zxr750 problemen

hopmanhenk

MF'er
22 jan 2003
216
0
eindhoven
Om er maar mee te beginnen; ja ik ben nieuw in sleutelen aan motoren maar niet te bang om er aan te beginnen.

nu heb ik een goedkope zxr750 aangeschaft ('89 H1) en daar is nog al wat werk aan:

1) hij was geknepen op 25kW; nu heb ik de ringen uit de aanzuigrubbers gehaald maar ik heb niet het idee dat ik meer vermogen gekregen heb.(maximum snelheid blijft 180) Moet ik hem opnieuw (laten) afstellen of heb ik nog iets gemist?

2) de versnellingsbak klinkt alsof er een handje knikkers in zit; dat zal dus wel een motor revisie worden; Is dat iets wat ik zelf zou kunnen of moet ik dat overlaten aan iemand die er verstand van heeft?

al vast bedankt voor de hulp/ advies
 
yep 25kW

het was een duitse die daar terug geknepen was.

bij het invoeren heb ik de keurmeester gevraagd de 25kw van de fahrzeugbrief te "vergeten" omdat ik hem toch op vol vermogen wil hebben.

maar wil ik dus m'n vermogen terug hebben en wat minder gerammel.
 
ik weet wel dat de "niewere"zxr'en begrensd werden door de gasschuif in een maximale stand te blokeren dmv een ring in de carb. zodat ze niet helemaal omhoog konden. je zou eens kunnen kijken of dat bij jouw ook niet het geval is...
En wat betreft de bak van een kawa, die lopen altijd wat rouwer dan andere motoren heb ik altijd zo'n gevoel. misschien kun je het beste ff bij enkele motordealers langsgaan om te horen wat zij er van zeggen. Ik zou niet op de mening van 1 monteur afgaan in iedergeval.
 
ik heb zojuist een deksel van een carburateur er af gelicht en zie daar een dikke bus.
full


zo te zien zijn ze zeker niet origineel
(en ik heb ook mijn bedenkingen bij de duitse garage die die jongens er in geknoeit heeft)
ik zal ze er eens uit halen en kijken of me dat wel vermogen oplevert.

en wbt dat rammelen
ik zal eens een goede monteur of zxr kenner laten luisteren.
iemand suggesties hiervoor? (regio eindhoven (thuis) tot heerlen (werk))