. van 3->2->1.. in de hogere versnellingen merk ik het minder (mss door geluid).
.. ofwel beeld ik me wat in..

Ps: de tandwielen + ketting zijn vervangen..(DC chain , gekocht bij kawasaki dealer Anderlecht)
MAar wel gezien dat het voorste tandwiel in vergelijking met het orignele .. geen "zwart-plastic demperke" heeft zo..mss daarmee te maken??

merci :)
 
misschien domme vraag, maar waarom zit je zo driftig aan het gas te draaien dan als je in de file staat?
= een gewoonte


is het kabaal bij het schakelen pas toegenomen nadat je de tandwielen vervangen hebt?

denk het wel...

Inderdaad een race uitlaat.. maar ploffen komen niet uit de uitlaat, wel ergens onder de tank..
aan de
luchtfilter ofzo??
of carbs?

ik weet het niet hoor.. :+
 
Klinkt meer als backfire. Dit kan gebeuren door bevriezing in de carburateur. Gebeurt bij wel meer motoren met koud en vochtig weer. Doet ie het als het 's ochtends koud is?
 
Ook als de motor warm is kan er bevriezing in de carburateurs optreden. Kan ook iets met de carb. aftstelling zijn, je kan proberen of hij het met een klein beetje choke ook doet.
 
Zal is proboeren met choke
indien hij het da niet doet??
wat dan?
teweinig benzine???
wat moek dan doen??
PS: carbs zijn eens uitgekuisd geweest..
gewoon stuk voor stuk afgehald en geblazen en terug erin...
 
Zal is proboeren met choke
indien hij het da niet doet??
wat dan?
teweinig benzine???
wat moek dan doen??
PS: carbs zijn eens uitgekuisd geweest..
gewoon stuk voor stuk afgehald en geblazen en terug erin...

Had je er van het zomer ook last van of alleen met deze temperaturen?
In de winterperiode is de lucht kouder, waardoor er meer zuurstof naar binnen zal gaan. Dan kan je motorfiets bij bepaalde toerentallen iets aan de arme kant staan.
 
Te weinig benzine dus??
Of moet ik stationair draaien hoger zetten?

Waar aan te passen?? ->carburator?
En kan het kwaad??

In de zomer had ik er geen last van..
sinds dat we de gaskabel vervangen hebben (3 weken geleden)
kan toeval zijn?
 
Te weinig benzine dus??
Of moet ik stationair draaien hoger zetten?

Waar aan te passen?? ->carburator?
En kan het kwaad??

In de zomer had ik er geen last van..
sinds dat we de gaskabel vervangen hebben (3 weken geleden)
kan toeval zijn?

Meer lucht geven (co. schroef halve of hele slag open per carburateur)
Beter nog, hang hem aan de sun kast (co kast)
 
Als ik me goed herinner heb je al eerder op het net zitten vissen met problemen die je had. Ik heb je zelf gegevens gemaild.

Je hebt toen door een oom de koppaking laten vervangen.

Dan moet je dus ook je carbs synchroniseren en afstellen op Co.

Niet gedaan dus. Weet je wat je nu moet doen.
 
Als ik me goed herinner heb je al eerder op het net zitten vissen met problemen die je had. Ik heb je zelf gegevens gemaild.

Je hebt toen door een oom de koppaking laten vervangen.

Dan moet je dus ook je carbs synchroniseren en afstellen op Co.

Niet gedaan dus. Weet je wat je nu moet doen.

Aan oom en papa zeggen..
ze zullen hopelijk wel weten wat er dan gedaan moet worden..

Te weinig benzine zeggen ze..
 
Terug
Bovenaan Onderaan