zxr750 reageert niet op gashendel

blaasaap

Rookie
17 jun 2004
23
0
amersfoort
Ik heb sinds kort een zxr750 uit '89 (amerikaanse import).
Vlak bij huis sloeg ie laatst af en pas na enkele minuten kreeg ik hem weer aan de praat. Maar hij reageert niet op de gashendel. Hij start met choke en reageert alleen op de choke, bij gebruik van de gashendel slaat hij direct af. Stationair blijft ie ook niet meer lopen.
Gaskabels gecheckt, luchtfilter gecontroleerd, carburateurs helemaal uit elkaar gehaald maar ook die waren prima in orde.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!
 
Kzou bijna zeggen dat je luchtfilter geblokkeerd zat...
Doordat je aan het gas hangt, komt er wel meer benzine, maar niet meer lucht -> afslaan door verzuipen en dat kan inderdaad dan weer effe duren voordat ie aan slaat.
Vreemd dat je bij controle van je luchtfilter niets gezien hebt...
 
ik dacht ook dat het misschien aan de luchtotevoer lag, maar luchtfilter zat zeker niet verstopt en zag er bijna als nieuw uit. Luchtfilter lijkt prima aan te sluiten op de carbs, als dit niet perfect is, kan dat dan een oorzaak zijn?
verder nog ideeën? thanx.
 
die andere is inmiddels weer prima. Het buisje dat de benzine onderling naar de carbs doorvoert was verstopt. De verstopping kwam door roestvorming in de tank. Heb de carbs gereinigt en de tank ontroest en opnieuw een sealing aangebracht (tank-cure, www.rustbuster.nl).
Hopelijk lukt het ook deze keer met hulp van motor-forum om het probleem op te lossen.....
 
Olé! Ook de ZXR is weer prima! Waarschijnlijk maakte het stekkertje van de beninepomp geen goed contact. Beetje doorgemeten, schoongemaakt en contactspray opgespoten en hij loopt weer als een kawa-zonnetje. Nog bedankt voor de reacties.
 
He Blaasaap,

Hier je foto,
full

Zit er nu veel verschil tussen de h1 en h2.
Ik heb ze nooit naast elkaar kunnen testen, ben wel benieuwd wat jouw ervaring is. Toffe fietsen he die kawa's. :]

Groet Dave Nada
 
Ik vind het inderdaad supermotoren. Uiterlijk zie je dat de achterbrug iets anders is (H2 vind ik iets mooier). Specs staan eventueel hier http://homepage.ntlworld.com/webzxr/zxr750r/History/History.html (weet niet hoe betrouwbaar de site is)
Qua rijstijl merkte ik eigenlijk geen verschil. Die rode H2 schakelde iets fijner, maar volgens mij is dat niet iets karakteristieks eerder toeval. Wij twijfelen nog steeds welke kleur mooier is......
 
Kleur valt zeker over te twijfelen, het is natuurlijk persoonlijk. De echte kawa-rijder zal voor groen gaan denk ik. Naast het verschil van de achterbrug, is dat in het 1990 type h2 enkele onderdelen uit de racekit van de h1 is gebruikt. Dit zijn ondere andere gebogenradiateur, zuigers, kleppen en inlaatpoorten. Hierdoor draait het 90 blok iets makkelijker hogere toeren. Tevens 5 kilo gewichtsreductie.

Groet Dave Nada
 
Terug
Bovenaan Onderaan