zxr750 problemen

hopmanhenk

MF'er
22 jan 2003
216
0
eindhoven
Om er maar mee te beginnen; ja ik ben nieuw in sleutelen aan motoren maar niet te bang om er aan te beginnen.

nu heb ik een goedkope zxr750 aangeschaft ('89 H1) en daar is nog al wat werk aan:

1) hij was geknepen op 25kW; nu heb ik de ringen uit de aanzuigrubbers gehaald maar ik heb niet het idee dat ik meer vermogen gekregen heb.(maximum snelheid blijft 180) Moet ik hem opnieuw (laten) afstellen of heb ik nog iets gemist?

2) de versnellingsbak klinkt alsof er een handje knikkers in zit; dat zal dus wel een motor revisie worden; Is dat iets wat ik zelf zou kunnen of moet ik dat overlaten aan iemand die er verstand van heeft?

al vast bedankt voor de hulp/ advies
 
yep 25kW

het was een duitse die daar terug geknepen was.

bij het invoeren heb ik de keurmeester gevraagd de 25kw van de fahrzeugbrief te "vergeten" omdat ik hem toch op vol vermogen wil hebben.

maar wil ik dus m'n vermogen terug hebben en wat minder gerammel.
 
ik weet wel dat de "niewere"zxr'en begrensd werden door de gasschuif in een maximale stand te blokeren dmv een ring in de carb. zodat ze niet helemaal omhoog konden. je zou eens kunnen kijken of dat bij jouw ook niet het geval is...
En wat betreft de bak van een kawa, die lopen altijd wat rouwer dan andere motoren heb ik altijd zo'n gevoel. misschien kun je het beste ff bij enkele motordealers langsgaan om te horen wat zij er van zeggen. Ik zou niet op de mening van 1 monteur afgaan in iedergeval.
 
ik heb zojuist een deksel van een carburateur er af gelicht en zie daar een dikke bus.
full


zo te zien zijn ze zeker niet origineel
(en ik heb ook mijn bedenkingen bij de duitse garage die die jongens er in geknoeit heeft)
ik zal ze er eens uit halen en kijken of me dat wel vermogen oplevert.

en wbt dat rammelen
ik zal eens een goede monteur of zxr kenner laten luisteren.
iemand suggesties hiervoor? (regio eindhoven (thuis) tot heerlen (werk))

:( vannacht nog even geprobeert alle deksels er af te krijgen en natuurlijk blijft er 1 schroefje muurvast zitten. (is nu geen kruiskop meer) :)
 
Laatst bewerkt:
best leuk zo'n topic helemaal voor je zelf.

De ringen en bussen zijn er uit en de gestripte schroeven zijn door imbus vervangen.
En nu heb ik een nieuwe uitdaging:

met het vermeerderde vermogen kan mijn koppeling het niet meer bijhouden en slipt door bij 9000-10000 toeren.

sleutelen blijft leuk maar soms ook om te ;(

eerst dit maar oplossen daarna op zoek naar het rammeltje
 
Als je wat hulp nodig hebt ben zxr verslaafd net als rene alleen ik van de wat oudere versie's.

Er is op internet een compleet manuel te downloaden/in te zien in JPG formaat.
Moet je ff zoeken. Geloof op http://www.harrythebastard.org (www.harrythebastard.org) ofzo.


Hoeveel heeftie gelopen ?

nu wel vol vermogen ?

koppeling misschien versleten ?

Ennuh...kawa rammelt altijd.. hij leeft.. vnid het bij de mijne ook nog wennen maar het hoort zo..
 
Ja fuck hee, de mijne klinkt sinds een week ook raar in de buurt van het voorste tandwiel alleen nog geen tijd gehad om er naar te (laten) kijken.
Ik vertrouw het eigenlijk voor geen meter.
Je hoort het bij mij ook goed als ik gewoon de motor vooruit duw. Ik dacht eerst aan een droge ketting, want op dat moment zat er erg weinig vet meer op dus ff lekker dik gesmeerd, maar ik hoor het nog steeds.
Ik moet ook eens iemand laten luisteren...
 
Alle hints, tips en goede raad worden zeker gewaardeerd! :}

zeker de tips die me verder helpen .

Het blijft nieuw voor me (zowel sleutelen als forum gedrag) maar ooit leer ik het wel.

voor capoeirist even wat achtergrond informatie;
het is een zxr750 H1 uit '89 met 60K op de teller
of ik vol vermogen heb weet ik nog niet maar bij 215km/h hield mijn lef op.
hij rammelt stevig maar het lijkt op diverse plaatsen te zitten (bak, kleppen, uitlaatpijpen)

ik heb een origineel kawasaki werkplaatshandhoek op ebay.com opgedoken en dat helpt een hoop maar zo'n boek is geen vervanging voor de ervaring van andere zxr sleutelaars.
 
Ja fuck hee, de mijne klinkt sinds een week ook raar in de buurt van het voorste tandwiel alleen nog geen tijd gehad om er naar te (laten) kijken.
Ik vertrouw het eigenlijk voor geen meter.
Je hoort het bij mij ook goed als ik gewoon de motor vooruit duw. Ik dacht eerst aan een droge ketting, want op dat moment zat er erg weinig vet meer op dus ff lekker dik gesmeerd, maar ik hoor het nog steeds.
Ik moet ook eens iemand laten luisteren...

Heb ik ook gehad...stond de ketting wat te strak...slapper gezet en narigheid was over. :)
 
Op dinsdag 25 maart 2003 16:31 schreef hopmanhenk het volgende:
Alle hints, tips en goede raad worden zeker gewaardeerd! :}
Ik heb een origineel kawasaki werkplaatshandhoek op ebay.com opgedoken en dat helpt een hoop maar zo'n boek is geen vervanging voor de ervaring van andere zxr sleutelaars.
Waar heb je dat gevonden en wat heb je er voor moeten geven.

PS. waar stond dat ding in JPEG formaat want ik heb gezocht op de website van HARRYDINGES.COM

heb ook een zxr 750 uit 94 maar heb er de ballen verstand van (heb een monteur)
 
met het project gaat het goed;

ondertussen heb ik de olie en de koppeling vervangen het slippen is nu weg
(230 zonder problemen)

hij rammelt nog steeds.
De grootste rammel zit in de collector van de 4 uitlaatbochten
er lijkt iets hard los in te liggen maar ik krijg het er niet uit. erg druk maak ik me er de komende maanden niet om.
van de winter haal ik denk ik de hele boel uit elkaar.

m'n shopmanual komt van ebay.com dus amerika en koste me incl porto ongeveer 20€

op ebay duitsland zijn er ook genoeg te vinden maar mijn duits is niet goed genoeg om fouten te voorkomen.

binnenkort monteer ik een carbon demper (koopje via ebay.de)
 
Voor de rammel in de uitlaatbocht heb ik de volgende truuk ;
boor een gaatje op de plaats waar het rammelt en las dan van binnen naar buiten,
zodat het loszittende vast zit aan de buitenkant.
Ik heb dit vele malen gedaan bij auto's en het werkt ,misschien niet de mooiste oplossing maar wel goedkoper dan een nieuwe uitlaat.

Suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan